Gå til innhold

Renselse etter keisersnitt??

Maja08-gravid med nummer 4 :o)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ha planlagt KS på Onsdag og lurer i den forbindelse på om renselsen er som ved vanlig fødsel? Jeg har født to ganger før vaginalt, men det er første KS, så jeg er litt spent kan du si. Sånn rent praktisk så lurer jeg selvsagt på hva slags bind jeg skal pakke med meg...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140831826-renselse-etter-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmmmm, kanskje jeg husker helt feil, men jeg synes renselsen var en del mindre etter KS enn det var ved min vanlige fødsel. De "renser" og tørker livmoren før de syr sammen.

Nå hadde jeg en langvarig renselse etter min vaginale fødsel så kanskje jeg ikke er helt på nett:-)

Jeg hadde uansett ikke så veldig mye plager med renselsen.... Brukte kun sykehusets forskjellige bind...

Lykke til på onsdag!!!!!

Jeg har hørt at man blør mindre etter keisersnitt.. At de skraper ut mye før de syr sammen, som "anonym" sier. Jeg har hverfall bare pakket med vanlig bind med vinger. Regner med å bruke sykehuset sine dersom mine ikke er bra nok.

Jeg har bare hatt ks, men tror renselsen er som vanlig. Jeg var ferdig etter ca 5 uker. I starten hadde ikke vanlige bind med vinger holdt for min del. Da måtte jeg skiftet 2-3 ganger i timen... Sykehusets "bleier" var gode å ha de første dagene. Men i løpet av de første par ukene minket det såpass at vanlige bind gjorde jobben.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...