M-Linn Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Lurer egentlig på hva dere synes om Emilea som ett navn? vi har to barn fra før, en jente som heter Emilie og en gutt som heter Leander,dette barnet vil da bli oppkalt etter de to andre.helt ærlig nå alle sammen. takker for svar:)
M-Linn Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #2 Skrevet 18. oktober 2009 Dette var hvis det skulle bli en jente da, sånn at det var sagt:)
M ♥ ♂-2010 Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Hmm, var litt uvant, men jeg synes det blir for likt søsterens navn til at jeg kunne brukt det på mine barn iallefall..
peggy08 Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg synes også det blir for likt Emilie. Først trodde jeg det var en skrivefeil og at du mente Emilia, og det er jo nesten samme navnet som søsteren.
Vipsenmamma Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg skjønte ikke dette - du ønsker å lage en blanding av søskens navn til tredejemann? Hvorfor? er nr. 3 en klone av de to første? Og to søstre som heter Emilie og Emilea? Det er jo nesten identisk. Nei, dette var et av de dummeste forslagene jeg har lest her inne.
Euphoria: M. Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Må nok si meg enig med Vipsenmamma, selv om det var brutalt i uttrykket. Jeg skjønte ikke stort av første innlegg, om forfatter var seriøs eller ikke.
Euphoria: M. Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 Men oppkalling er fint det, du kan ikke oppkalle etter noen andre da?
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #10 Skrevet 18. oktober 2009 Har du mista fantasien? Har hørt om ei som hadde tre sønner som alle het Kristoffer. "Hvorfor det?"spurte folkeregisteret. "Det var det eneste guttenavnet jeg kom på i farten", svarte mora.
Mai♥ April♥ Skrevet 18. oktober 2009 #12 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg likte det ikke. Syns Emilea og Emilie blir altfor likt. Syns ikke man skal kalle opp etter søsknene heller. Emilie og Leander er to fine navn, ville latt søsteren ha et eget navn ikke en blanding av de to.
Fuglepinne80 Skrevet 18. oktober 2009 #13 Skrevet 18. oktober 2009 Håper du legger fra deg denne iden. Flott å oppkalle barna sine etter andre i familien men etter sine egne søsken har jeg aldri hørt om. Jeg tenker at et hvert barn er unikt og at hvert barn skal ha sitt eget navn og da syns jeg ikke 3 mann her for sitt eget det er jo bare en miks av sine søsken navn og det blir feil syns jeg.
Blomstersara Skrevet 18. oktober 2009 #15 Skrevet 18. oktober 2009 Enig med flertallet her inne. Syns dette var en veldig merkelig idé. Tredjemann burde få sitt helt eget navn!
Gunner Skrevet 18. oktober 2009 #16 Skrevet 18. oktober 2009 Syns ikke det var noe fint, og det var altfor likt Emilie.
Miranda C Skrevet 19. oktober 2009 #17 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg er enig med de over.. Emilie + Leander = Emilea Nei, stakkars barn.. Navnet i seg selv er pent nok, men man bruker ikke det når søsknene heter Emilie og Leander! Finn et annet navn Emilie, Leander og Sofia :-) Emilie, Leander og Olivia Emilie, Leander og Maria Mange mange mange fine navn ! Evt Emilie, Leander og Sarah
Miranda C Skrevet 19. oktober 2009 #18 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg må bare spørre; er dette et ''tulle-innlegg''? Hvis du virkelig mener dette, kan du jo ikke syns at det er så rart selv, at du må skrive ''Dette er et seriøst innlegg!''.. Er det kun jeg som reagerer på det..?! Uansett, er Emilie et veldig pent navn :-)
mamma til fire små Skrevet 21. oktober 2009 #19 Skrevet 21. oktober 2009 Emilea var fint det, men Emilie er mye finere. og ser at du har ei med det navnet. de blir alt for like for søsken syns jeg.
M-Linn Skrevet 3. november 2009 Forfatter #20 Skrevet 3. november 2009 hei dere, jeg spurt om dere kunne være ærlig, ja det gjorde jeg. men å gå til angrep på meg som person.. da må jeg heller spørre om det virkelig er jeg som er skrudd
M-Linn Skrevet 3. november 2009 Forfatter #21 Skrevet 3. november 2009 Til deg Mamma, Adriana og Maximilian, hvor står det skrevet "dette er et seriøst innlegg" fra meg? jeg spurte om ærlig svar.... hvor du har plukket det andre opp fra, nei det aner ikke jeg.
Gjest Skrevet 3. november 2009 #22 Skrevet 3. november 2009 Men lille vakre vennen min, vi mente ikke være ufine mot deg, men når så mange reagerer på "navnet" Emilea, ville jeg kanskje tatt det som et hint?
bompibomp Skrevet 3. november 2009 #23 Skrevet 3. november 2009 Synes nu uansett at man kan oppføre seg som folk og holde seg til saken. Å drive å kalle folk for alt mulig rart bare fordi man har forskjellige idèer... opptre litt voksent, å gi tilbakemelding på det damen spurte om - og la være med de stygge kommentarene!! Min mening: Synes navnet er flott, men synes og at det er for likt. Vil bli vanskelig for andre å klare å skille de to navnene, og det kan og bli mye kluss når dere skal bruke de... Hva med Evida istedenfor?... eller prøve å finne en annen kombinasjon, som begynner på L f.eks... da vil de gjerne ikke ligne så voldsomt mye...
slurp Skrevet 6. november 2009 #24 Skrevet 6. november 2009 Jeg synes som de andre her at det er for likt søsters navn. Hvis du vil oppkalle etter begge søsknene kan du f.eks kalle henne: Emma Leana Elly Leana Ella Leana Jeg synes som du sikkert skjønner at Leana er et veldig fint navn:) Dessuten likner det Leander uten å bli for likt. Jeg er også enig med de som synes at barn skal ha en egen identitet og er egentlig ikke så glad i når navna blir for like. De bør heller passe sammen i sjanger enn at de skal likne hverandre.
M-Linn Skrevet 8. november 2009 Forfatter #25 Skrevet 8. november 2009 tatt det som ett hint?selvfølgelig skjønner jeg jo at folk kansje ikke synes det var noe, men hold da dere til saken. ikke gå på meg som person fordi, det er rimelig usakelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå