Gå til innhold

Hvor viktig er vuggefunksjonen?

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangsfødende, og rimelig forvirret i vognjungelen..

Ser det stort sett kun er de "store og tunge" vognene som har vuggefunksjon, og jeg kunne aller helst tenkt meg en litt lettere variant. Hvor viktig er det å kunne vugge på vogna for dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140836190-hvor-viktig-er-vuggefunksjonen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også førstegangsfødende, så jeg har ikke erfaring om hvor viktig dette er, men jeg personlig synes det er viktig med en vogn som vugger godt.

Jeg bor jo i tillegg på landet da, så jeg har bestemt meg for brio kombi fordi den har store stødige hjul, fungerer på forskjellige underlag og har kombibag og ikke duobag..

Men jeg synes også at enkelte av de store vognene vugger litt for mye. Barnet skal jo bli rolig og sove av vuggingen, ikke bli sjøsyk :-)

Her har vuggingen vært uunværlig. Har Simo duo, som etter hva jeg har fått med meg har den beste vuggingen på markedet.

Har antisove-baby, og vuggingen har tidvis vært gull verdt for å få han i søvn. Selv om det fort også blir en lei uvane at babyen må ha bevegelse for å sovne. Men av og til blir man så desperat etter å få babyen til å sove at man egentlig gjør hva som helst. Så får en hamle opp med konsekvensene senere.

Annonse

De som har det vil nok si at de ikke kunne klart seg uten. Men jeg tror det er en vane en skaper selv som mye annet.

Har en det blir en avhengig, har en det ikke (og ikke er vant til å ha det heller) klarer en seg fint uten.

Ingen av mine vogner har hatt det og har aldri savnet det heller.

Vi har ikke brukt vuggefunksjonen på simo'n vår.. Men jeg merker at vogna oppfører seg annerledes når vi triller den, enn S3-vogna.. Virker mer behagelig for knøttet å bli trilla i vogn med vuggefunksjon enn uten..

He he, Måtte kikke innom her for å se hva vuggefunksjon i det hele tatt var... Har overhode ikke tenkt på det, og det har gått helt fint med barnet vårt. Men ingen barn er like og får du et med kolikk og søvnproblemer er alt verdt å prøve! Når det er sagt er det mange andre forhold jeg ville lagt mer vekt på enn vuggefunksjon for å si det sån. Du må finne ut hva som er viktig for deg!

Sjekk barnevognguiden.no den har hjulpen meg mye:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...