Gå til innhold

Hva betyr...???

Anbefalte innlegg

Skrevet

at regninger er sendt til forliksrådet??

hva skjer videre?

er det samme sak som namsmann???

Skrevet

Det betyr at du er ute å kjøre og har stort behov for å lære deg å håndtere økonomien din!

Skrevet

Hva er det med folk og ikke betale for seg??? Faen til surr!

Skrevet

Nei, det er ikke namsmannen.

forliksrådet er en meklingsinnstans som tar avgjørelsen om kravet. Det er "domskraftig" i den forstand at deres avgjørelse blir gjeldende etter loven. Her møtes dere, og legger frem saken fra begges side. Og forliksrådets avgjørelse må dere forholde dere til.

Derfor er det nødvendig for deg å forberede deg godt, og ha med alle papirer som er viktige for saken.

Den profesjonelle part(din "motstander") har ofte best representasjon, men du kan ha med advokat om du vil.

Det skal nå ikke påløpe noen avgifter på beløpet frem til avgjørelsen i forliksrådet. Ingen inkassogebyr eller noe.

Skrevet

ja men når man ikke har noe å betale med? da kan de jo ikke ta noe som helst

Skrevet

Da bør man vel kanskje unngå disse regningene da eller?

Skrevet

Da har du et problem, og må be om betalingsordning. Nedbetalingsavtale.

Det er dyrt å ikke be om dette FØR det går så langt, og de aller fleste kreditorer er villige til å ordne en slik avtale uten gebyrer og slikt.

Skrevet

jeg har da bedt om nedbetalingsavtale..er dere dumme eller?+ gher spør man om ting men dere bare hakker hakker og hakker enda mere . jeg har da prøvd atl jeg kan for å få betalingsavtale men de 2 kreditorer går ikke med på det.

dere er tullinger som hakker og hakker,...hakk faen meg på noen andre gitt!!!!!

Skrevet

Jeg har da ikke hakket på deg. Jeg bare forklarer realitetene. Og det var jeg som sa det med nedbetaling og forklarte om forliksrådet.

Jeg har vært der selv, for jeg var MEGET uenig i et krav en kreditor hadde. Mye problemer med dem. Og etter loven hadde jeg rett, men i forliksrådet ble det til at jeg måtte betale halve beløpet. Jeg var ikke blid, men orket ikke mer. Var heller ikke store beløpet, men mer prinsipp fra min side.

Skrevet

ja okey ..nei mente de andre som hakker ikke du..

men vi skal da ha til livsopphold også ifølge vår gjeldsrådgiver sånn at da har vi ikke noe igjen å betale på mine saker.sambo har nedbetalingsavtale men da har vi mine penger til livsopphold.

kan de bare ta penge mine eller??

har jo prøvd aløt jeg kan å ordne men føles så håpløst:(

takk for svar:)

Skrevet

Du er jammen meg ikke lite frekk som spør om folk som prøver å hjelpe deg er dumme!

Hvem er det som er DUM her, HI:

Er det de som hjelper, eller du som surrer deg inn i slike problemer?

Du må også tåle å få tilbakemedlinger fra folk som synes det er ikke er særlig lurt å klusse det slik til for seg selv. Du MÅ lære deg å ta grep om økonomien din, det er ganske enkelt bare fakta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...