Gå til innhold

Ansatt i et par måneder og nå har jeg blitt gravid.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet et sted, som er veldig trivelig og med oppgaver jeg liker, i to måneder før jeg ble gravid. Min nærmeste overordnede er en kontrollfrik av dimensjoner, høylytt og er helt ærlig med at hvordan ting håndteres kommer an på om hun er i godt humør eller ikke. Jeg hadde nettopp fått + på testen når jeg sa det til en kollega på samme nivå som meg, men mye lenger erfaring enn meg i den jobben. Hennes råd var å ikke si det til sjefen før prøvetida var ute pga at hun tror sjefen da vil prøve å presse meg ut. (med mobbing o.l. Hun har gjort det før ifølge denne kollegaen) Jeg tror ikke jeg har sjans til å skjule en graviditet så lenge. Jeg kommer da til å stikke ut lenge før det, tror dere ikke?

Har noen erfaringer med "vanskelige" sjefer og graviditet. Ville dere ventet så lenge med å si noe?

Fortsetter under...

Vanskelige sjefer har jeg nok ingen erfaring med, men vet heller ikke hvordan sjefen min er.... begynte i ny jobb i begynnelsen av den mnd her, 60% nattevakt i hjemmesykepleien så sjefen ser jeg da "aldri". fant ut i forige uke at jeg var gravid, noe som ikke var planlagt!

Jeg ville ventet (å kommer til å gjøre det om formen tilsier at det går)

Prøvetiden er vel 3mnd? å om du har jobbet der 2mnd allerede skulle vel det gå? det jeg tenker iallefall, ikke at jeg har noe erfaring med det eller men.. uff, det her ble egentlig bare rart men kanskje det kommer noe godt ut av det!

uansett, lykke til:)

Jeg ville ikke sagt noe før du er ute av 1.trimester. Selv om svangerskapet ditt etter all sansynlighet går bra, er det greit å ta forbehold om at ting kan gå galt. Sjefen din har ingen rett til å vite før på lenge - og om hun mobber deg må du finne noen å ta det opp med. Har dere verneombud eller er du fagorganisert, for eksempel? Man kan jo ikke velge når man skal bli gravid, og veldig mange blir gravide, sånn er det og det får sjefen din bare fikse. Gratulerer så mye med spire og jeg håper du kan kose deg i svangerskapet!

• 4 uker senere...

jeg begynte i min jobb i juli, og rett før jeg begynte fant jeg ut at jeg var gravid.. gikk et par måneder før jeg sa noe. klarte ikke å skjule det lenger verken på magen eller energien. han er en typisk mobber, så det var ikke noe populært i min avdeling at jeg ble gravid. rettere motsatt og han ba meg vurdere min stilling der, og putselig gikk det ryket om at jeg begynte der bare for pengene i permisjonen! og jeg er lærling, hva lønn får jeg liksom ... herregud.. nå har det blitt sånn at vi så vidt sier hei til verandre på morningen og jeg kan ikke vente til jeg går ut i permisjon.. etter permisjonen tror jeg nok at jeg vil finne meg en ny jobb viss han ikke forandrer innstillingen sin!! i tillegg til alt dette og at jeg er lærling, så jeg ser ikke helt problemet hans med at jeg ble gravid, jeg har jo mine vakter i tillegg til de faste ansatte sine, altså, jeg går oppå dem for de kan ikke bruke meg individuelt.. men det va kanskje det de håpet på da de tok inn en lærling. billig arbeidskraft:p skremmende at sjefer behandler sine ansatte på den måten. hva skjedde med det "gode arbeidsmiljøet"...

Jeg fortalte det til en kollega, hun løp rett til sjefen og sa det og de startet rene utpressingskampanjen for å få meg til å slutte. Mobbing kvalifiserer ikke til sykemelding så nå er jeg arbeidssøkende og gravid.

Mitt råd til de som lurer er å vente så lenge som mulig med å si det til noen på jobben!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...