Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Snuppa på snart 10 mnd, sover 2 dupper. En på ca. 1/2 -1 1/2 time på formiddag i 10 tiden og en på en liten halvtime i 14-15 tiden. Nå skal hun i bhg og da er det kanskje lurt å venne henne til en lengre dupp istedet for 2 små? Tenkte å utsette formiddagsduppen til 11-12, så kanskje sover hun mer på dagtid også? Erfaringer?
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Akkurat det samme driver vi med nå. Hun er også vant til å sove en drøy time fra kl 10 og halvtime-tre kvarter rundt kl 15. Nå har hun hatt 3 dager med soving kl 11:30 og da har hun sovet ca 2 timer. Håpet er jo at hun i tillegg skal være lettere å legge på kvelden når det flere timer mellom sovingene enn hva det har gjort frem til nå.... I bhg som hun skal begynne i sover de fra 11:30 til senest kl 14, da blir de vekket om de ikke har våknet av seg selv..
Mia og gullgutten! Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Lurer litt på dette jeg og. Snuppen er 10 måneder og har to lurer om dagen. En i 10 tiden på 2 timer og en i 14-15 tiden på en times tid. Vi har kutta ned førsteduppe for den var på 3 timer før.. Vet ikke helt om han er klar for å slå sammen duppene. Men sånn som i dag ble det ikke første dupp før kl 12 siden vi var på svømming. Så er spent på hvor lenge han sover nå.. Men ser jo det praktiske i å ha 1 dupp. Han går i bhg 2 dager i uka, delegger han når vi sier han skal sove.. Så vet ikke helt hva vi skal prøve på.. Når legger dere ungene på kvelden?? Her blir det i 19-20 tiden, alt etter form, soving og hvor vi er.. Men mulig det må bli tidligere når vi kutter på dupp da..
Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg legger henne mlm 18 og 19. amå legge såpass tidlig selv om hun sover f.eks til 16. Blir protester om jeg legger henne senere. Men hun har korte dupper da.
Nå da? Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Vi har gått over til èn dupp nå. Han er litt over 9 mnd og skal begynne i bhg i desember. Det har gått veldig bra hos oss. Vi bare begynte å legge ham litt seinere på dagen, sånn i 11.30 tida og da sover han til ca 13.30-14. Så er det å holde det i gang utover ettermiddagen og han legger seg i 19- 19.30 tida. Så står vi opp i 8-tida. Synes alt er enklere med bare en dupp også, for man blir ikke så avhengig av å ha vogn eller seng i nærheten. Dessuten synes jeg vi får mere ut av dagene og slipper å skal "rekke" all soving og spising. Og så får jeg gjort litt mere når han sover en lang dupp i stedet for to korte. (Laaaang dusj, te og Se&Hør.... og litt husarbeid.)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 her går snuppa i bhg å sover fra halv tolv, men hun sover bare en times tid så blir hun trøtt igjen i 4-5 tiden, å da sover hun ca 30 min, skan vi bare hoppe over den siste luren da? så venner hun seg til å sove lenger på dagen? vi vil h bare en lur, men er jo ikke lett å holde henne våken, men å sove etter 5 så vil hun ikke lalle for kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå