Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Håper ikke folk flest i Norge ser slik på de som kommer hit og får norske ektemenn.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Da må jeg spørre; Hvilket forhold er det når fruen knapt kan engelsk? Hvordan får de kommunisert ordentlig? Hvorfor må de grisete mannfolkene ned dit for å få seg noe? Hvorfor ender de fleste ekteskapene i skillsmisse etter hun har fått statsborgerskap? De søker penger!!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 De er vel ikke horer. Jeg syns de mennene er de verste som finner seg thaidame. Kvinnene gjør vel det de kan for å skaffe seg et bedre liv. Ofte har de barn fra før også som må være igjen der nede. De reiser hit for å gi de barna også et bedre liv. De har ikke slike muligheter som norske kvinner. Jeg er sikker på at ingen thaidamer hadde giftet seg med de norske grisene hadde de hatt en bedre mulighet.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Synes heller ikke de er horer. Mange snakker om dem som om de var tilbakestående, mens mange av dem er smarte. Tross alt så kommer deg seg vekk fra et mindre heldig liv, de kan få jobber i Norge som gjør at de kan hjelpe familien som er i Thailand. Verre er det med mannfolka som reiser nedover. Slike blir jeg flau av. Vet at noen faktisk blir forrelsket, men menn på 63 som kommer hjem med unge damer. Herre sier jeg bare. Hvordan er resten av familien. Er alle desperate personer...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 HI her. Jeg har en venninne fra Thailand. Hun bodde i Norge i to år og var au pair i en norsk familie. En norsk mann hun hadde møtt i thailand, og som er nesten 20 år eldre enn henne, beilet til henne de to årene hun var her. Hun brukte to år på å tenke seg om. Jeg var først ganske fortvilet da jeg fordto at hun vil gifte seg med ham, forhun er vakker, smart, velutdannet. Men hun sier: han er snill. Jeg liker ham. Han har en MYE mer respektfull oppførsel overfor thailanske menn. Thai-menn er mannsjåvinister, og det skal mye til å finne en mann derfra som både behandler henne som gull og kan gi henne et bekymringsløst liv økonomisk sett. Hun gidter seg med denne mannen, og jeg innser jo at hun har rettl. Hva er så ille med denne karen, som kommer fra en liten bygd og derfor ikke har funnet seg noen kone. han ville he HANNE, ikke en hvilken som helst "thai-dame". Men hun er veldig lei seg for formenns fordommer og redd for hva folk her vil tenke om henne når man ser dem sammen. Det synes jeg er utrolig leit, for et mer oppegående og redelig individ en denne venninnen min, det finner man ikke her på jorden.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Hva er din definisjon av hore da? De som trekker på gata? Reis litt, se å lær!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 Har reist masse, men er likevel ganske forsiktig med å kalle folk horer.
FruFrydmedtotette Skrevet 19. oktober 2009 #8 Skrevet 19. oktober 2009 Det er ikke damene i Thailland som er problemet,det er de svina som reiser dit for å "kjøpe" seg damer. Det sier seg selv at hvis man som fattig thailandsk kvinne møter en norsk mann som behandler deg bra og kan gi deg et liv uten fattigdom,mulighet til å sende penger hjem til familie osv. Jeg hadde tatt tilbudet med begge henda,uten tvil!! Og dessuten så finnes det faktisk norske menn og damer fra thailand som faktisk blir forelsket,tro det eller ei! Ikke skyld på damene sier jeg,om det finnes noe svin i denne saken så er det uten tvil menna!!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #9 Skrevet 19. oktober 2009 Kvinner som av en eller annen form tar betalt for sex, er definisjonen på ei hore. Ergo, er de fleste Thailandske damene som gifter seg med en nordmann, horer. Dra en tur til Thailand, dere. Der ser du hvordan de kaster seg over alle utenlandske menn, spesielt skandinavere!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 Synes det er dårleg å dømme alle menn som får seg dame i Thailand og. Har sett begge deler. Har hatt thaidame som pasient på sjukehuser, der mannen kommuniserte enno dårlegare med kona enn me ansatte, og han var berre oppteken av når ho kunne komme heim att. Var vel oppvasken som hopa seg opp og senga som var kjedeleg tenkjer eg. Såg ikkje ut som dama lengta heim akkurat. Fekk heilt vondt i magen. Men har og sett snille og beskjedne menn som ikkje har vore så heldige å få seg dame her i landet. Snille menn er desverre ikkje altid så tiltrekkjande på norske damer av ein eller anna grunn. Ser fleire slike par som ser ut som dei har det fint i lag og er lukkelege. Kvifor skal dei ikkje få lov til det?
FruFrydmedtotette Skrevet 19. oktober 2009 #11 Skrevet 19. oktober 2009 Til anonym 11.21,jeg vil da tørre å påstå at alle kvinner her i verden til en viss grad er horer. Hvis du kommer hjem fra jobb en dag,å mannen din har vasket og ryddet huset,lagd romantisk middag til deg og kjøpt blomster. Så antar jeg at han mottar en "belønning" for strevet? Er det da prostitusjon? Hvor ofte belønner ikke vi kvinner mennene våre med seksuelle tjenester? Jeg vet at jeg ofte gjør det,ikke fordi jeg må. Men fordi jeg vil. For jeg har fått noe fint av typen min,ikke nødvenigvis noe materialistisk. Men at han sier pene ting osv. Det er sånn verden er bygd opp spør du meg. Og forskning viser at penger hos en mann er definitivt attraktivt for kvinner,det er noe som heter overlevelses-gen vi kvinner har fra urtiden. Vi vil ha en mann som kan ta vare på oss og barn. Og om det gjør meg til ei hore,så er det heeelt greit. For jeg vet jeg elsker typen min mer enn noe annet. Og om en av grunnene til at jeg elsker han er fordi jeg vet han kan og vil forsørge meg og vårt barn så er jeg bare ærlig mot meg selv. Noe jeg tror kanskje ikke du er.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #12 Skrevet 19. oktober 2009 Det er vel en enorm forskjell på å "belønne" mannen (som forsåvidt er en ikke-sak her hos oss, da vi har sex når det passer oss....ikke fordi noen av oss har utført noe annet spesielt) og å ha sex, og for å ikke snakke om å gifte seg med noen, fordi man vil ha noe ut av det. Sistnevnte er horete. Iallefall i mitt sinn.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #13 Skrevet 19. oktober 2009 Himmel og hav og dum du fremstår som frøken frø. Gud hjelpe!!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #14 Skrevet 19. oktober 2009 Hehehe, går det ann og bli dummere i hue enn deg frøken frø. Du er det dummeste menneske jeg har vært borti på lenge. Du fremstår jo som en komplett dust.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #15 Skrevet 19. oktober 2009 signerer de 2 siste annier her. syntes du virker lite reflektert i denne saken, frk.frø.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #16 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg var på ferie til asia for nesten 8 år siden, sammen med mamma og søstra mi. Traff på en familie til en venninne av mamma der. Så vi ferierte sammen. Venninna til mamma hadde en niese som bodde der. Og hun fikk spleise niesen sin sammen med en nordmann, slik at niesen kunne komme til norge. Så dem gifta seg, og etter ferien fikk han henne til norge. Og da hun fikk oppholdstillatelse, så skilte dem seg.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #17 Skrevet 19. oktober 2009 Og sånn er det stort sett hver gang.
Småtorsk Skrevet 19. oktober 2009 #18 Skrevet 19. oktober 2009 HI har et veldig godt poeng. Ofte ser man på kvinner fra Thailand som gifter seg med nordmenn som lykkejegere, forestiller seg at det er bare penga som trekker. Spesielt er fordommene sterke om det er en mann som hjemme i Norge ses på som lite pen, litt tafatt e.l. og dama er nydelig. Hva annet skal hun være ute etter en penger, liksom? Da glemmer vi at norske menn ofte har en del å fare med som kan gjøre dem internasjonalt ettertrakta: Respekt for kvinner. Norske menn er generelt oppdratt til å behandle damer som likeverdige, synes det er naturlig at begge parter har like mye å si i forholdet, tar sin del av husarbeidet osv. Det er faktisk ikke så underlig at smarte kvinner fra kulturer hvor slike verdier ikke står like sterkt alltid synes dette er tiltrekkende egenskaper!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå