Gå til innhold

"Utendørsbarnehage" for ettåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har fått tilbud om plass hos en dagmamma fra 1. des til jenta mi som straks fyller 1 år.

Dagmammaen har jeg fått varmt anbefalt av flere som har hatt ungene sine der, vi var og hilste på i dag, og hun virket helt topp.

Hun og en annen dagmamma leier en gammel barnepark, og har tilsammen 8 barn der. Den var nokså spartansk utstyrt, og hun fortalte at de for det meste er ute. Måltider og soving skjer innendørs. Det er jo topp på våren/sommer/høsten tenkte vi, men hva med hele vinteren som kan bli både kald og lang? Lille ettåringen vår utendørs mesteparten av dagen... jeg klarer ikke helt å bli venn med tanken. Har noen erfaringer/tanker om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min sønn (blir ett år da) starter i november i friluftsbarnehage og der er de ute hele tiden. de inntar så mange måltider som mulig ute, tegner ute, sover ute osv. ser på dette som er stort pluss!! ingen har noe annet enn godt av frisk luft. så klart det koster jo en del mer forr oss foreldre fordi de må jo ha masse ulltøy og skikkelig solid regntøy/utedresser men det er så verdt det! visst de blir hentet i 4 tiden og skal være i seng 7 så er det ikke mange minuttene man rekker å være ute med dem på ettermiddagen, så for mange blir utetiden i bhg/med dagmamma eneste utetiden iløpet av dagen og da er det vel bare bra at det er så mye som mulig?? De tåler så utrolig mye de små. Og uansett er det bevist at det er mye mindre sykdom i friluftsbarnehager fordi de er ute og bruker kroppen og får bedre immunforsvar heller enn å ligge inn i sleike på hverandre!

tror du bare skal være hoppende glad jeg!

Skrevet

Det er greit å være mye ute, men de små trenger hvile og avslapping, tror ikke akkurat det blir det samme ute i det fri.. Friluftsliv i all ære, men en gylden middelvei av ute og innelek tror jeg passer barna best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...