Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Nå må jeg nesten få syte litt. Jeg føler meg absolutt ikke gravid lengre. Puppene har blitt mindre ømme, hodepine og svimmelhet er borte... Betyr dette noe?
TPH Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Neida, det behøver ikke bety noe. Ingen svangerskap er like og det er like normalt med symptomer som med at en ikke har symptomer. Jeg er selv litt over 9 uker på vei, og har snart ingen symptomer igjen. Er selvfølgelig bekymret av og til, men trøster meg med at det er normalt. Men, blir du alt for bekymret så synes jeg at du skal ta kontakt med legen eller jordmor der du kan høre om du får en evt ul. Det gjorde jeg, selv om at de ikke bruker ta ul så tidlig her jeg kommer fra. Men, jeg fortalte hvor bekymra jeg var og at jeg ikke klarte slå meg til ro før jeg hadde sett et bankende hjerte. Og gjett hva, der var det et lite knøtt på litt over 2 cm med et hjerte som slo for harde livet!
Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Hjelper å høre slikt. Trodde symptomene skulle være sterke fram til uke 12:) Jeg skal på tidlig UL neste tirsdag! Gleder meg! Håper jeg får se det samme som deg:) Blir bare så overanalyserende, og det er slitsomt. Hehe, men d er vel slik jenter er:p Er 6+6 i dag.
minimii Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 Hei. Det er fint å lese at det er flere enn meg. Jeg hadde masse symptomer i starten, men nå er det nesten ingen igjen. Er veldig redd for at det betyr at det er noe galt, men det er det kanskje ikke.. Jeg er i uke 6+6 idag, så vi er nesten like langt førstegang;)! Jeg skal ha første UL i uke 10 og gleder meg veldig til å få vite om alt er bra. Er så slitsomt å gå å bekymre seg over dette hele tiden. (Får håper det bare er en fase) Lykke til dere.
Kikki71 Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Hei! Jeg er 10+3 og synes også jeg har mindre symptomer nå enn tidligere. Har ikke vært nevneverdig kvalm i det hele tatt, og følte meg mer trøtt, oppblåst, ømme bryster etc tidligere. Vi hadde UL i uke 8 og så et tydelig bankende hjerte, men nå to uker etter går jeg likevel og er bekymret for at det ikke er liv der inne.Vet at ingen svangerskap er like, men kunne nesten ønske det var mer symptomer som viste tydelig at man er gravid. Vi har fått en ny UL i uke 13, ventetiden frem til da virker som en evighet!
TPH Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg kan si meg enig med deg Kikki71. Ømme bryster og lignende hadde jeg tidligere, men ingenting nå. Kun hvis jeg klemmer og leter etter ømhet etc. Skal på ny ul 20november. Og det er en hel evighet til, men som du sier så er ingen svangerskap like og tar det med en klype salt og satser på at alt er bra
minimii Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Hei. Da er jeg i hvert fall ikke alene om å gå rundt å engste meg og det er jo litt godt å vite. (merkelig nok..) Det er vel store sjanser for at det går bra, spesielt med deg Kikki71 som tross alt har sett at det er et lite bankende hjerte der! Man får vel bare slutte å bekymre seg og heller tenke på at vi er heldige som slipper å gå rundt å være kvalm m.m hele tiden..
Kikki71 Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Ja vi må jo se positivt på det! En venninne av meg slet med kvalme tidlig og måtte sykmeldes i flere uker. Jeg har jobbet fullt og har kunnet holde graviditeten skjult så langt. Har ikke lyst til å fortelle noe på jobb før rundt uke 12. En annen ting jeg kjenner godt er at magen er utrolig hard om morgenen, morkaken blir presset frem av urinblæren. Kjenner dere det?
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #9 Skrevet 21. oktober 2009 Så bra at det ikke bare er meg som engster meg... Vi er vel ganske likt da ja minimii. Dagene går bare såååå sakte til UL. hehe.. Innimellom klarer jeg å tenke at "det som skjer, det skjer", men d varer ikke så lenge:P Jeg kjenner også at magen er litt hard på morgenen. Men d forsvinner etter jeg har tisset...
Bonnie & Clyde Skrevet 21. oktober 2009 #10 Skrevet 21. oktober 2009 Nyt det, nyt det, NYYYT DEEET!!! Jeg kjente ingen verdens ting første svangerskap. Engstet meg mye og ønsket meg ømme pupper og slappe kvelder. Nå er jeg kvalm hele døgnet. Spiser lite, kaster opp og føler meg mislykket både hjemme og på jobb. Lever i ei boble og føler meg som verdens dårligste mamma og kjæreste. Og verst av alt; jeg er like bekymret for å miste. Lykke til, nyt graviditeten. Er vi ikke heldige??? Klem,
minimii Skrevet 21. oktober 2009 #11 Skrevet 21. oktober 2009 Hehe, kanskje det å gå rundt å engste seg hører med! Og ja, vi er heldige. Det er jo ikke bare bare å få det til heller. Jeg merker ikke at magen er hard om morgenen, men har ikke kjent spesielt etter heller. (Har kanskje litt for mye "padding" til å merke det enda uansett) Men jeg må jo tisse mye oftere enn før, så jeg har ikke sovet en hel natt siden dette startet. Så noen symptomer har man jo.. Og ja, Bonnie & Clyde, jeg skal prøve å nyte det litt mer! hehe..
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #12 Skrevet 21. oktober 2009 æææsj.... jeg må ikke opp å tisse om natte.. Nå er DET og negativt... hehe..
Lykke10 Skrevet 22. oktober 2009 #13 Skrevet 22. oktober 2009 Enig, vi skal være glade vi ikke sliter med kvalme etc... MEN, man blir jo så bekymra for om ikke alt er som det skal! Selv begynte jeg på uke 6 i dag, har litt murringer nederst i magen sånn ca annenhver dag, men har ikke antydning til kvalme eller ømme pupper.. Tenker liksom at jeg ikke skal være så hysterisk og klare å vente til legen uansett skal gjøre litt grundigere undersøkelser, blodprøver og sånn. Men lurer litt på om jeg kanskje skal ta en test til i løpet av helgen, bare for å berolige meg selv litt. Noen som forresten vet hva en UL før tiden koster?? Lykke til jenter- dette er en (altfor) spennende tid!!
Snupi27 Skrevet 22. oktober 2009 #14 Skrevet 22. oktober 2009 leste på babyverden at det er "normalt" at kvalmen går over for noen etter uke 9 og det gjorde den på meg. så nå er jeg ikke plaget av noenting egentlig =)
minimii Skrevet 23. oktober 2009 #15 Skrevet 23. oktober 2009 Hei Lykke 10. Jeg skal til gynekolog på min første kontroll og da skulle jeg også få ultralyd. Det må jeg kun betale 500,- for, men jeg fikk henvisning til gynekolog før jeg ble gravid og fortsetter bare hos henne. Jeg har også sjekket litt andre tilbud. På spesialistsenteret for kvinner (Jessheim) www.spesialistsenteretforkvinner.no/ koster en "organrettet" UL 1400,- Men det skal det være verdt i følge mine venninner som har vært der. Det står også at man kan få en tidlig UL til 1000,- Tenker som deg at jeg skal vente til uke 10 da jeg skal ha kontroll og ikke bli "hysterisk", men det er jo ikke til å stikke under en stol at jeg er litt engstelig. Da er det godt å ha BiM og høre at andre også opplever det samme. Så takk til alle dere!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 23. oktober 2009 #16 Skrevet 23. oktober 2009 Kor heldi du e da!!! Tænk heller positivt, du sleppe å være kvalm, spy, svimmel, halsbrann å u name it!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 23. oktober 2009 #17 Skrevet 23. oktober 2009 Å nu leste æ at du e 6 uker!!!!! D e jo først nu symptoman som oftes bynne..... Men æ håpe nu du e heldi å sleppe d! Fan ikke arti å ligge å spy i 2 mnd
fremtidinord Skrevet 23. oktober 2009 #18 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har hatt veldig lite kvalme, men vært trøtt og kjent trekninger i magen. Ellers er brystene ømme, og jeg er full av luft i magen. Rart å forstå at jeg er gravid. Skal på tidlig UL neste uke ! Hurra!!! Er da 7+5, så håper å få se ett lite hjerte. Hoppet av glede idag da jeg fikk bestilt time hos gynokolog. Motiverende å høre at andre har sett en hjerte allerede så tidlig... Ps; var hos legen idag og fikk gravidkort! Moro å vise til min kjære, og realiteten synker mer inn med ett håndfast bevis. Min første graviditet som dere sikkert forstår
Lykke10 Skrevet 24. oktober 2009 #19 Skrevet 24. oktober 2009 Takk minimii! Er i grunn litt godt å høre andre som tenker mye og engster seg litt...alle gjør vel det til tider. Kontroll uke 10 tror jeg at jeg også skal få til. Føler at det er først når det er bekreftet at det VIRKELIG er liv der, at jeg kan slappe av litt mer. Har ikke fortalt familien den store nyheten enda (bare noen nære venninner som også er gravide), og gleder meg masse til å kunne snakke litt mer om det. Skal også vurdere en tidlig UL.. Lykke til!!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 24. oktober 2009 #20 Skrevet 24. oktober 2009 Alle engste sæ men når man e kommen over Ikm og positiv test e d stor sjanse for at d ska gå bra E d ikke bra du har bim da? Så du kan prate om d Skjønne ikke at du klare holde nåt hemmelig så lenge :-P Ha ei riktig god helg
minimii Skrevet 24. oktober 2009 #21 Skrevet 24. oktober 2009 Hei igjen. Jeg tenker som deg Lykke10 at man ikke vet noe før man får beskjed om at alt er bra. Jeg har fortalt det til mine nærmeste venninner som nettopp har fått barn. (De visste at vi hadde tenkt til å begynne å prøve også) Jeg så noen kloke ord her inne og det var at man burde fortelle det til dem som man også kan dele sorgen med! Det syntes jeg var en fin huskeregel. Men jeg har heller ikke fortalt det til kommende besteforeldre. Da er jeg redd ryktet sprer seg som ild i tørt gress! tjihi. Og Sunnybeach har jo rett, det er jo heldigvis stor sjanse for at det skal gå bra. 89,3% om jeg ikke tar feil! Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå