Gå til innhold

Brystbetennelse....Tips????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror nemlig jeg har fått det. Gjør kjempevondt i brystene og de sprenger. Er generelt i dårlig form..

Prøvde og pumpe i natt og da ble det bedre...men nå gjør det like vondt igjen... Hva gjør man???

Trenger tips med en gang!!!!

På forhånd Tusen takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste, gå til legen med en gang. Jeg ventet for lenge med å gå til legen, og endte med en brystbetennelse som ikke ga seg på 5 uker.

Jeg måtte gå 2 uker på antibiotika, og måtte inn på sykehus for å drenere ut betennelse/melk. Legen kan også evt gi nesespray for å bedre utdrivningsrefleksen, hvis det er nødvendig.

Ellers;

Ikke frys på brystene, det er veldig viktig

Amm/pump ofte, i hvert fall hver 3. time, gjerne også om natta.

Ta det med ro

varme dusjer eller varme omslag på brystene før amming kan hjelpe.

Mange sier at man skal massere brystet, men vær forsiktig med det. Når utdrivningsrefleksen er i gang, kan man prøve å skyve forsiktig med flat hånd mot brystvorten. Men hvis man masserer/knar mye, vil det bare bli verre.

God bedring : )

Skrevet

ja, tømme ofte det første døgnet etter symptomene melder seg er første bud! jeg har blitt kvitt to betennelser på den måten. for meg hjelper det å varme opp brystet med en varmepute før jeg pumper/ammer. i tillegg bruker jeg syntoxinon nesespray og masserer forsiktig mens jeg pumper/ammer. er det fryktelig vondt å massere, kan du ta en paracet. jeg har pumpet /ammet hver 2. t på dagtid og hver tredje på natta. å ligge i badekaret å massere skal visst og være bra, men det har ikke vi. hvis du ikke blir bedre første døgnet så kom deg til legen!

ammehjelpen om brystbetennelse.

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...