koseputa Skrevet 18. oktober 2009 #1 Del Skrevet 18. oktober 2009 Har dere tenkt på noe ift.sm.still?Jeg har forrige fødsel friskt i minne, kun 14 mnd.siden, og den var en tøff opplevelse. Brukte da lystgass, mistet mye blod, hadde svake pressrier ble satt på drypp, og etter en time måtte jeg ha hjelp til å presse han ut, legen la seg på magen. Jeg synes det var veldig tøft, og særlig det at jeg var i så dårlig form etterpå.. Har tenkt mye på å takke ja til Epidural, men er veldig usikker ift.bivirkninger og at det kan forsinke prosessen. Men er også veldig redd for at jeg vil miste så mye krefter underveis at jeg vil få problemer med å presse ut to.. Er det bare meg her som gruer veldig til fødselen?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140833676-hva-tenker-dere-iftf%C3%B8dselen/
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 18. oktober 2009 #2 Del Skrevet 18. oktober 2009 Ja det er ikke enkelt. Jeg måtte også få drypp og turde ikke få epidural av redsel for at det ville stoppe opp og i verste fall ende i hastekeiser pga vannet hadde gått for lenge siden. vel jeg fødte vanlig, etter mange timers kamp med oppkast, var helt utkjørt hjalp ikke til at jeg mistet mye blod for jeg revnet så på grensen alt for mye. men mitt poeng er, jeg fikk intravenøs væske dette hjalp mye på energien tross alt. jeg fødte i Reykjavik og har skjønnt at det nok ikke blir tilbudt her like lett. da min svigerinne lå inne og kjempet sa jeg til broren min at han måtte be om intravenøst til henne. det fikk hun etter mye påtrykk. Vi snakket om det her om dagen og hun sa at det nok hjalp henne mer enn hun tenkte over da å få den energien. Mitt poeng er jeg vet ikke hvordan det vil bli denne gangen, men heldigvis har jeg litt erfaring så jeg skal kreve det jeg føler jeg trenger. både intravenøst og evt ny jordmor. epidural tar jeg gjerne tror jeg om jeg ikke trenger drypp, men vil nok som sist ikke risikere å måtte i haste keiser fordi alt stopper opp med epidural. Jo jeg gruer meg men som sist tenker jeg , detter er en to dager så er det over, synes graviditeten i mange månder er nesten mer slitsomt. Har dog mareritt om å få en lite forståelsesfull og slitsom jordmor, men skal bygge opp litt mot til å tørre å si ifra skikkelig hvis jeg vet hva jeg trenger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140833676-hva-tenker-dere-iftf%C3%B8dselen/#findComment-140834722
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå