Trollmor m/ trolljente Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Huff, er håpløs, men kan ingenting:) Har blå kjøkkenskap (skikkelig nice 70talls kjøkken med tørkeskap og greier) som burde vært byttet ut, men det koster for mye. Så jeg tenkte at jeg kunne male + skifte håndtak. Men jeg må vel pusse bort den gamle malinga? For jeg tenker å ha en lys maling, noe gulaktig eller noe lett grønt (fargetips + bilder mottas med takk!)
elskerlivet Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Det har jeg akkurat gjort, mine var i mørk furu fra før og er nå hvite.. Jeg fikk beskjed om å pusse helt ned og kvistlakk og alt mulig, noe jeg gjorde på de 2 første før jeg var lei, fikk tips av en maler at det holdt å vaske de i sterkt salmiakkvann, la det tørke helt også male, bare at du må ha flere strøk om det er sterk blåfarge, du kan evt ha grunning som første lag, men det er nesten samme pris som maling så kan like godt ha et ekstra strøk med malinga, da blir det blankere også!!! Jeg ble suuperfornøyd, kjøpte nye håndtak på biltema, der kostet de en brøkdel av andre steder, så hele kjøkkenet kom på under 600kroner, jeg måtte male 3 strøk, ikke veldig stort kjøkken men malte da 1 høyskap 8 vanlige skapdører, 2 skapdører med glass, 4 skuffer 1 lite bord og 2 krakker. Har desverre ikek noe føre og etter bilde men fytti rakkeren å deilig det var å bli kvitt furua...
ApriIbaby Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Gå på ifi.no og søk på 'male kjøkken' og du får fremgangsmåten jeg brukte
HTC Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Vi malte vår knallblå kjøkkeninnredning. Det ble kjempefint. Vi vasket godt med salmiakkvann, tok av håndtak, sparklet hullene etter håndtakene, pusset hele skapdørene med sandpapir, grunnet og malte i fargen latte og skrudde på nye stålhåndtak Det ble kjempefint og vi flisla vegg mellom under og overskap i lyse sandtoner. veggene på kjøkkenet ble også malt i fargen latte, men vi hadde litt høyere glansgrad på skapdørene.
Trollmor m/ trolljente Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2009 Takker:) Er heldigvis ikke så mye som skal males: 3lange skap, 2 store + 2 små skyve skap, 3 små skap + skuffer. Får titte litt på farger da:) Virker jo enklere enn det jeg trodde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå