Prusseluskan Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Til dere erfarne barnehageforeldre: Lille begynner i barnehage om en liten måned, og vi er spent på hvordan de stiller seg til tøybleier. Jeg har nevnt det for en som jobber der, og hun sa ingen andre barn brukte tøybleier (er ca 30 bleiebarn der), og trodde det sikkert var fordi det er mye mer tungvindt. Jeg oppfattet at hun ikke hadde fått med seg hvor enkelt det er med "moderne" tøybleier, og hun ble overrasket da jeg fortalte om hvordan det funket. Jeg tror derfor ikke det skal bli noe stort problem, men tenkte vi skulle være godt forberedt, slik at de ikke kan si nei til tb. Har dere som har barn med tb i barnehage noen lure tips til oss? Hvordan gjør dere det i forhold til bleier på tur etc? Det er lite aktuelt for oss å bruke papirbleier, selv som nødløsning, pga lilles hud som har vist seg å lett få utslett, og ikke minst fordi vi har tatt et valg om å bruke tb, og ønsker å stå ved det. Kan de egentlig kreve at vi bruker papirbleier? Har noen av dere opplevd motstand, men allikevel fått barnehagen på lag? Regner som sagt med at de godtar tb uten problem når de ser hvor enkelt det er, men greit å ha noen tips i bakhånd sånn i tilfelle:)
Tulipan:) Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Hei!! Sønnen min bruker tøybleier i barnehagen, han er den enseste. Fungerer kjempebra, de legger hver enkelt bleie de skifter i pose som legger igjen i en samla pose som henger på plassen hans. BH hans er veldig fornøyd me årningen
Løvemor m/Oliver08 Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Vi bruker også tb i barnehagen, og de skryter av hvor lettvindt det er. Gutten er den eneste som bruker tb der. Sender med 2 bleier og en wetbag hver dag (han har 2 bleier liggende der til en hver tid tilfellet overraskelser). Bruker lommebleier ferdig stappet med fleeceinnlegg i. Tar med skitten wetbag med hjem hver dag. Lykke til med barnehagestart =)
go-jentene Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Hei:) Jobber i barnehage selv, og hvis dere mener tøybleier er det beste for deres barn bør barnehagen ta hensyn til dette. Har hørt om flere barn som fort får utslett av engangsbleier og må bruke tøybleier. Har aldri vært borte i dette i vår barnehage, men hadde det begynt et barn med tøybleier hadde det selvfølgelig vært greit. Personalte hadde kanskje trengt litt opplæring først da:) Vi som jobber i barnehage ønsker bare det beste for barna. Vi kan likevel komme med anbefalinger som at vi ønsker at barna skal ha vanlige bleier og ikke up and go. Dette forde det tar dobbelt så lang tid å skifte på et barn med up and go. Det betyr igjen mindre tid til lek og andre ting. Til syvende og sist er det foreldrene som bestemmer hva barna skal bruke i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 sønnen min brukte tøybleier i barnehagen, og var den eneste der. hadde ca 5 bleier liggende der, og fylte på etterhvert som det trengtes. hadde lommebleier, for det var lettest for dem. di bare puttet di våte bleiene i en pose og hang på knaggen hans, så tok jeg di bare med hjem da han ble hentet. sønnen min kunne ikke bruke vanklige bleier, fikk masse utslett, stygge åpne sår, sopp ol av papirbleier, så her hadde di vel egentlig ikke noe annet valg på en måte...forklarte di sistuasjonen, og var ikke noe problem for di, tror ikek det hadde vært det om han tålte engangsbleier heller, for di sa hele tiden hvor kos det var at han brukte tb=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå