Gå til innhold

Oppskrift på hjemmestrikket ullbukse

Anbefalte innlegg

Jeg har strikket en ullbukse som virkelig ikke ble pen i fasongen, så den oppskriften jeg fulgte var ikke lur å følge. Nå har jeg planer om å strikke en bukse til, men nå etter et mønster jeg vet blir bra. Problemet med denne er at det ble veldig posete foran, den så ut som det var beregnet at man skulle ha en kjemperompe både foran og bak...

Har noen en oppskrift str 2år som blir fin? Jeg strikket en i fjor som ble bra, men den oppskriften går bare opp til 1,5år og jeg klarer ikke å endre den så den blir 2år, for så flink er jeg ikke:-) (Jeg trenger ikke å få oppskriften lagt ut her, et forslag til hefte jeg kan kjøpe er også helt greit, men jeg har ikke lyst til å kjøpe flere hefter og strikke bukser for så å finne ut at de er like stygge.)

Fortsetter under...

Takk for svar! Jeg har tittet litt rundt på nett selv, men syns ofte det er vanskelig å se ut fra bildene når barna gjerne sitter og se om buksene virkelig er fine eller ikke, derfor spurte jeg her:-)

De siste fra Sandnes garn så veldig fine ut, så tror jeg skal komme meg innom på Oslo City i morgen og kjøpe katalog og garn.

Annonse

Her er en annen fra garnstudio som du kan se litt bedre siden barnet står på bildet. Det er i alle fall veldig fint å strikke i fabelgarn, fordi det blir fint mønster uansett. Du bare strikker rettmasker men det ser ut som du har brukt mange forskjellige farger:)

http://www.garnstudio.com/drops/mag/b18/19/19-2.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...