arena Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Hvor lenge er normalt å ha feber for de små, min er 1 år og 10 mnd, før man går til lege?? Han hadde feber natt til fredag, hele fredag, lørdag, mindre søndag, men natt til idag, og nå. Spist ytterst lite, drukket ikke nok vet jeg. Ok almentilstand. Er det den man holder øye med?? bekymret mor..........
Noah 08. Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Kommer jo ann på hvor mye feber..her tar jeg med gutten på 18 mnd. til legen om han har 38.5 eller mer i 2-3 dager.
❤lille stjerne❤ Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Hei! Det viktigste er å se an barnets almenntilstand og væskeinntak. Hvis det er helt ukjent grunn til at han har feber eller hvis formen er veldig dårlig bør du ta ham til lege. Hvis man vet at feberen kommer av f.eks forkjølelse og barnet ikke er veldig slapt og medtatt trenger man ikke å dra til lege. Snuppa her i huset har hatt endel feber og siste gangen varte det i over en uke, hun var ganske slapp og spiste ingenting på 1 hel uke. Da var jeg veldig bekymret, men legene var ikke så bekymret fordi hun drakk nok til at hun hadde våte bleier flere ganger om dagen. God bedring! Hilsen en med barn med nesten likt navn som var på ferie samme sted som dere i sommer ; -)
arena Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2009 Hei hei hei, og takk for sist!!! Så gøy, håper dere alle har det fin fint!! *Satt faktisk å kikket på "vårt feriested" i stad, de har lagt ut reiser for neste år! Hmmm.......... Ok, ble litt mer rolig nå, A har hatt feber siden fredag, så 4 dager, og almen er ok, MEN han spiser ytterst lite, men drikker litt, og har våte bleier.....OG han hoster og er forkjølet..........skal prøve å roe meg ned, kanskje heller nyte at han sitter rolig i sofa i 2 timer og ser tv?!? ;-) hils masse!!
❤lille stjerne❤ Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Stakkar liten, er ikke noe godt når de små er syke. Vår A spiste ikke noe som helst før på dag 8. Tilbød henne sjokolade tilslutt for jeg begynte å bli engstelig, men hun ville ikke engang ha det!!! Legen sa at det var ingen grunn til å bekymre seg over det før uti 2.uka. Bare tilby litt forskjellig og se om de vil ha noe. Men som sagt følg godt med på almenntilstanden hans. Greit at de er roligere og ikke orker så mye, men de skal ikke bli sløve eller apatiske og det er veldig viktig å passe på at de drikker og tisser. Og man kan alltids ringe lege/legevakt og spørre litt hvis man lurer! Så herlig å sitte å se på reisemål nå, det er maaange steder jeg kunne tenkt meg å dra til i månedene framover! Hils masse du og!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå