J-86 Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg er ei jente på 23 år,som har kronisk daglig migrene. Har hatt det i mange år!! Og prøv alt som kan prøves. Har nå begynt å prøve REMERON. Starter med 15mg, så opp til 30 mg. Jeg er slank, men har hatt problemer med tankegang ang vekt. Og er livredd for å gå opp i vekt. Jeg er på rehabilitering og hjemme, og har mistet mye selvtillit etter at jeg ikke kan jobbe lengre. Jeg er redd jeg kan bli enda mere deprimert om jeg skulle gå opp i vekt. Er det noen som har erfaring med denne medisinen??
Har fire go`inger Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Hei. Jeg har tidligere brukt Remeron, men ikke mot migrene, men depresjon. På meg hadde de en veldig negativ effekt mht vektøkning. Gikk opp 15 kg på under en måned (fra normalvektig til overvektig). Jeg byttet da til Fontex, som fungerte mye bedre. God bedring. Klem,
J-86 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2009 Takk for svar:) Det var mye å gå opp pga tablettene i en mnd. Jeg har jo allerede en kjedlig hverdag med mye smerter,og derfor er det lett nok å spise fordi det ikke er noe annet å gjøre. Selv om jeg prøver å ikke spise for mye. Kanskje jeg må snakke med legen igjen. For jeg vet at jeg takler ikke å gå opp i vekt. Det er godt du fant andre tabletter som hjelper deg:)
Har fire go`inger Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg går heldigvis ikke på de tablettene lenger, men de hjalp veldig godt når jeg trengte de. Jeg takler også dårlig å gå opp i vekt og ble enda mer deprimert da jeg gikk opp 15 kg på en måned. Før jeg byttet til Fontex, prøvde jeg Efexor en uke. Disse hadde også en svært uheldig effekt på meg. Jeg ble pløsete i ansiktet, fikk utslett, og gikk opp ytterligere 5 kg. Men etter cirka 3 måneder på Fontex, hadde jeg gått ned alle 20 kg.
J-86 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2009 Det var godt at du gikk ned til din normale vekt igjen da:) Bra det finnes noe som fungerer for deg! Jeg prøver jo ut REMERON pga migrenen, så jeg kan ikke bare bytte til en annen lignende type. Da får jeg heller slutte. Har ikke merket noe enda,men har bare tatt det i ei ukes tid. Skal fortsette,men slutter om jeg merker det på vekta. Gratulerer med en go'ing til på vei:)
Fifrildi Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg gikk opp 17 kilo fordelt over ett år med Remeron da jeg tok mot depresjon. De hadde ingen invirkning på migrenen min, men slikt er jo individuelt. 9 av de 17 kiloene trengte jeg virkelig å gå opp....! Nøkkelen til å ikke sprette i været på Remeron er å lage en kostholdsplan og passe på å holde deg i aktivitet. Jeg gikk ikke opp så mye etterhvert, den ulvehungeren man kan få som bivirkning gir seg etter en stund. Jeg hadde MASSE bivirkninger en drøy måneds tid så jevnet det seg ut. Du nevner at hvis du går opp i vekt vil du "bli mer deprimert", kanskje det ikke er så dumt å se om Remeronen kan ha en humørstabiliserende effekt også? Jeg kan i alle fall med hånden på hjertet si at Remeron var den krykken som hjalp meg tilbake til en udeprimert tilværelse. Lykke til med helsa
mamma og my Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 Den er som regel ikke førstevalg når det gjelder depresjon fordi den gir vektøknin, men kan hjelpe de som ikke får sove. Jeg vet ikke hvordan det er med migrene og Remeron, om det går an å få effekt av andre antidepressiva, men dersom det går, er det jo mange andre antidepressiva som kan være verd å prøve.
J-86 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. oktober 2009 Takk for flere svar:) Jeg fikk skikkelige bivirkninger den første gangen,men har nå tatt en halv tablett annenhver kveld i en uke, å nå begynt med en halv tablett hver kveld. Altså 15mg. Skal opp til 30mg. Jeg er bare litt deprimert,men det kan jo få en fin innvirkning på det og:) Men jeg prøver remeron først og fremst pga min daglige kroniske hodepine. Desverre greier jeg ikke noen form for fysisk aktivitet så det er ikke mulig å trene og holde vekta sånn for meg. Jeg spiser hver 3 time og er ganske sunn,men unner meg ofte godteri likevell. Men til vanlig så går jeg ikke opp i vekt, med det kostholdet jeg har. Men jeg har nå gått opp 1 kg på de 2 siste dagene. Tenkte å ringe legen min i morgen,. For jeg klarer ikke det å gå opp i vekt. Jeg har jo overhode ikke noe problem med søvn fra før. Jeg har prøvd alt annet av medisiner så dette er noe nevrologen min bare vil prøve.. Jeg er på rehabilitering og på vei mot ufør,så jeg er hjemme og lett kan spise om det er kjedlig og.
J-86 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. oktober 2009 Kanskje jeg heller skulle prøv Fontex!?? Selvfølgelig hvis denne også kan ha god effekt på hodepine/migrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå