Gå til innhold

Tips, 3 uker gammel baby med i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man? Skal være forlover og babyen vil være maks 3 uker gammel... bør jeg få barnevakt`? hva ville dere ha gjort?? kan man gi mme så tidlig?

Skrevet

Jeg ville personlig aldri fått barnevakt til en 3 uker gammel baby.. da måtte det vært helt krise... når de er så små så sover de jo hele tiden nesten... Og hvis du skal amme i tilegg så er det jo så mye bedre for deg og barnet at du har h*n med deg...;)

Skrevet

Jeg ville ha hatt med meg babyen (om jeg hadde klart å motivere meg for å dra), men gjerne hatt med en barnevakt i bryllupet, som kunne passe babyen om den var urolig akkurat under fotografering, vielse osv. Da går det sikkert fint. :)

Ville ikke satset på mme om du ammer, mest fordi du da antagelig vil få skikkelig melkespreng. Man proudserer jo gjerne massevis av melk så tidlig. Er sikkert mulig å trekke seg tilbake til et rolig sted og amme.

Skrevet

Babyer er så forskjellige. Kanskje går det helt fint med barnevakt for din - du sover gjerne det meste av tiden. Du må gjøre det som føles mest komfortabelt for deg.

Jeg prøvde å ha barnevakt noen timer da min var 6 uker. Hun nektet flaske og våknet uventet så måtte hjem etter en time og amme, var ikke så langt unna da, så det gikk fint, og hun var hos mamma, og det var jeg komfortabel med.

Om bryllupet er på et hotell ville jeg hatt hotellrom med barnevakt, slik at jeg kunne gå opp og ned på rommet som jeg ville. Kanskje er der et hotell nært, eller noen som bor nært/gåavstand der baby og barnevakt kan være? Eller kanskje der er et stille rom som baby og barnevakt kan være ved bryllupslokalene?

Det går helt fint å gi mme så tidlig - er jo mange som må supplere litt med det i begynnelsen pga litt treg produksjon i starten. Men mm er best om du har det da, så da ville jeg pumpet opp et lite lager og gitt det med medisinbeger (skal visst ikke gi flaske så tidlig for å ikke klusse til sugeteknikk og amming) isteden, om du ikke skal amme.

Ville nok hatt henne med meg om hun var max 3 uker jeg da... Men tatt med barnevakt og funnet en stille plass i nærheten så jeg kunne gå til og fra. Du er jo forlover så er jo kjedelig å gå glipp av alt - det må vel kunne ordnes på en el annen måte. Ellers må du jo huske at du jo er i barsel, og kanskje ikke i form til bryllup i det hele tatt! Da er det viktig å ta hensyn til seg selv. Bruden, om hun er en god venninne, har nok full forståelse for det:)

Skrevet

Bryllup hadde jeg nok gått i med babyen. De sover jo ganske mye på den tiden og hvis ammingen går greit er det jo null mas og kjas :-) For min del synes jeg det er for tidlig med barnevakt, men hvis du har med BF så kan jo han ta all bæring etc når du må evt holde tale, være med til frisør, sminke, fotografering etc.

men... man vet jo aldri hvordan det er etter en fødsel. Selv var jeg helt kaputt og hadde sengepåbud fra jordmoren...

Kanskje venninnen din kan ha to forlovere? Så dere kan dele litt på oppgavene? Også i tilfelle rottefelle så ikke venninnen din plutselig står uten forlover...

Lykke til :-)

Skrevet

Tuusen takk kjære dere for råd!!!

Ja tar han nok med og så regner jeg med jeg ammer og lar han ligge et sted og sover ..så bor vi på hotell ikke så lang unna slik vi kan dra dit etterhvert. Mannen min er jo med så kan hende jeg møter han etter vielsen med baby for da slipper vi å kjøre rundt med baby fra kirken..

Da ble jeg litt klokere jenter! Tusen takk :)

Skrevet

Ville også tenkt på å kle meg litt praktisk ifm amming. Hadde latt bunaden være og heller kjøpt en enkel kjole fra boobs eller noe...

Jeg hadde med 6 uker gammel baby i bryllup, var dog ikke forlover... Hadde henne for det meste knyttet fast på magen i en Mei Tai (fikk en super fin en med gullbrokade av ei veninne så ble ikke mindre pyntet av den grunn :-)). Vesla sov seg gjennom både middag og polynese!

Skrevet

Da datteren min var 4 uker var hun med i bryllupet til min fetter. Vi kjørte til den andre siden av landet. Hun var på fanget mitt under vielsen (ammet litt også), er bare å ha med et teppe å legge over puppen slik at kun den delen som babyen har i munnen "synes"...

Frøkna lå i vogna si bak min stol mens vi spiste.. Hadde en treleke hengende over vogna som hun traff borti når hun slo med hendene, den fasinerte henne en del (husk å ha en leke som lager minst mulig lyd, anbefaler tre) Ellers gikk jeg ut av spisesalen hver gang frøkna lagde lyd. Jeg satt også slik at jeg kunne amme ved bordet. Dette var fordi jeg hadde min samboer og min far til bords. I tillegg til et vennepar av min fetter som sa til meg at jeg skulle amme ved bordet slik at jeg slapp å gå glipp av ting. Vi satt litt "utenfor de andre bordene" (heldigvis)

Vi var i bryllupet til ca 1 om natta og det gikk utmerket. Bruden hadde i utgangspunktet sagt ingen barn fordi hun ikke villa ha noen avbrytelser, men hun sa hun knapt hadde merket at datteren min var der, bortsett fra de 100 gangene hun var der for å kose og nusse på datteren min :P

Ta med ungen din i bryllupet og kos dere :) Det går nok bra. Som de over sier er det nok lurt å ha med en barnevakt som kan ta seg av barnet når du skal holde tale, under vielsen osv..

Lykke til :)

Skrevet

Takk ja jeg har laget sang slik at dersom jeg ikke kommer etc så er det sang hun får...uansett synes jeg det er tryggest...Hun ahr en forlover til som skal holde tale så burde jo holde...og så kan jeg jo ta med baby call som jeg legger i vognen og tar på lydløs men vibrerer...hm hva skal liksom denne barnevakten gjøre? sitte der eller evnt kunne jo ha sittet på hotell rom rett i nærheten? men en 2-3 uker gammel baby er ikke lett å gi vekk så nei tar han med selv om dette er et stort bryllup med galla og alt så føler jeg det er tryggest...

men kan man ta glass vin hvis man venter 2 timer imellom? eller må barnet være 6 uker før man kan smake?

Skrevet

Jeg hadde holdt meg unna alkohol med et så lite barn..Barnet kan jo våkne etter bare 30 min eller en time og ville ha mat igjen. Det tar jo gjerne mer enn 5 minutter å drikke ett glass vin også. det er ikke alltid fast matrutiner på de små og det er dumt å måtte gå ut med en sulten baby og ikke kunne gi mat..

det er forresten tre timer etter inntak av ett glass vin eller en øl man kan amme igjen, ikke to :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...