Trollemor75 Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Lurer litt på en ting. Jeg byttet fra Hipp 2 til Småfolk 2 fordi jeg var lei av og ikk klare å blande MME uten klumper. Småfolk 2 er mye lettere å blande, og gutten ser ut til å like den. MEN omtrent samtidig har han begynt å spy en stund etter flasken sin. Tror ikke det er gulp, det stinker spy. Kan komme ganske mye ut også. Jeg har merket at han drikker mye fortere nå enn med Hipp, melken er mindre tjukk. Jeg har gått tilbake til Avent nr 2 smukker for at det ikke skal renne så fort, men han blir fort ferdig for det (og kunne gjerne tatt litt mer, men da kommer det en da mer ut like etter). Han får 165 ml 3 ganger om dagen, ammes 2 ganger, får fastføde 3 ganger. Han har aldri var en stor gulper, så jeg er litt bekymret, i tillegg til lettere kvalm selv av lukten. Noen som har en fornuftig forklaring eller vært bort i noe lignende? Hadde bare brukt Hipp så langt i Norge, men brukte lokale merker i utlandet uten problemer.
Kodex89 Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg har ikke noe erfaring med det, men raper han i måltidet? kanskje ta rape pauser? Kan jo hende det er noe han ikke tåler i den du bruker nå, det skjedde med sønnen til veninna mi. Så byttet hun til NAN og etter det har det ikke hvert noe problem. Har brukt nan selv og er fornøyd med den!!
Trollemor75 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2009 Har glemt å presisere at han er 8 mndr gammel. Han raper av og til, men som regel er han ute på neste røvertokt så fort han er ferdig med måltidet. Gjerne mens han fremdeles drikker også...
Lemonia Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Nøyaktig det samme opplevde vi med Småfolk. Da vi begynte med mme begynte vi med Nan. Han gulpet noe, men ikke så mye. Vi tenkte vi skulle bytte og se og valget falt på Småfolk. Han likte smaken, men gulpingen tiltok drastisk og det luktet skikkelig ekkelt spy av gulpen. Det var uutholdelig. Så det sluttet vi raskt med. Da ble det Hipp og gulpingen ble mye mindre igjen, så det var den vi holdt oss til etter det. Har ingen forklaring egentlig, men mme har jo ulikt innhold fra merke til merke, så et eller annet er det vel i Småfolk sin som noen reagerer på.
Trollemor75 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2009 Da går vi tilbake til Hipp med en gang!!! Dårlig reklame for Småfolk egentlig, men jeg har veldig følsom nese, og stanken er helt fryktelig.
Lemonia Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Lukten var bare grusom. Vanligvis byttet vi ikke klærne hans om det bare kom en liten gulpeflekk på, men med Småfolkgulpen luktet det så forferdelig at vi var gjennom mange klesskift i løpet av dagen. I tillegg var det ikke bare litt gulp som liksom rant forsiktig ut av munnen, det var skikkelig fontenegulp hvor gutten bare åpnet munnen og det fosset ut. Ikke moro med den lukten på møbler eller egne klær nei. Det ble mye vasking på den tiden gitt.
Trollemor75 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2009 Vi har det nøyaktig slikt! Helt vemmelig. Jeg må vaske hendene flere ganger for å få vekk lukten. Sitter skikkelig godt. Og gulpen er tynn som vann, virkelig ekkelt å vaske. Han fikk siste flaske med Småfolk for 1,5 time siden, aldri mer...foretrekker klumpete Hipp.
Lemonia Skrevet 19. oktober 2009 #8 Skrevet 19. oktober 2009 Du bruker Eco 2 ja? Vi byttet faktisk til Eco 1, selv om gutten vår var over 4 mnd, ene og alene pga klumpene. Etter å ha prøvd det meste i forhold til å få vekk klumpene ble det altfor slitsomt. Klumpene tettet igjen smokken og gutten vår ble jo lei halvveis gjennom måltidet fordi jeg måtte stoppe og fiske ut klumper fra smokken. Eco 1 og Eco 2 er i grunnen det samme (altså inneholder de samme næringsstoffene), det eneste er at Eco 2 inneholder maisstivelse for å mette litt mer og det er denne som skaper klumpene. Eco 1 er som den gamle Hipp, helt uten klumper.
ScaryMama Skrevet 19. oktober 2009 #9 Skrevet 19. oktober 2009 Hvorfor ikke bruke nan? Jeg har lest at det er den som er den sunneste...
Lemonia Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 Nan gav mer gulping enn Hipp hos oss. I tillegg er Hipp økologisk, noe jeg synes er positivt. Tror ikke vi trenger tenke så mye på sunnest eller ikke, alle mme-merkene som selges i Norge er nok like gode.
Trollemor75 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. oktober 2009 Vi bruker Hipp 2 fordi ellers drikker han SUPER fort opp og vil bare ha mer, helt til han spyr det ut. Med Hipp 2 skjer det ikke. Hvis jeg bruker en gaffel for å blande den (og bruker god tid), får jeg mindre klumper. Det er ofte bare Hipp 1 på butikken, da kjøper jeg den, men foretrekker i grunn en tykkere konsistens. Vi bruker Hipp fordi han tålte NAN dårlig når vi prøvde, dessuten foretrekker vi å kjøpe økologisk når alternativet finnes.
Kodex89 Skrevet 19. oktober 2009 #12 Skrevet 19. oktober 2009 Finnes en nan på apoteket som jeg fikk beskjed om å prøve. Den skulle være bedre for magen spesielt for de som har litt magesmerter. Jeg fikk ikke prøvd den selv fordi jeg klarte å fullamme igjen, men var på helsestasjonen de foreslo det!
Trollemor75 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. oktober 2009 Nå er vi gått tilbake til Hipp 2 siden i går ettermiddag, og vips, ingen gulp på de 2 tåteflaskene han har fått siden. Småfolkmelken blir en næringsrikt tilskudd i kompostbingen. Don't fix it, if it ain't broken...(gjentas så mange ganger som trengs for at jeg skal slutte å eksperimentere uten grunn).
eplepeple Skrevet 20. oktober 2009 #14 Skrevet 20. oktober 2009 Vi har alltid brukt Nan, men minsten gulper noe av den. Vi prøvde også SMåfolk og Hipp. Hun gulpet enda mer av begge disse, samtidig som gulpet luktet spy. Ja dirkete magesyre faktisk....æsj... ble mye bytting av tøy. Etter dette har vi holdt oss til Nan vi. Hun gulper fremdeles, men det kan vi ikke gjøre noe med. Det lukter iallefall ikke vondt av det. Snodig at det blir sånn med Småfolk altså, og i vår tilfelle Hipp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå