Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner dere med ullklær på de små. Min sønn er nå 2.5 år gammel, vi bor i Oslo. Lurer på å ta på ullundertøy til uken, men er det for tidlig. Er ikke kuldegrader enda,da. Hva har dere gjort?

Og hvor mye klær har dere under høstdress på en 2 åring?. Vet ikke om jeg har på for mye. De er jo litt mer aktive nå enn hva de var i fjor høst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har begynt med ull MEN det er varmt i barnehagen og på stor avdeling er de ikke like flinke som på småbarn når det gjelder å kle av og på og la dem gå i undertøyet.

Jeg skal på foreldre samtale i november og jeg skal høre hva som er vanlig, kan ikke ta på ull under og så må han gå med alt tøyet på inne

Det beste hadde vært ull under ute og vanlig klær inne, men det blir vel mye av og på for de ansatte

bor i Osloområde

Skrevet

Min har på bomullstrømpebukse under vanlig innebukse og langermet ullbody, da trenger han ikke genser over inne.

Skrevet

Jeg har som regel på ullundertøy og har hatt det en stund alt. Nå har jeg jente da, så jeg kan ta f.eks en tunika bare utenpå så har hun ikke så masse på seg. Det er nesten bare skygge på uteområdet så det blir fort litt kaldt der og snuppa sitter en del i sandkassa osv.

De er ganske flinke til å ta av så barna går som oftest i ullundertøyet når de er inne.

Jeg tar særlig på henne ullundertøy på turdagene og når jeg vet de skal være ekstra mye ute.

Skrevet

Gutten min får på seg ullbody, ullstrømpebukse og ulltrøye. Han er varm av seg, så han har ikke bukse på seg inne. Når de er ute får han på seg utedressen utenpå dette. Han er god og varm. De har mere ull liggende i hylla hans, så den dagen det blir skikkelig kaldt tar de bare på han enda ett lag med ull.

Bomull er ikke lurt på denne årstiden. Gutten vår sikler litt, og da ser vi at ull faktisk holder han varm selv om han er våt. Han er 2 år.

Tantene i barnehagen skryter av påkledningen hans.

Er skikkelig ullfan som dere skjønner.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi bor i Bergen og begynte med ulltøyet for lenge siden. Vanlig antrekk inne i barnehagen er ullbody, ullstrømpebukse, tynn ullgenser (det er litt kjølig inne i barnehagen) og ullsokker. Når de skal ut har han ulldress under parkdressen/regntøyet.

Han er aldri svett og heldigvis aldri kald!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...