Gå til innhold

Ny tråd for oss pergo-jenter =)

Anbefalte innlegg

FORVENTET IKM:

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 2MA -09, bor i Buskerud) 3 doble pergokurer, IKM 12 Nov

-

-

-

GRAVIDE:

- Solisolden

- Loyse Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18juni

Kopierer her de siste innleggene fra den forrige tråden vår:

Å herlighet så spennende det er her inne for tiden da!!!!

Meg og lille snuppis!!! Hvordan gikk testen i dag??

Hos meg går det bra foresten. Kaster en del opp, og er sykemldt, ELSKER DET=)

Heia alle prinsessene!

Loyse Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18juni

[svar på dette innlegget]

Sv: Pergo-start i dag! 17:23 14.10.2009

Oppdatering igjen:

Vært hos gyn på Volvat i dag, siden jeg har hatt litt vondt i det siste. Ingen graviditet i sikte... Alt var normalt og det er bra :-) Han mente at vi burde ha vært henvist videre for lenge siden og satt igang med prøverør.. Men sykehuset synes jo ikke det er noe stress.. Vi fikk tilbud om henvisning fra Volvat og selvfølgelig vil vi det - endelig er det noe som skjer :-)

J73

Sv: Pergo-start i dag! 20:58 14.10.2009

Kjære gode Loyse!

Så hyggelig at du er med å heier på oss videre!! Du er go`... Og fint å høre hvordan det går med deg. Flott å høre du går og er kvalm! Hehe... For det er jo et bra tegn! Tror jeg kommer til å elske det selv når den tida kommer. Blir nok ikke noe klaging fra min side da nei! Hehe... SMASK!

Kimsobaby... Ja... Det skjer nok når det er meningen. Tror på den filosofien jeg også- Men må innrømme at jeg alikevel har blitt endel sår det siste halvåret. Nå som at vi har kommet fram til at vi tar prøverør på nyåret omikke noe skjer så føler jeg egentlig meg mer i ro omkring dette.

Ellers så er jeg fremdeles i pausemåned med pergo, men er i gang med tre Metformintabletter daglig. Og går til akupunktør hver uke. Har ikm om en uke...

Ja hvordan går/gikk det med dagens testing????????

Ine- 79 (j-06, 1MA feb. -09)

Sv: Pergo-start i dag! 23:36 14.10.2009

Ok - jenter...

Dagens oppdatering fra meg:

Syklusdag 26, 11 dpo - ikke noe TR på besøk etter ett bittelite blod-drypp i trusa i går på 10 dpo, så det er jo positivt det da =)

Har murringer i korsryggen og underlivet så det holder og føler meg rar i magen, vondt i rumpa/halebenet i dag har jeg også hatt. På jobben var jeg skikkelig svimmel ett lite øyeblikk, men gikk heldigvis fort over og jeg har hatt hodepine de siste 3-4 dagene. Brystene er såre og ømme og litt vonde.

Legger til at jeg føler meg ekstremt trøtt om morgenen nå, og natt til i går drømte jeg en ekkel drøm, ett monster stod bøyd over magen min og skulle til å spise opp livmoren min, han hadde svære hoggtenner og holdt meg godt fast, husker at jeg "skrek" da de svære ekle tennene bare var noen cm fra magen min, akkurat idet jeg "skrek" så kom det noen og dro meg vekk derfra i en rekordfart og da kom tanken opp at jeg faktisk ble reddet fordi jeg var gravid, neste tanker kom at det var ikke meg som ble "reddet", men "barnet" jeg bar på!!! Herregud - for en syk drøm, altså, men den var ekkel...

Fått flere kviser, æsj som de popper ut - pleier vanligvis bare å få èn kvise når jeg nærmer meg TR, nå har de poppet ut, 2 i ansiktet og masse, masse på ryggen/skuldrene. Hva kommer det av tro? Har det noe med progesteron-produksjonen å gjøre eller noe sånt?

Føler meg av og til litt småkvalm, er megasulten heeeele tiden, vil liksom stappe noe inn i munn hele tiden, herregud, kommer til å bli dritfeit hvis det fortsetter sånn! Siden jeg begynte på pergo i sommer (juli) har jeg gått opp 3 kilo - kan det være pga pergo eller kan det være andre ting?! Noen andre som har opplevd at vekten har økt litt med pergobruk?

Så til dagens testing da - med en gang synes jeg det så ut som en svak strek som kom til syne, altså før kontrollstreken kom opp - men den er så ultrasvak at man nesten ikke kan se den, kun en antydning til der streken skal være, så det er vel det man kaller en skyggestrek?

Kastet jo selvsagt ikke testen fra i går, og vet dere hva? Der hadde det kommet opp en klar blå tynn, syltynn strek på CB`n... men jeg vet jo at den er ugyldig når det har gått sååååå lang tid etter testen var tatt, skulle jo selvsagt ha kastet den og bært ut søpla så man ikke får fikse ideer og tanker, men jeg fikk jo det likevel når jeg så testen fra i går...

Så får vel kalle testen i dag også negativ, f... altså, skikkelig møkk =(

Æsj... jeg som hadde sånn troen denne pausemåned pp`n... jammen er kroppen og psyken utrolig sammensatt, mullig psyken spiller meg ett stooooort puss med masse innbildte svangerskapssymptomer, jeg har sikkert ett innbildt svangerskap også, hahahahaha =/

Har nå brukt opp alle testene mine, så nå gidder jeg ikke kjøpe flere tester, dersom TR ikke dukker opp i løpet av helgen, har jo IKM på lørdag, skal jeg kjøpe en test på mandag (dersom den fortsatt ikke har kommet da!)...

Loyse: Så glad jeg er på dine vegne - når jeg blir gravid igjen (jeg sier når og ikke dersom, må jo være positiv vet du, hehe), så håper jeg at jeg blir kjempekvalm og kaster opp jeg også - jeg skal ikke klage en eneste gang da, bare være lykkelig for at jeg da endelig er gravid igjen!!! Så jeg ønsker deg bare lykke, lykke til videre med svangerskapet, nyyyyyyt den og kos deg!!! Og så er det veldig hyggelig at du stikker innom tråden og besøker oss, hehe =)

Ine- 79, krysser fingrene for at du får positiv test om 1 ukes tid, er i pausemåned denne pp`n jeg også... Dersom det blir en neste pp, blir det siste dobbel-kur (da har jeg hatt tre), så får vi se hva gyn sier...

Kjære, kjære Tirilgirl - jeg er så imponert over alle de fine og koselige ordene fra deg, du følger med og er så positiv og koselig mot alle =)

Jeg er heldig som har fått lov til å bli kjent med en såååå hyggelig, koselig og tvers-gjennom positiv dame som deg!! Jeg håper virkelig du får ditt ønske oppfylt, at du en gang blir mor, du kommer til å bli en fantastisk god og kjærlig mamma!!!! Kjempeglad i deg snuppa mi =)

Og til alle dere andre damer her inne - jeg krysser fingrene for at vi får en spire før jul, lykke til =)

Stooooooor klem fra

☆Meg og lille snuppis☆J06+2MA

Sv: Pergo-start i dag! 23:34 15.10.2009

Jaha.... Og der kom TR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ca 1-2 dager før IKM, dvs at vi har hatt full klaff med sex og eggløsningstesten fungerte akkurat som den skulle - men ingen spire for det =(

F...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det var noe skikkelig drit altså - inn i ny pp da =(

Og jeg som ikke greide la være i dag og kjørte innom apoteket og kjøpte med meg graviditetstester i dag (2 pk med 4 CB tester)... Den ene testen røyk nøyaktig 10 min før TR kom i ettermiddag!!! I kveld tok jeg bilen ned til det ene handlesenteret og kjøpte med meg progesta care - og folsyre på helsekosten. Har begynt på omega3, og skal nå også igang med siste doble pergokur!!! Håper den sitter neste gang altså - for nå er jeg såååå dritlei denne prøvingen og testingen, føler nesten at jeg er litt besatt jeg - mååååå bare prøve å roe meg ned og stresse ned altså, men ikke lett med den jobben jeg har heller, kanskje en skulle sykmeldt seg en liten periode?? Er vel ingen løsning det heller - må nok holde meg på jobben, så jeg kan få forlenget engasjement ett år til - hadde vært kjekt det, hvis jeg ikke skulle få tilbud om en annen jobb jeg har søkt på da...

Ønsker dere andre som er på oppløpstiden nå lykke, lykke, lykke til =)

En gang måååå det jo bli vår tur også?!!!???!?!?! Håper bare spiren ikke lar vente på seg så altfor mye lenger....

Nattaklem fra en som ble litt trist og lei seg og skuffet i dag, kom en liten tåreskvett også gitt...

Sv: Pergo-start i dag! NYTT 22:31 18.10.2009

Hei hei...

Skjønner frustrasjonen Meg og lille... Ja...Håper virkelig at den sitter for oss snart!!!!!!

Føler meg øm i livmora hver dag nå. Har IKM til onsdag. Trodde egentlig jeg slappet litt mer av nå.. siden vi har planene klare med tanke på prøverør til nyåret. Men nå som dagene nærmere seg IKM føler jeg på stikk i ivmor... ømhet der.. morgenkvalme osv.. Har hatt psykiske symptomer før også fler ganger. Og nå går jeg jo på Metformin som kan gjøre meg kvalm i tillegg..

Blir vel lei og arg igjen om det ikke går nå selv om jeg trodde jeg hadde ommet meg litt over dette psykiske styret........ Hehe. Blææææææææææææææ

Står til med dere andre? Vi må få litt fres på tråden igjen!

Ine- 79 (j-06, 1MA feb. -09)

Sv: Pergo-start i dag! NYTT 10:40 19.10.2009

Hei igjen =)

Ine- 79: Hvordan fungerer denne Metforminen ifht pergo og eggløsning? Kanskje det hadde vært noe for meg også?? Så flott at du er på oppløpssiden nå da - håper og krysser alt jeg har for at du har en liten spire på gang, ellers er det jo veldig gode nyheter med tanke på prøverør på nyåret da =)

Ellers er jeg i dag på syklusdag 5, tredje dag med dobbel pergo (dette er siste dobbelkur), skjer det ikke noe nå heller - skal jeg ringe gyn og få en ny time og så ser vi hva som skjer...eller tar det derfra!!

Vi bør vel lage en ny tråd for oss pergojenter - tror det er maks 300 innlegg på en tråd, så får vel lage en ny en =)

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140836611-ny-tr%C3%A5d-for-oss-pergo-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

FORVENTET IKM:

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 2MA -09, bor i Buskerud) 3 doble pergokurer, IKM 12 Nov

-

-

-

GRAVIDE:

- Solisolden

- Loyse Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18juni

Ine -79:

Er veldig nysgjerrig på hvordan Metforminen virker ifht pergo og eggløsning? Kanskje det hadde vært noe for meg også?? Så flott at du er på oppløpssiden nå da - håper og krysser alt jeg har for at du har en liten spire på gang, ellers er det jo veldig gode nyheter med tanke på prøverør på nyåret da =)

Tirilgirl:

Lenge siden du har vært inne på denne tråden nå - håper du ikke glemmer oss til fordel for tråden på Bli gravid, oss over 30, hehe =)

Hvordan går det med dere andre jenter?? Skalskalikke, Lin83, Jenny84, -68 mamma, Nellybelly, Kimbosbaby, J73, Hillbillie, Solsol, anneman, og alle dere andre jeg ikke husker navnet på i farten?

Klem fra

FORVENTET IKM:

-

-Tuppa prøvd lenge 1 kjemisk graviditet,25 år,forlovet,bor i buskerud,IKM ca.31 okt

-

GRAVIDE:

- Solisolden

- Loyse Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18juni

Ine -79:

Er veldig nysgjerrig på hvordan Metforminen virker ifht pergo og eggløsning? Kanskje det hadde vært noe for meg også?? Så flott at du er på oppløpssiden nå da - håper og krysser alt jeg har for at du har en liten spire på gang, ellers er det jo veldig gode nyheter med tanke på prøverør på nyåret da =)

Tirilgirl:

Lenge siden du har vært inne på denne tråden nå - håper du ikke glemmer oss til fordel for tråden på Bli gravid, oss over 30, hehe =)

Hvordan går det med dere andre jenter?? Skalskalikke, Lin83, Jenny84, -68 mamma, Nellybelly, Kimbosbaby, J73, Hillbillie, Solsol, anneman, og alle dere andre jeg ikke husker navnet på i farten?

Klem fra

FORVENTET IKM:

-

-Tuppa prøvd lenge 1 kjemisk graviditet,25 år,forlovet,bor i buskerud,IKM ca.31 okt

-

-Ine -79 (30 år, "vil bli fridd til"-treige gubbe!!!, jente -06, Akershus), IKM på onsdag, men mulig det ryker en test allerede i morgen..

GRAVIDE:

- Solisolden

- Loyse Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18juni

Metforminen skal virke positivt på pergotime i følge gyn. Hvordan vet jeg ikke... Burde visst det.. men glemte å spørre henne om hvordan de påvirker.

FORVENTET IKM:

- Tirilgirl IKM 4. november etter dobbel pergokur:) Er 40 år og bor i Drammen-

-

-Ine -79 (30 år, "vil bli fridd til"-treige gubbe!!!, jente -06, Akershus), IKM på onsdag, men mulig det ryker en test allerede i morgen..

GRAVIDE:

- Solisolden

- Loyse Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18juni

Hei og hopp alle dere herlige damer:)

Kom hjem fra en pyton dag på jobben i dag og leste det herlig innlegget fra deg min kjære Meg og lille snuppis:) Så måtte jo jeg og hormonene mine rett og slett grine litt. Du er en sann venn, god og dele alt med, med og motgang. har liksom fått kjenne litt av "krigen" på kroppen du og har alltid gode råd og komme med:)

Klart jeg ikke blir borte fra denne tråden, det er nå liksom dere her inne som ligger mitt hjerte nærmest. Men som Ine-76 sa, det har vært litt laber aktivitet her inne i det siste:/ Lurer på hvor i verden skalskalikke har tatt veien, lenge siden vi har hørt noe fra henne.....

Når jeg var til gynekologen på fredag snakket jeg litt med henne ang. Metformin blant annet. Hun sa at bruken av dette fortsatt er omdiskutert. Dette fordi man ikke har sikre studier ennå. Hun sa at om man ikke har hatt problemer med høyt blodsukker eller insulin resistens skal man ikke behøve å ta dette. Men for sikkerhets skyld skal jeg ta fastende blodsukker i morgen tidlig. Dette for og utelukke at det er noe galt med det, og om det skulle være det kan man prøve Metformin om ikke spiren skulle sitte denne pp!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ellers måler jeg nesten max på fertilitets monitoren min, slår nok fult ut i morgen tidlig tror jeg. Da er jeg på syklus dag 16, og det var denne dagen den slo ut på sist mnd. også. Så er man iallfall regelmessig med noe......hehe.

Gynekologen målte iallfall en fin follikkelpose på 19 mm når jeg var der på fredag, syklus dag 12. Tidligere på tilsvarende dag har den vært 11-12 mm, så det er jo lovende da.......skal til en modning akupunktur time i morgen også:)

Dette var en liten oppdatering fra meg-klem:)

Kjære kjære jentene mine!!!

Jeg greide selvfølgelig ikke å vente med å ta graviditetstesten i morgen.... Tok den for tre kvarter siden. Og det var jo et sjokk... GRAVID!!!!!!!! i pausemåned... Eneste at jeg har gått på Metformin i tre uker. Og samme tidsrom begynt hos akupunktør....!!!!!!!!! Hun har visst også hjulpet mange gravide. I tillegg hadde jeg falt litt mer i ro halve måneden fordi vi nå hade planene klare.. -Hvis det kan ha betydning.

Da er vi i gang å følger deg Loyse... :)

Men må fortelle om min reaksjon da jeg så det... Ble stående å se på det bare uten å føle noen ting!!! Er det mulig?? Føler meg skamfull som forteller det. Gikk ned til samboeren som sto i dusjen og begynte skikkelig å grine... Sa jeg selv ikke selv ikke skjønte horfor fordi jeg trodde jeg skulle bli glad...Fortalte han at jeg i går leste om gravide og svineinfluensa osv... Herregud!! Hehe.. Vet jeg er gald for det inni meg. For dette har jeg ventet på!!!!!!!! Har jo prøvd i nesten tå år nå. Og vil jo dette mer enn annet... Samboeren mente det er fordi jeg er redd siden jeg mistet sist.. Da begynte jeg å gråte mer.. Vet jeg jubler inni hjertet mitt. Ble veldig overasket over min egen reaksjon.

Endelig!!!!!! (småkvalm her jeg sitter)

Er i stor tro på at fler følger etter snart :)

Annonse

Kjære, kjære Ine- 79 (j-06, 1MA feb. -09)

GRATULERER SÅÅÅÅÅÅÅ MYE!!!!!!! Dette var koselig å lese på morgenkvisten i dag =) Oj, oj, oj - så utrolig spennende!!!! Er kjempeglad på dine vegne!!!! Håper nå denne spiren klorer seg godt fast i mammas mage de neste 9 mnd!!! Når har du termin da?

Du må kose deg masse, nyte alle svangerskapsplager, hehe =)

Og så må du komme inn på besøk her da og oppdatere oss litt underveis hvordan det går med deg!!! Ååååå - nå ble jeg glad på dine vegne nå =)

Stoooooooor gratulasjonsklem fra

Kjære kjære Ine mor:)

For en fantastisk nyhet du har og komme med:) Ble bare så utrolig glad når jeg leste den i dag tidlig.....men det er jo helt greit at du ikke finner bakke kontakten på en stund:)

Koz deg i dag med positiv test, lag noe ekstra godt til middagen:)

Stor varm klem fra meg:)

Hei igjen jenter =)

Sitter her og smiler over at Ine endelig har fått en positiv graviditetstest - det er så utrolig koselig og ekstra hyggelig når man har prøvd så lenge med skuffelser på skuffelser måned på måned. Uansett Ine, gratulerer nok en gang!!! Kos deg masse og nyt svangerskapet, hehe =)

Må bare oppdatere litt jeg da:

Syklusdag 6, hadde seriøst lyst til å avbryte pergokuren denne gangen, er bare på dag fire med pergo (startet på dag 3) og bivirkningene har stått i kø, i går følte jeg meg rett og slett uvel, vet jo ikke om det har med pergoen å gjøre, men er nok ganske sikker...

Vel, tok en sykedag hjemme i dag også - skal til nyrelegen min (kontroll på sykehuset), fikk brev for lenge siden. 6 mnd siden sist jeg var der... Tenkte jeg skulle fortelle ham alt om prøvingen. Tenkte også jeg skulle høre med ham om det er noe mulighet for at han kan skrive ut Metformin til meg... Jeg har jo tidligere ligget litt høyt ang blodsukker i den gråsonen man kaller for insulin resistens - men jeg fikk beskjed om å ta av meg 2-3 kilo og begynne å trene, som sagt så gjort, gikk ned 2 kilo og begynte med løpeturer - blodsukkeret stabiliserte seg fint der det skal være. Så tenkte at det kan jo ikke skade å få Metformin, jeg vil kanskje mest sannsynlig ha vinn-vinn med å begynne på det? Vinnsituasjon ifht nyrene/blodsukkeret og vinnsituasjon ifht det å bli gravid/beholde?? Tror dere jeg kunne ha spurt om blodfortynnende også, eller bør det egentlig gå gjennom gynekologen - når jeg skriver dette nå ser jeg jo at jeg burde fått ny time til gynekolog uansett - og snakke om det da - glem det jenter dette med blodfortynnende altså, men hva tror dere om metformin? Skal jeg spørre?? Han er veldig hyggelig og jeg har "kjent" ham/hatt ham som lege i ca 4-5 år nå...

Nei, får snart komme meg avgårde til legetimen min =)

Ha en strålende fin dag jenter =)

Klems

FORVENTET IKM:

-

GRAVIDE:

- Solisolden

- Loyse Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18juni

- Ine- 79 (j-06, 1MA feb. -09)

Gratulerer til dere som har blitt gravide =)

Nyt svangerskapet og ha en strålende fin dag... måtte bare oppdatere lista litt, hehe =)

Klems

Ååååå - fant nettopp ut på nettet ang Metformin... jeg kan nok ikke bruke det - vet ikke om jeg skal tørre å spørre nyrelegen min om dette!!

Ååå - det var dumt!!! Fikk liksom ett lite håp da =)

Det står at dersom man har nyresvikt skal man ikke bruke dette, jeg har jeg en form for kronisk nyresvikt, kreatininen min (nyrefunksjonen) er jo helt fint, men det står at man må sjekke dette, samt B-12 da det kan tappe lageret av B-12 over tid... sliter litt med begge deler jeg da =(

Kan jo nevne det for legen - men tviler på at jeg får det... æsj =(

Klem fra

Tusen takk Meg og lill... :)

Dere har betydd så mye for meg i prøveperioden. Det har vært til stor hjelp for å holde seg oppe og i gang. Håper det er greit jeg er her imellom.

Ja... skader jo ikke å spørre om Metformin. Jeg kan jo ikke annet enn å gå god for det nå... :) Evt. kan man jo prøve en lavkarbodiett. Mener å ha hørt at det kan ha samme effekt...?

Og lurer noen på hvilken akupunktør jeg går hos, så er hun også utdannet jordmor. Mette Kim Groth heter hun. Holder til ved Nordstrand - Holtet.

Men bekymringene kommer fort her... Var hos legen i dag med lille. Han mistenket svineinfluensa og skrev derfor ut Relenza inhalasjonspulver til meg for å forebygge en mulig influensa...

Fikk også bekreftet graviditeten der med urinprøve.

Og: hadde bitte-bittelitt mørk utflod i trusa nå..

Ja ja..

Får håpe det sitter da.......................

Grattis Ine ! Så flott med positiv test !

Skjønner godt du er litt forsiktig med å glede deg, man blir litt brent av en MA - jeg har hatt det slik etter min MA også - jeg turte ikke glede meg før et stykke uti 2.trim med begge ungene.

Her har EL kommet og gått - soldater ble avlevert torsdag, lørdag og søndag, og er nå på dag 17 og har IKM 2.nov..tror jeg...

(er fortsatt usikker på om jeg skal regne 14 dager fra første positive ELtest (lørdag) eller andre positive ELtest (søndag) eller fra testen blir negativ igjen (mandag).....

Så alt ettersom, så har jeg IKM 31.okt, 1.nov eller 2.nov .... :-)

Annonse

Gratulerer så mye med positiv test Ine, nå ble jeg kjempeglad på deres på vegne :-) Nå må du bare slappe av og nyte det :-)

Jeg har i dag vært hos min lege, har blitt sykmeldt for en liten periode. Har ikke klart å holde helt fokus på jobb og det er ikke bra når man jobber i serviceyrket..! Vi blir som sagt henvist videre til prøverør, men har allikevel tatt min 1. tablett på enkel Pergokur, vi håper jo fortsatt at vi skal klare det selv :-)

Humøret stiger og motivasjonen kommer når man ser flere gladmeldinger her inne - håper vi snart får se flere :-)

Ha en fin kveld alle sammen :-)

Kort oppdatering fra meg som var hos nyrelegen min i dag:

Ingen Metformin på meg, han hadde ikke troen på det, enda jeg hadde skrevet ut to fine artikler fra nettet og tatt med meg =(

Han mente at jeg ikke hadde noe behov for det... men han hadde jo ikke satt seg inn i dette heller - og det kan man jo ikke forlange - han er jo nyrelege og ikke gynekolog!!

Tror jeg heller skal spørre fastlegen min eller gynekologen min om dette - se om det er mer gehør der, men tviler =/ Er jo verdt å prøve!!!

Ellers var alt fint, blodtrykket var helt fint - så blir innkalt om 1 år igjen, men dersom jeg skulle bli gravid måtte jeg ta kontakt for da må jeg følges opp litt ekstra i forbindelse med svangerskapet...

Håper det sitter en liten spire i magen min snart =)

Klem fra

Tusen takk dere!

Merker jeg ikke helt føler meg trygg ennå... Fikk brunt på dopapiret for noen tier siden... :( Men men... må prøve å slappe av å se an??

Håper alt ordner seg for oss alle! Jeg har tro på det ;) for det må vi jo ha...

Takk for oppdateringer. Fint vi bor her vi bor og får hjelp.

Slapp av - dette kommer til å gå kjempebra!!! Litt brunt betyr gammel blod og det er bra at det kommer ut, er det derimot veldig friskt blod, kan det være grunn til å bekymre seg, men vet du hva?? Du har sluppet ett riktig så fint kvalitetsegg, det store gullegget - soldatene til mannen din er sikkert også flotte sterke svømmere!! Da må det jo bare gå bra!!!

Nyt hver eneste svangerskapssymptom - gled deg og kos deg over at du er gravid!! Nå kan du føle deg litt "dronning", hehe =)

Koselig at du kommer innom og oppdaterer litt!!

Klem fra

Hei kjære meg og lille snuppis:)

Så fint du har fått vært hos nyrelegen til en sjekk. Min gynekolog har ikke den store troen på Metformin. Hun sier behandlingen fortsatt er mye omstridt og de får ulike signaler på dette når de er på ulike

kurs......

Går du til nyrelege på sykehuset? Husker vi hadde en som spesialiserte seg, som heter Geir N. Han var veldig hyggelig husker jeg:)

Klem fra meg

Jepp - det er Geir Nordbø jeg går til, hehe - for ett merkelig sammentreff =)

Jeg jobbet på samme avd som ham på Riksen for noen år siden, han pendlet Hønefoss-Oslo hver dag, jeg greide det bare for en kort periode. Jeg er jo født og oppvokst i Oslo så derfor jobbet jeg også der - men når jeg traff mannen min, flyttet jeg til ham her i Hønefoss i 2005, ble gravid veldig fort og fikk en nydelig jente febr -06. Hadde sv.skapspermisjon frem til mars -07 og omsorgspermisjon ut 2007, sa deretter opp jobben min på Riksen pga at det vanskeliggjorde seg pendling med småbarn og mann som da jobbet skift (han gjør ikke det lenger, nå er det bare dagjobbing, hehe). Uansett, han fikk seg jobb på Ringerike sykehus - det er jo i Hønefoss han bor, og da ønsket jeg å bli overført som pasient fra Riksen til Ringerike - det føltes naturlig å slippe å reise innover til Riksen (1 times kjøretur) hver gang jeg hadde en liten urinveisinfeksjon eller påbegynnende nyrebekkenbetennelse eller når en av disse cystene mine sprakk - altså flere turer i måneden.

Uansett - artig å finne felles bekjente, hehe =)

Så du hadde skrevet ett flott og langt innlegg på oss over 30 tråden på bli gravid - orket egentlig ikke begynne å skrive inn der - så tar det kort her i kveld... Jeg fikk TR torsdag forrige uke, noen dager før beregnet, æsj - begynte da med siste doble pergokuren på lørdag som var, altså dag 3 og dette er siste kuren jeg går på - denne gangen har jeg ikke tålt den særlig bra, fått alt av bivirkninger etc, svak psyke, mye grining, hehe - sitter den ikke denne gangen heller, blir det pause til over nyttår!!! Så jo - det stemmer at jeg hadde pausemåned, men ingen spire da heller gitt, derfor siste kur nå da - med IKM ca 12 nov, altså uke 46, så har skjedd en liten forskyvning hva angår våre sykluser nå.

Jeg krysser alt jeg har for at det har skjedd noe hos deg og at en liten spire - spirer og gror og signerer du-vet-hva, hehe =) Nå kan TR holde seg vekke det neste året!!!!

Må nesten gå å legge meg nå - skal tidlig, tidlig opp i morgen tidlig på jobb, må levere datteren min i barnehagen først også =)

Nattaklem fra

Syklusdag 7 - mindre bivirkninger av pergoen, heldigvis - bare ett par ganger i dag med skikkelige hetetokter - eneste er at synet "henger" noe igjen fra lys til mørke. Uansett siste dag med pergo i dag - nå skal jeg aldri mer gå på dette "dritet" mer - denne gangen har jeg ikke tålt pergoen så bra som de andre gangene, har vel sikkert med dagsformen og alt, men uansett, er nå ihvertfall ferdig med siste kur!!! Tenker som så at hvis ikke spiren sitter denne gangen heller - så legger jeg opp hele babygreia til over jul!!!

Leste inne på Bli Gravid nå at Carina81_1MA har testet positivt i dag!!!! Jeg ble såååååå glad på hennes vegne - sjelden jeg blir så glad for at noen tester positivt, dette er tredje gangen - første var Loyse, andre var Ine og tredje nå Carina - synes det er flott og jeg håper virkelig at vi andre her inne også surfer inn på 1 tri snart =)

Har ihvertfall en god magefølelse for Tirilgirl - tror hun er nestemann ut =)

Ellers har jeg tatt frem "Den store massasje-boka" som jeg fikk for mange, mange år siden i gave - og gjett hva jeg fant bakerst i boka, litt om soneterapi, refleks-sone terapi, selvmassasje, energimassasje osv... Kikket litt nærmere på kapittelet om soneterapi og har funnet frem til punkter som skal stimulere både eggstokker og livmor, har trykket og trykket på disse "ømme" punktene og tenkte jo at det kan jo ikke skade?! Det står trinn for trinn og tegninger over alle punktene og hvordan man skal trykke og "behandle" kroppen =)

Håper det har noe for seg...

Ellers merker jeg at jeg ikke tenker så mye baby disse dagene - måtte igjen se på kalenderen min i dag for å se hvilken syklusdag jeg var på - de andre pp`ene har jeg vært veldig bevisst hvilken dag jeg er på, nå må jeg telle meg frem og det synes jeg er litt positivt da =)

Selv om jeg ikke skulle få positiv test denne gangen blir jeg ikke så veldig skuffa (tror jeg) - da er ihvertfall planen å vente til over jul, hadde jo vært koselig å kunne spise spekemat, drikke juleøl, gløgg, og rødvin og kost seg masse i jula da =)

Hvordan går det ellers med dere andre pergojenter??

Klem fra

FORVENTET IKM:

- KimbosBaby(24 år, Østfold) IKM ca 16 Nov første pausemnd etter dobbel pergo.

GRAVIDE:

- Solisolden

- Loyse Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18juni

Gratulerer så masse til dere nygravide, håper alt går strålende for seg og at dere kan koooooose dere masse...

Klemz

KimbosBaby

Syklusdag 8 her =)

Kjenner det er veldig med aktivitet nede i magen nå ja - pergoen som virker for fullt tror jeg, siste dag med pergo i går og i dag kom pakken med babyklister og pre-seed som jeg har bestilt fra Danmark på tirsdag - og i dag er det torsdag og den lå i postkassa mi!!!! Snakk om effektiv postgang da =)

Ellers er ett av de andre tiltakene her at jeg har kjøpt inn progesta care på helsekosten, skal begynne å smøre meg fra EL og så har jeg byttet ut godteriet med frukt!!! Synes det er hardt enn så lenge, har jo bare holdt på i fire dager, men det er vel den første tiden som er verst, så blir det vel bedre etterhvert - tenkte det var greit å gå ned noen kilo. Er ikke så motivert for hverken trening eller total omlegging av kostholdet - så begynner i det små og kutter ut godtespising og brusdrikking på hverdagene - så får vi se hvordan det går!!!

Gleder meg til å høre fra dere andre jenter =)

Klems

Hei og hopp:)

Selv er jeg på syklusdag 19, og synes også jeg kjenner masse der nede denne gangen:) Prøver og ikke skru alle disse forventningen opp, men kjenner det ikke er så lett som det er sagt/tenkt!!!!! Likevel kjenner jeg at jeg greier og senke skuldrene litt mer enn de foregående mnd. Er ikke så stresset på det, det betyr at jeg ikke tenker like mye på det sånn i hverdagen, men med litt mindre stress om dere forstår hva jeg mener:)

Følte det ikke ble så mye "plikt sex" denne gangen, men kosen var liksom kommet tilbake. Var en morgen jeg hadde fått det jeg hadde lyst på, og jammen så fikk jeg ikke runde nr. to også.....dette var på dagen eggløsnings testen slo max ut. Så til kvelden spøkte jeg med at jeg hadde lyst på en runde til. men da kunne min kjære samboer fortelle meg at lagret ikke var fylt opp ennå og han følte seg helt tom:))) hehe-før hadde jeg blitt stressa av dette og det store stygge hormontrollet hadde kommet frem, denne gangen ble det bare latter ut av det:))))

Ønsker dere alle en fin helg:)

FORVENTET IKM:

- KimbosBaby(24 år, Østfold) IKM ca 16 Nov første pausemnd etter dobbel pergo.

anneman IKM ca 19 nov (pausemnd.etter dobbel pergo}

GRAVIDE:

- Solisolden

- Loyse Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18juni

Herlig å se jenter at gravid lista fylles...kos dere og ta vare på dere selv.

Vi andre kommer etter.

Hei jenter =)

Syklusdag 12 og EL-jakten er igang igjen!!! Forrige syklus var EL-testen positiv både på dag 12 og 13 - nå er det ikke antydning engang... men siste doble pergokur nå (hadde jo pausemåned forrige gang) og da regner jeg med at EL kommer noe senere enn den gjorde i pausemåned da den var på 26 dager...

Har begynt å drikke babyklister, samt smøre meg med progesteronkrem... Håper det hjelper - vil nødig inn i pp 20, lykketallet mitt er jo 19, så håper det er denne pp`n det skal skje, hehe =)

Ellers kjenner jeg antydning til urinveisinfeksjon (uvi -nok en gang) - svir og er vondt når jeg tisser, kjenner symptomene så godt siden jeg er plaget med kronisk uvi og har hatt det jevnlig i over 12 år =(

Ikke noe godt!!! Har tullet meg inn i ull-pledd for å holde varmen, samt drikke mye vann og juice og tok 2 tabl antibiotika (som jeg har liggende i skapet for å begynne behandling selv) - skal ta en til i kveld og i 2 dager til - håper symptomene slipper fort nå og at det ikke setter seg "skikkelig"... tenkte det var greit å være føre var ang det med tablettene. I morgen skal jeg sitte i ekspedisjonen - og ta i mot kunder, veilede og rådgive dem - så bare håper ikke infeksjonen setter seg skikkelig - blir umulig å kunne fly på toalettet hele tiden da...

Hvordan går det med dere andre jenter??

Tirilgirl - like før IKM snart nå... =)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...