trillemamma Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Bare noen timer etter at jeg har støvsuget ser jeg et jevnt, tynt lag med støv på gulvet. Er det normalt? Det er til å bli sprø av.
trillemamma Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2009 Nytt gulv? Så vi har mye støv fordi vi har laminat? Ja, nå liker jeg gulvet mitt enda bedre...
Zitro Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Må jo tørke støv ellers i huset også da, ellers virvler du jo bare opp nytt støv når du beveger deg rundt :-) Og f,eks sofa bør støvsuges samtidig med gulvet.
trillemamma Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2009 Det er jeg lite flink til, men jeg tenker tilbake nå, til steder jeg har bodd tidligere. Jeg har tidligere bodd med linoleum og parkett og jeg har aldri hatt det så støvete som nå, selv om jeg aldri har vært noe flink med støvtørking.
trillemamma Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2009 Dvs. jeg tror det har med gulvet å gjøre.
Zitro Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 Har aldri hørt om at laminaten skal støve mer enn annet gulv. Hvorfor skulle det det? har både parket og laminat i huset mitt og det er ingen forskjell der...
trillemamma Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. oktober 2009 Det lurer jeg også på. Dette er min 3. leilighet og jeg har virkelig aldri hatt det så støvete som nå, selv om jeg aldri har gjort så mye rent som nå.
Zitro Skrevet 18. oktober 2009 #9 Skrevet 18. oktober 2009 mørk eller lys laminat? Støv synes jo 20 ganger fortere på mørke gulv ihvertfall... hadde du kanskje lysere gulv før?
trillemamma Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 18. oktober 2009 Det har jeg ikke tenkt på. Nå har jeg kirsebær og tidligere har jeg enten hatt lik farge, eller lysere.
Zitro Skrevet 18. oktober 2009 #11 Skrevet 18. oktober 2009 der har du nok løsningen ja - mørkt gulv er no herk pga det vil nestem alltid se støvete ut... :-( Gulvene bør nesten ikke være mørkere enn eik pga alt som er mørkere enn det vil vise støvet godt...
trillemamma Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 18. oktober 2009 Det skal jeg huske til den dagen vi flytter. :-)
august 2010 Skrevet 18. oktober 2009 #13 Skrevet 18. oktober 2009 Hvis du ikke tørker støv og vasker gardinene dine hver dag også aå er det jo helt naturlig... Uansett, det er jo støv i lufta hele tiden så klart det blir ett støvlag ganske kjapt. Hvor mye avhengiger av hvor rent det ellers er rundt deg.
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #14 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg mente ikke at gulvet støvet, men at det synes så godt på det gulvet du har. Et annet tips, kjøp et teppe i ull. Det vil trekke til seg en del av det, men må jo også støvsuges ofte...
MillaMed2 Skrevet 18. oktober 2009 #15 Skrevet 18. oktober 2009 Du er heldig som bare har støvet å plages med, jeg har et gulv overfylt med hundehår i tillegg Støvsuger og mopper hver dag jeg også, flere ganger til dagen.
*toppris* Skrevet 18. oktober 2009 #16 Skrevet 18. oktober 2009 usj ja støvet kommer med en gang man har vasket her også merker det spesielt nå som sentralvarmen i blokken er på... dritt... det sirkulerer støv hele tiden.. men varme må man jo ha;)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 18. oktober 2009 #17 Skrevet 18. oktober 2009 får med deg mere hvis du har fuktige mopper, ikke sånn at du ser de våte sporene etter deg på gulvet, da blir det ikke virvlet opp.
Lea Laus Skrevet 19. oktober 2009 #18 Skrevet 19. oktober 2009 Er det et gammelt hus? Før så la de tregulv oppå sand, om så er må man tette igjen ves lister osv men silikon tror jeg, så virvler ikke støv fra under parketten opp..
Underveis --> Skrevet 19. oktober 2009 #19 Skrevet 19. oktober 2009 Det kommer nok litt an på huset også. Vi flyttet fra leilighet i byen til hus på landet. Mye mindre støv her, selv om hund og katt uansett gir en evig strøm av hår og skitt. Har forøvrig gitt opp å holde det prikkfritt. Selv om hulvet er nyvasket så fester det seg hår på Lillemann som suser rundt på gulvet. Har vurdert å kjøpe sånn moppedrakt til ham. Så mye som han sikler blir det jo våtmopping også :-P
Dægern døtte Skrevet 19. oktober 2009 #20 Skrevet 19. oktober 2009 Kan skrive under på at det har myyyyye med gulvfargen og overflatebehandlingen å gjøre. Hadde veldig mørk rustikk eikeparkett som hadde en veldig blank overflate i forrige huset vårt, hadde ikke rukket å ta over gulvene engang før det var støvete. Når vi flyttet og pusset opp dette huset var vi bevisst på å velge ett matt, ganske lyst gulv, så her syntes ikke støvet eller om det skulle bli litt møkkete! Så gulvet har nok mye å si ja;-)
*Udon'tKnowMe* Skrevet 19. oktober 2009 #21 Skrevet 19. oktober 2009 Du må tørke støv i høyden også, eller vil det virvles det ned.. =P =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå