Kodex89 Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Når begynner dere å pusse tenner på babyene deres? Og bruker dere tannkrem? Koker man opp vann først eller bruker man springvann? Koker man tannbørsten?
Månestråle75 Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Her startet vi med tannpuss da den første tanna var kommet frem. Lillejenta var da 4,5 måned gammel. Vi pusser tennene morgen og kveld. Kjøpte en tannbørste for barn fra 0-2 år, og tannkrem for barn mellom 0 og 6 år. Har en ørliten prikk med tannkrem på en fuktet tannbørste. Når vi pusser bruker jeg vann fra springen. Har ikke kokt tannbørsten, det har jeg ikke tenkt på en gang. Burde jeg gjøre det? Lykke til med tannpussen!
Itsrejk Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Vi har pusset fra første tanna dukket opp. Tror han var ca sju mnd gammel da. Har ikke tenkt på å koke tannbørsten, må jeg innrømme. Mulig man burde det? Bruker bittelitt tannkrem på.
Kodex89 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2009 Takk for svar:) Vet ikkom man bør det, men er jo så viktig å koke alt annet. Skal på kontroll om 1 time så kan høre om det er nødvendig da og skrive her!! Lillegutt sikler veeeldig mye og dytter alt inn i munn. Hele tiden. Vet at det er tegn på tenner, men pleier det å ta lang tid fra dette skjer til tanna kommer? Har hørt at det kan ta laang tid, men vet at jeg som liten fikk tann før jeg fylte 3 mnd.
Lemonia Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Vi begynte med tannpuss straks den første tannen stakk opp. Vi bruker vanlig springvann og såvidt synlig mengde tannkrem.
Trollemor75 Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg pusser mer eller mindre regelmessig om morgenen. Glemmer ofte, for morgenstellet ender ofte med hyl og skrik fra gutten som synes det er pyton å ligge på ryggen mens jeg skifter bleie. Mannen glemmer alltdi om kvelden, av samme grunn. Har tenkt at vi må bli flinkere til det. Bruker Jordan baby tannbørste. Stikker børstehåret i tannkremtuben så det er bittelitte tannkrem på børsten. Bruker springvann. Har ikke kokt tannbørsten, og koker stadig sjeldnere ting når som han krabber og nærmest slikker gulvet. Bare tåteflaskesmokkene, for å være sikker på å få bort melkefettet, og smokker når vi har vært på reise. Han har 1 tann + 2 til som snart bryter ut. Han er 8 mndr.
Kodex89 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2009 Takk igjen for svar!! Og var ikke nødvendig å koke tannbørsten:)
nayna_ Skrevet 19. oktober 2009 #8 Skrevet 19. oktober 2009 Snuppa mi på 7mnd har fått en tann, og har en til på vei. Pusser morgen og kveld, med 0-2år tannbørste og bittelitt tannkrem. Koker ikke tannbørsten, har lurt på det samme, så fint at du fant det ut Sist jeg var på helsestasjonen (før noen tenner hadde kommet frem), så tipset helsesøsteren meg til å "pusse tenner" selv om de ikke hadde kommet frem (uten tannkrem), for å venne henne til tannpuss. Men vi har ikke hatt noe problemer med det uansett, men et greit tips å ta med seg
Kodex89 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. oktober 2009 Det har jeg faktisk tenkt på. Moren min som tipset om det. Er jo ikke så greit å vite hva som skal kokes og ikke. Det meste de har i munnen skal jo kokes så.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 20. oktober 2009 #10 Skrevet 20. oktober 2009 vi har pusset siden tann nr 1 kom å nå er tann nr 5 på vei. 10 mnd å har ikke noe i mot tannpuss=) pusser hennes først så får hun pusse selv mens mamma pusser sine, så synger flodes pusse sang=) "puss puss så får du en suss, puss så får du en suss, hver eneste tann med børste og vann, puss så får du en suss=)"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå