Gå til innhold

Har dere sendt inn permisjonssøknaden enda?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det skal vel sendes fra man er i uke 26 til babyen er 3 mnd.. Ikke helt sikker på det siste tallet. men fra man er i uke 26 i alle fall..

Man skal visst nok få et brev hos jordmor som bekrefter at man er i uke 26 da, eller så har jeg hørt noen har brukt svangerskapsskjemaet.

Permisjonssøknad som arbeidsgiver skal ha, ønsker de å motta 3mnd før permisjon begynner, de fleste går ut 3uker før termin. Veit noen beg. før, men det er 3uker som er vanlig. Den søknaden til Aetat kan man ta det med ro med, for den blir ikke behandlet før 3uker før termin, og det du skal ha med der er arbeidskontrakt, helsekortet med termin fra UL og lønnslipp.

Jeg jobber på sykehus og der et rettlingslinjene at papirene skal leveres innen 7 uker før fødsel. så føler jeg har god tid:) På NAV sa de også at det ikke var noe som hastet når jeg sbakket med de på torsdag. Jeg er i uke 26.

Annonse

Har du fast jobb, og nå har gått opp i lønnsøkning, regner de ikke ut fra de 6 beste, av 10 siste mnd. Det er kun for de som ikke har fast jobb, som er vikarer. Men, har du fast jobb, så skal du bare sende en lønnsslipp, så sender arbeidsgiveren din, inn lønnsinformasjonen din på ett annet skjema. Og du får den lønnen du nå har fått etter lønnsøkning, eller de regner ut fra den. Men hvis du hadde hatt lønnsøkning etter barnet er født, gjelder ikke det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...