Gå til innhold

ALDRI keisersnitt igjen! Kommer til å få psykisko problemer om jeg får høre den beskjeden en gang til..

Anbefalte innlegg

Jeg tok et keisersnitt i juni 09, dette ble et hastesectio pga ingen fosterlyd under riene. Jeg har veldig lyst på to tette barn og vil gjerne begynne å planlegge nr 2, men jeg er livredd for å oppleve det samme, jeg vil på død og liv ikke ta keisersnitt igjen etter den opplevelsen jeg hadde. Jeg ble totalt oversett og dem løy til meg om tilstanden til barnet. Grunnen til at fosterlyden ble borte var pga feilmedisinering! Var innlagt i 5 uker pga konstante gallesteinsanfall, så fikk kun intravenøs næring og væske, + morfin 4 ganger i døgnet, petidin og masse annet jeg ikke vet navnet på. Sønn min fikk abstinenser og ble innlagt på intensive så fikk ikke sett han på over 1 døgn! i tillegg mistet jeg 2 1/2 liter blod under KS. Så jeg vil helst unngå å ta KS igjen, for om jeg får den beskjeden en gang til kommer jeg til å få utrolig til depresjoner! Hvor lenge bør jeg vente med nr 2 for å prøve unngå KS på best mulig måte? å hvor stor sjans er det for at jeg må ta KS igjen? Håper på svar og krysser fingrene for at sjansen til KS igjen er minimal!

Hilsen nervøs ung mamma

Fortsetter under...

Kjære deg, Skjønner dette var en traumatisk opplevelse og ikke helt slik det skal være, men det er en stooor forskjell på planlagt keisersnitt og hastesnitt som du desverre fikk oppleve. Og selv her er det variasjoner igjen. Får håpe det går bedre neste gang, vil anbefale deg å snakke med lege/jordmor i forhold til spørsmålene dine, og også for å bearbeide følelsene dine etter en tøff opplevelse!!

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...