Tvillingmamma2010 Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Er 9+5 nå, og i uke 8 kom kvalmen, da med kun brekninger. I går kveld fikk jeg plutselig kvalmebølge og måtte løpe på do, da kastet jeg opp ganske bra. Brekt meg flere ganger i dag og det har kommet opp litt, men jeg plages med at jeg har sååå dårlig matlyst og ingenting smaker meg verken mat eller drikke. Har sovet og sovet i dag. Redd spiren ikke får nok næring.. Flere ?
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 åjada! Begynte i uke 7. Merker jeg ikke er særlig sugen på noe mat ennå. Men tvinger i meg. Jeg ble nemlig lagt inn til slutt. hadde ketoner 4+ i urina. (dehydrert). Drikk masse vann! Og spis kjeks. Kast og opp og spis! Fosteret får den næringa h*n skal ha uansett, får det fra overskuddslageret til kroppen din=) Derfor du sover så mye og mest sannsynlig har lavt blodtrykk. ( var hvertfall det legene på sykehuset forklarte meg) Jeg er endelig 11+6 i dag så håper det er over for min del, men god bedring til deg, og få i deg minst 2 liter væske om dagen!
M ♥ ♂-2010 Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Yes sir!! Kvalmen har holdt på siden uke 7 her. Uke 7 var mest brekninger, men siden da har det vært oppkast minst en gang om dagen, om ikke tre! Jeg er 9+5 idag selv. Er utrolig kjipt. Jeg har funnet ut at frokostblanding hjelper meg om morgenen og pølser på ettermiddagen, i mellomtiden trykker jeg ned noe hver 2.-3.time. Viktig å spise når man kjenner kvalmen kommer! Det viktigste nå er ikke å spise sunt - bare spis noe! Kjeks, salt potetgull, hva som helst:-) Jeg gikk til legen og fikk 40% aktiv sykemelding for å få slappet av nok i løpet av uka, i tillegg fikk jeg resept på Polaramin - en pille som gjør underverker. Bruker også SeaBand hver eneste dag, tar de på om morgenen før jeg står opp og av om kvelden rett før jeg sovner. Fungerer virkelig, selvom noe av kvalmen, brekningene og spyingen gjenstår. Det fjerner iallefall det verste av det verste, og anbefales virkelig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå