Gå til innhold

Etablering av nettbutikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har store planer om å etablere en nettbutikk (men ønsker ikke å avsløre hva jeg skal selge :o) Venter nr 2 nå iløpet av noen dager, men tankene rundt hva jeg skal gjøre etter permisjonen er ferdig har allerede begynt å melde seg! Tenkte å bruke litt av permisjonen til å planlegge oppstart av nettbutikk....

Når det gjelder registrering av firma, selskapsform, regnskapsføring etc, tror jeg at jeg har rimelig bra kontroll, men har en rekke spørsmål jeg lurer på når det gjelder behovsanalyser i markedet, valg av leverandører, varelager, nettløsninger, markedsføring etc. Noen som kan hjelpe meg med/dele erfaringer med meg?

Hvordan går jeg frem for å få en oversikt over markedet? Hvordan vite om det er behov for det jeg ønsker å tilby?

Hvordan kommer man i kontakt med leverandører? Er dette enkelt, eller må man vise til gode referanser/velorganisert firma osv? Hvordan vite hvem som er seriøse? Og hvordan er ordningene for reklamasjon?

Hvor stort varelager har man behov for? (skjønner at dette avhenger av hva man ønsker å tilby). Eller kan man kjøpe fra leverandør etter at ordren er mottatt fra kunde?

Noen som har noen tips til bra nettleverandører? Kan gjerne betale litt for å få dette litt proffersjonelt :o)

Hvordan markedsføre seg? Tips?

Uff, dette ble et langt innlegg med fryktelig mange spørsmål :o)

Håper noen har anledning/tid til å svare meg!

• 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått startet nettbutikken din nå? Lurer på hva det var du skulle selge ;-)

Jeg har selv startet netttbutikk i permisjonen, www.babytepper.no og koser meg med det! Jeg bruker mystore.no og dibs.no til nettsted og betaling, og er fornøyd så langt. Annonsering er det verre med, mye er dyrt...tar gjerne i mot tips der selv...men mammanett.no har ok priser og jeg får god trafikk derfra.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei.

Så ikke dette innlegget før nå...

Jeg har faktisk startet nettbutikken, og den er oppe og går idag :o) Den heter www.guttelus.no. Har også valgt mystore som leverandør og dibs som betalingsløsning. Jeg er også veldig fornøyd så langt, så nå venter jeg bare på at kundene skal komme:o) Har ikke annonsert noe ennå, men har bestilt opp flyers (2000 stk), laget facebookgruppe og blogg. Satser litt på jungeltelegrafen også! Hvor produseres teppene dine hen? Har du importert selv?

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...