3småtroll♥ Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Skal til Sverige å handle mat! Jeg vet jo at det lønner seg og har tenkt å gjøre det hver 2. mnd slik at jeg fyller opp fryseren med kjøtt;) Jeg har også 3 barn med cøliaki og glutenfritt er billigere og de har mye bedre utvalg i Sverige enn her. Så kom nå med deres tips! Noe som er godt, billig, eller som de bare har i Sverige:=)
Trollmor m/ trolljente Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Forbered julemiddagen nå (kjøtt etc), så slipper dere stresset med det i desember
Kvitrebekk Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Ellers kan jeg tipse om at en del av dagligvareartiklene er billigere. Melk, fløte, youghurt, ost er en god del billigere. Barnegrøt og fruktpuré også, dersom du trenger det. Grønnsaker er ofte også billigere. Vi kjøper ellers alt av kjøtt i Sverige. Hvis du liker å ha de frossenkakene i fryseren (Daimkake o.l.) er de mye billigere. Jeg prøver å ukehandle i Sverige og det sparer jeg masse på. Spesielt nå som kursen er god. Bare husk å betale med Visa e.l. så du får best mulig kurs Et annet tips er at det er forskjell på prisene i butikkene der også. En god del ting er rimeligere på Eurocash. De har ikke alltid det beste utvalget, men jeg liker å hovedhandle der også tar jeg meg en tur innom Maximat etterpå og supplerer. Hilsen Harry-handleren
3småtroll♥ Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2009 Takk for tips! Kom gjerne med flere;) Drar ikke før til onsdag:=)
Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Ja det åpenbare som kjøtt(kylling, fisk, svinekjøtt, oksekjøtt, bacon) Ellers er bakevarer og spesielt sånne 1-2-3-kaker myyyy bedre i sverige. Ellers pleier vi å kjøpe masse gode oster og fersk juice.
Kvitrebekk Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Pass på å ikke kjøpe den billigste kyllingen. Den er ikke god... Helt vassen. Kjøp Kronfågel eller Guldfågel
ApriIbaby Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 Nesespray! *ler* Så en oversikt her forrige dagen over de 50 beste "kuppene" i sverige. Nesespra var vel 60 % billigere eller noe. Skal lete etter oversikten. Må jo ha vært på nett?
Zitro Skrevet 19. oktober 2009 #8 Skrevet 19. oktober 2009 De aller fleste apotekvarer er mye billigerer ja, så trenger du noe annet er det bare å hamstre. Selv respeptbelagte medisiener er billigerer. Skal du over på Svindesund eller Töckfors?
3småtroll♥ Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. oktober 2009 Skal til Svinesund og Strømstad;) Kom gjerne med forslag hvis det er andre ting også- såper, skyllemiddel?
vildejenta Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 Kaffe, te, kjøtt, pizza, krydder, shampo osv. vaskepulver, tøymykner, godteri, klær(pga kursen)..
OsloMor Skrevet 19. oktober 2009 #11 Skrevet 19. oktober 2009 Som min kompis pleier å si: "flæsk, porr og whisky."Så kan man jo ta det derfra;0. Kjøper forskjellige melsorter og frø når jeg er der, + Oatlyprodukter (havremelk) og smågodt. Er der dessverre altfor sjeldent egentlig, lønner seg også å handle påIndiska der siden de har samme priser som i nok.
lure Skrevet 19. oktober 2009 #12 Skrevet 19. oktober 2009 Her er vi over 1 gang i måneden. Vi pleier og ta med : karbonade-deig,kylling fileer, bacon/flesk, kebabkjøtt, ost/chilli/bratwurst pølser (ser an hva de har) Hershey's sjokoladesirupp (kakao-is-kaffe mocca osv.) Sjampo/balsam, dusjsåpe, sjokolade, ost/kjeks, brus,epplesider,vaskemiddel/tøymykner. Nå som det nærmer seg jul tar vi med julemat også. Vi trenger ikke alt hver gang, men ser an hva vi har nok av til neste gang.
Nyttårs barn Skrevet 19. oktober 2009 #13 Skrevet 19. oktober 2009 Vi var en tur på Nordbysenteret, Svinesund i helgen. Kjøpte med nye eccosko til gutten vår og tøfler. Samme pris som her hjemme tror jeg, men blir jo endel avslag pga kursen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå