Gå til innhold

Er det noen risiko hvis man blir gravid rett etter en SA?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei.

jeg fikk beskjed av legen min da jeg hadde SA, at det bare var å prøve igjen med en gang. grunnen at de sa at man burde vente, var at det var vanskeligere å regne ut hvor langt man er på vei hvis man blir gravid igjen med en gang, og det er fordi man ofte har uregelmessige sykluser en stund etter SA... han sa også at det ikke er noen større sjanse for SA neste gang, uansett hvor fort man blir gravid. håper dette hjalp. :)

Fikk samme beskjed jeg også. "Bare å kjøre på" Jeg hadde hørt at det var lurt å vente en syklus sånn at man kunne stille med friske fine slimhinner til ny start, men legen sa at det ikke var nødvendig.. Men det klaffet ikke til meg rett etter, men satser på at det blir nå snart da.. (har hatt en mens etter og testes positivt på el-test nylig :))

Ingen grunn til stor bekymring for ny SA heller.. Like stor sjans for at det skjer igjen som at det ikke skjer... (Men jeg vet med meg selv at jeg kommer til å være litt bekymret likevel da...)

tusen takk for svar begge to.. :-) glemte å spørre om hva hvis man har hatt utskrapning da ? vet dere noe? Er det noe forsjell, det er kansje litt forskjell, litt hardere for kroppen å gå igjennom en utskrapning enn om alt kommer ut av seg selv ? er det likevel trygt hvis noe skulle skje rett etterpå?

Svarene hjalp godt ja, tusen takk :-)

Risikoen er at du blir lykkelig gravid.

Kroppen blir ikke svanger hvis den ikke er klar for det. For noen tar det lang tid og for andre går det fort.

Ingen vits i å vente, det var den beskjeden jeg fikk av gynekolog ved sykehuset.

Men for min del tok det 11 mnd før jeg fikk mensen, men da satt spiren og. Kroppen min var bare ikke klar før det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...