Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen av dere som har prøvd utrogest? Jeg skal bruke 2 x stikkpiller utrogest 3 ganger om dagen på dette forsøket istedet for Crinone. N oen som har noen erfaringer ene eller andre kanten? Leste et sted at det var slik at man ikke får mens før man slutter med Utrogest fordi det er et mye sterkere preparat enn Crinone - men det nevnte de ikke noe om på klinikken og jeg tenkte ikke på å spørre da jeg var der... Takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140837219-utrogest-anyone/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg tar utrogestan, som jeg antar er det samme som utrogest. 200mg progesteron vaginal, 1 x stikkpille 3 ganger om dagen. Nå har jeg aldri tatt crinone så jeg kan ikke sammenlikne disse, skulle gjerne sluppet å holde på med stikkpiller, men disse pillene er ikke så ille. Det at utrogest er så sterkt har jeg aldri hørt om, men teorien om at mensen ikke kommer før man slutter med pillene stemmer med mitt første forsøk iallefall. Fikk mensen 2 dager etter jeg sluttet med utrogestan.

Hva er grunnen til at du skal bruke utrogest istedenfor crinone denne gangen?

Takk for svar håper...

Er sikkert samme greiene ja, skal ta 200mg stikkpille tre ganger om dagen jeg også. Hvor lenge tok de pillene, skal det bare være i akkurat to uker? (Får kanskje sjekke litt nærmere med klinikken når har uttak på torsdag). Tror egentlig at eneste grunnen til at jeg skifter fra Crinone er at de antar at Utrogest er litt sterkere, og at jeg har hatt tre forsøk før som har vært mislykket så de vil gjerne prøve noe annet. Så får vi krysse fingrene for både deg og meg om at det går veien for oss begge!

Husker ikke når jeg begynte på pillene, mulig det var dagen etter innsett...? Frem til blodprøven 14 dager etter innsett iallefall. På fryseforsøket startet jeg med pillene 6 dager før innsett. Greit å vite det med at man ikke får mensen forresten, da er det jo bare å "slappe av" og vente til testdagen.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...