Gå til innhold

Ny tråd for oss pergo-jenter =)

Anbefalte innlegg

Jeg har pcos og har tatt pergo 2 ganger nå.. for meg fungerte det ikke første runde. så måtte til 1,5 tabletter. denne gangen funket det. fikk i tillegg vite at mannen min har dårlig sædkvalitet.. kjipt at det må være flere problemer.. men håper like vel.

testet positivt på el test. merket det skikkelig godt. hadde sykt med mens smerter liksom.. så har jeg ventet og ventet.. tre dager før mensen begynte jeg å teste. testet svakt svakt positiv. men ikke spes farge på streken. men den er tydelig der. men nå har jeg mensen på 3 dagen... skjønner ikke hvorfor jeg testet svakt positivt da... kan det være pergo som påvirker test resultatet? er det mulig å være gravid selv om jeg nå har mensen?

har nå testet svakt positivt på 5 tester... skjønner ingenting. er ikke kjempe strek.. men den er der. og når jeg lar den ligge over tid blir den tydeligere. ikke at det har noe å si.. blir litt forvirret...

har ikke hatt ekte mens på så lenge jeg vet. så kanskje kroppen fikk sjokk nå når jeg plutselig fikk eggløsning... noen som vet noe...? følg min blogg hvis det er av interresse :)http://jente24.blogspot.com/

Fortsetter under...

Hei nett85! Så utrolig frustrerende å teste positivt (selv om det er svakt) og samtidig blø. Det er jo noen som har menslignende blødninger selv om de er gravide da. Hvis de fortsetter å være svake ville jeg tatt en tur til legen og fått målt hcg. Masse lykke til! Håper du er gravid!

Hei jenter! Tanta kom med et brak i går :-( Nå tror jeg vi tar en liten pause fra hele prøvingen. Hvis jeg greier. Skulle så gjerne greid å tenke - det skjer når det skjer.... Jeg blør som en foss og har tatt smertestillende hver dag siden søndag. Må være pergoen som gjorde den forsinket og så kraftig. Her skal en ikke skånes på noe vis nei. Vel, noen blir jo gravide i pausemåned. Jeg får se hvordan det er når det nærmer seg el. Bli ikke overrasket om jeg "plutserlig" er tilbake da :-) Ellers vil jeg nok følge med her inne likevel.

Masse lykke til alle sammen!

klem

Uff ja man blir så skuffet når det tantekreket kommer at man nesten ikke kommer over det der og da.......jeg blødde også veldig mye denne gangen og med masse koagler, men gyn mente dette kunne komme av pergo bruken:/

men pergo er jo i kroppen en stund så du har jo effekt av den neste mnd. også. Er vel derfor faktisk mange sier noe om at de blir gravide i pausemnd. Å kjære deg, jeg håper virkelig du er en av de.....*klem*

Jeg har selv en dobbel pergokur bake meg denne mnd. og har satt er Pregnyl sprøyte i dag, så nå blir det kos i dagen fremover......

Går det ikke denne mnd. skal jeg også ut i en pausemnd. Men håper håper det ikke blir noe av......tenk om spiren hadde sittet nå du.....

Klem fra meg

Annonse

Å NEIIIIIIIIIII - Ine-79 (j-06♥,1MA+juni?barn♥)

Dette var utrolig trist å høre, jeg har ikke ord!!! Ord blir så fattige når noe sånt skjer, spesielt når ønsket er så stort og sterkt... Tenker masse på deg!!! Ønsker deg bare lykke, lykke til i dag - og velkommen tilbake når du føler deg klar for å prøve igjen - fy søren, ja, dette var leit!!!

Stooooooor varm trøsteklem fra

Uff kjære Ine-79

Det var veldig veldig trist og høre.....håper du greier og restituere kropp og sjel slik at du får lyst til og prøve på nytt....

Men ord blir liksom så fattige i en slik stund, sender deg masse trøsteklemmer og håper det går bedre med deg.....'

Varm klem fra meg

Nei å nei å nei Ine-79, det var trist, huff, finner ikke ord for det engang:-(

Ønsker deg lykke til videre og hjertlig velkommen tilbake når du er klar,

mange gode trøsteklemmer fra meg...

Liten oppdatering fra meg:

Da sitter jeg her da på dag 41, trodde mens skulle komme på dag 35, men nei da... Tok test på dag 37, men neg. Monster ømme pupper i over 2 uker, skjønner ikke hva som skjer jeg...

Er på pausemnd fra pergo denne mnd, og får liksom ikke startet noen ny runde før tanta kommer heller..

Er det noen fler som har fått lang syklus i pausemnd på pergo eller er det bare meg???

Hei... melder meg inn her jeg. Kan ikke kalle meg en ordentlig sliter ennå, men denne pp blir det dobbel pergo. Første gang det skal prøves og jeg er utrolig spent og nervøs. Hadde liksom håpet vi skulle klare det helt selv, men ser ikke sånn ut =( Jeg sliter med lange uregelmessige sykluser. Har riktignok el av meg selv hver syklus, men når 5 aktive pp tar 7-8 mnd så er det greit med litt ekstra piff på disse eggløsningene som gyn sa.. Har vært uten p-piller i over ett år også nå og syklusene viser ikke spor til forbedring.

Jeg pleier å ha el alt fra dag 20-35, noen som vet hva jeg kan forvente meg nå som jeg skal ta pergo? El likt, før, senere?

Hei Håpefulle K ♥ ønsker spire 6pp og velkommen inn hit =)

Det er visst vanlig at EL blir litt forskjøvet ifht pergo, men det er veldig individuelt. Jeg fikk EL på dag 19 en gang, EL på dag 15 en annen gang og så tror jeg ikke jeg fikk EL i det hele tatt på en kur - fikk aldri positiv utslag på EL-tester... Så anbefaler deg å teste med EL-tester slik at du kan følge litt med på syklus. Det sies at EL skal komme mellom 5-10 dager etter inntak av siste pergopille - men det varierer nok veldig, har tatt flere dager enn det for meg ihvertfall...

Ellers har jeg vært uten p-piller/prevensjon i snart 2 år, vært veldige aktive prøvere hver eneste pp` - slitsomt over tid, denne pp`n tror jeg er den første som jeg greier å slappe ordentlig av, så håper den sitter snart etter 3 doble pergokurer, er nå i siste pausemåned og orker ikke begynne igjen før etter jul dersom jeg ikke blir gravid i mellomtiden da, håpe, håpe, håpe =)

Ellers er jeg i dag på syklusdag 18, bare 6 dager igjen til en evt positiv test, 10-11 dager igjen til IKM. Føler meg oppblåst på kveldene og litt ømme bryster - men jeg vet av erfaring at pergo kan gi disse bivirkningene også i pausemåned - bivirkninger eller pms-symptomer, har uansett blir lurt så mange ganger nå at jeg ikke orker å tolke "symptomer" så mye lenger...

Hvordan står det til med dere andre jenter?? Lite liv på tråden her for tiden altså - er alle så "møkk-lei" prøvingen nå eller??

Kimbosbaby: Har det skjedd noe mer?? Positiv test eller TR?? Spennende, følger med deg nå :) Lykke til - håper bare du er en av dem som produserer hcg sent...

Klem fra

Bare oppdaterer litt her jeg, noen andre som vil oppdatere litt?

FORVENTET IKM:

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (34 år, gift, en jente -06, 2MA -09, bor i Buskerud) 3 doble pergokurer, nå pausemåned IKM 11 Des -09

- Tirilgirl IKM 4. november etter dobbel pergokur:) Er 40 år og bor i Drammen-

-Tuppa prøvd lenge 1 kjemisk graviditet,25 år,forlovet,bor i buskerud,IKM ca.31 okt

-Ine -79 (30 år, "vil bli fridd til"-treige gubbe!!!, jente -06, Akershus), Mistet nylig spire...

- KimbosBaby(24 år, Østfold) IKM ca 16 Nov første pausemnd etter dobbel pergo.

anneman IKM ca 19 nov (pausemnd.etter dobbel pergo}

- Så gla'; IKM ca 12. nov. (41 år, samboer med to barn fra et tidligere forhold. 13 og 19 år, samt en liten engel 07. Bor i Vestfold. 1. doble pergokur)

GRAVIDE:

- Solisolden

- Loyse Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18juni

Off, det må være utrolig fortvilende å prøve så lenge Meg og lille snuppis! Det er en skikkelig berg og dalbane følelsmessig. Håper like mye hver pp og blir like skuffet hver gang :( Unner deg virkelig en ny spire snart!

Jeg er på dag 3 med dobbel pergo. Merket litt bivirkninger i form av at jeg drømmer noe sinnsykt og sover urolig, hetetokter og ganske vondt i magen, men det er alt verdt det hvis det kan hjelpe en liten spire å feste seg.

Lest om overstimulering av pergo og ble litt engstelig. Her er det ikke planlagt noe oppfølging med ul for å sjekke om det er for mange egg som modnes. Gyn sa bare at hvis jeg ønsket kunne jeg komme inn for tidlig ul når spira satt. Vil ha spire, men ikke 5 på en gang :P Har alle dere andre tatt ul før eggløsning?

Jeg har jo el av meg selv og rett på dobbel kur! Leste på nettet at for å unngå overstimulering begynte man alltid med en liten dose for å øke etter hvert som man så hvordan kroppen tålte pergo.

Annonse

Liten oppdatering fra meg :-)

FORVENTET IKM:

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (34 år, gift, en jente -06, 2MA -09, bor i Buskerud) 3 doble pergokurer, nå pausemåned IKM 11 Des -09

-Tuppa prøvd lenge 1 kjemisk graviditet,25 år,forlovet,bor i buskerud,IKM ca.31 okt

-Ine -79 (30 år, "vil bli fridd til"-treige gubbe!!!, jente -06, Akershus), Mistet nylig spire...

anneman IKM ca 19 nov (pausemnd.etter dobbel pergo}

- Så gla'; IKM ca 12. nov. (41 år, samboer med to barn fra et tidligere forhold. 13 og 19 år, samt en liten engel 07. Bor i Vestfold. 1. doble pergokur)

- J73 IKM 26. desember -09 etter dobbel pergokur. (36 år - Hedmark. SA juni -09)

GRAVIDE:

- Solisolden

- Loyse Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18juni

• 2 uker senere...

Har vært lite aktivitet på tråden vår i det siste ser jeg - er jo bare 2 som har blitt gravide siden vi startet opp den første tråden i juli - det er ikke mange, så ser jo at vi er en gjeng som virkelig "sliter" her inne ja...

Her kom TR nok en gang - er på syklusdag 5 i dag, orker ikke begynne på pergo denne mnd etter en pergofri mnd - tar ett lite opphold til over jul, merker at jeg er dritsliten av all prøvingen og å være så positiv hver eneste mnd - og så kommer TR og ødelegger ALT!!! Æsj, trodde aldri jeg skulle bli en "sliter"... og nå nærmer det seg snart 2 år!! Mannen har gitt opp, han ville egentlig ikke prøve mer, har ikke lyst til å gå videre med utredning eller undersøkelser - skjønner at han er lei, det er jo jeg også, men det er min kropp og jeg som går gjennom alt av hormonkurer, opp og nedturer og jeg som blir gravid og skal gå svanger - det er jeg som har kjent på kroppen hvordan det er å miste osv... Nei, jeg har ikke lyst til å gi opp enda - selv om det er fristende å legge alt på hylla, men jeg greier bare ikke!! Babyønsket er altfor stort!!!

Hvordan går det med dere andre da jenter??

Ønsker dere alle sammen en riktig, riktig koselig førjulstid og så håper jeg 2010 blir ett flott år for oss alle hvor vi alle får babyønsket oppfylt!!

stooor klem fra

FORVENTET IKM:

- J73 IKM 26. desember -09 etter dobbel pergokur. (36 år - Hedmark. SA juni -09)

GRAVIDE:

- Solisolden

- Loyse Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18juni

- Anneman

FORVENTET IKM:

- Tirilgirl IKM 5. januar, pergofrimnd:) Er 40 år og bor i Drammen.

GRAVIDE:

- Solisolden

- Loyse Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18juni

- Anneman

FORVENTET IKM:

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (34 år, gift, en jente -06, 2MA -09, bor i Buskerud) 3 doble pergokurer, pergofrimnd IKM 7 januar :)

GRAVIDE:

- Solisolden

- Loyse Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18juni

- Anneman

FORVENTET IKM:

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (34 år, gift, en jente -06, 2MA -09, bor i Buskerud) 3 doble pergokurer, pergofrimnd IKM 7 januar :)

- Så gla'; IKM ca. 5. januar (41 år, samboer med to barn fra et tidligere forhold. 13 og 19 år, samt en liten engel 07. Bor i Vestfold.

GRAVIDE:

- Solisolden

- Loyse Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18juni

- Anneman

Hvordan står det til jenter??

Skulle egentlig ha begynt på ny kur nå i desember - siste kur i oktober - pause i november og tok en pause til nå i desember - starter på ny kur igjen i januar (tror jeg) - hvis jeg får mannen med på det da - han vil jo helst kutte ut prøvingen han nå, vil ikke gå videre med utredning, men vi får se... jeg vil nå gjerne prøve litt til jeg da - selv om også tidspunktet passer litt dårlig nå pga at jeg ikke fikk forlenget engasjement på jobben, men har fått tilbud om ny jobb da - så ting løser seg jo på en måte...

Er på CD 20 i dag på andre pergo-pause etterhverandre - er ganske så sikker på at det er noe på gang... Brystet mitt er vondt, småkvalm, metallsmak i munn, osv, osv... Bare 8-9 dager igjen til IKM. Kjøpte meg 4 stk CB-tester i dag så det ryker nok en allerede til helgen, hehe :)

Hvordan går det med dere andre da jenter?? Lite liv på tråden vår for tiden...

Klem fra

Cd 26 i dag og neg cb!!! Fy f&%*...

Nå er jeg drit lei nå, jævla forbannade møkkakropp og møkkatester og møkkaprøving!!!

Hadde så stor tro denne pp'n, var nesten sikker på at den endelig satt jeg... men neida, enda en neg test, ikke antydning til verken svak strek eller skyggestrek eller noenting, bare helt blendahvit!!!

TR kommer vel når jeg skal på Per`s og bade i overimorgen! Fy f... så urettferdig livet er noen ganger! Sorry jenter, måtte bare få ut litt frustrasjon!!! Har bare lyst til å skrike høyt, men sitter istedet på toalettet og skjuler tårene og skuffelsen min.

Første dag i ferien vår og så starter det sånn, sukk... Mann og barn vet ingenting! Får ta meg en dusj og prøve å glemme hele greia, sette på smilet og gjøre det beste ut av ferien vår! Kommer sterkere tilbake en annen dag!

Hvordan går det med dere andre jenter??

Stor varm tårevåt klem fra

får jeg lov å melde meg inn?

snupps får en stor trøsteklem fra meg i allefall :) jeg vet så inderlig godt hvordan det der føles :(

sitter her på dag 11 med min andre pergokur og er livreddd for at det ikke klaffer denne gangen heller...

endelig har mannen fått rota seg til å bestille ny time til sædprøve også.

han avbestillte jo den når jeg ble gravid i sommer såklart... men så mistet jeg jo i uke 15 i MA og da er vi jo like langt...

kan ikke fatte at det skal være såååå vanskelig å få barn :(

det gikk så lett de to andre gangene, men ny mann og eldre egg gjør sikkert sitt...

hvor mye må man regne med å ut med på dette her?

jeg er fortsatt student og mannen er helt nyutdannet... jeg har ikke råd til å gå tilbake til Volvat rett og slett... sist jeg var der måtte jeg ut med nesten 1400,- :o

Hei jenter :-)

En liten oppdatering fra meg: Ingenting skjedd her, hadde dobbel pergokur i desember, denne mnd. tar jeg pause - orker ikke rett og slett! Men positiv ting: Volvat sendte søknad om prøverør til St. Olav i Trondheim før jul. Det er 3-4 mnd. ventetid, men da er det igang ihvertfall, blir kjempespennende :-)

Noen med erfaring fra St. Olav her?

Ønsker alle masse lykke til, tvi, tvi for 2010 :-)

Hei dere pergo jenter,...

Eter TO ÅRS prøving måtte jeg krype til korset og søke hjelp. Mulig PCO,... fikk dobbel pergokur i desember men gjorde en feil ,. og det var at jeg klarte å glemme å ta pillene siste dagen,.. så tok de ikke før på natta,.. ble en del timer etter jeg tok de andre,.. fikk heller ingen pos el tester denne pp,.. så skjønner egentlig ikke hva som kan ha skjedd,.. funka de ikke tro??

Usikker på om jeg skal ta en pausemnd nå eller om jeg skal kjøre på med en kur til,.. er på dag 5 i dag,.......

Takk for råd;)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...