Gå til innhold

Jentenavn som passer til Jan Espen og Pål Henrik

Anbefalte innlegg

Hei,

har noen av dere foreslag til jentenavn som passer til Jan Espen og Pål Henrik ?

Hva synes dere om Jule og Rieke ? Tenker dere da på jul og ( konge - ) rike ? Disse navnene er tyske.

Hilsen tysk mamma som venter nr 3, jente denne gangen, jippi

Fortsetter under...

Jule og Rieke synes jeg ikke var veldig fine på norsk. Julie og Rikke vil fungere lettere her til lands! F.eks: Sara Julie og Rikke Sofie

Andre forslag:

Liv Grete

Liv Kristin

An-Magritt

Ann Kristin

Unn Karin

Sonja Katrin

Signe Marie

Mina Susann

Siv Karoline

Sigrid Matilde

Una Margrete

Lotta Pernille

Anna Vibeke

Jeg tenkte Erik Andreas med en gang, men det var jo jentenavn dere skulle ha ;-P

Jule og Rieke var ikke fine,spesielt ikke Jule. Julie og Rikke er mye finere ;-D

Rieke Olivia - Syns dette var pent! Eller Olivia Rieke..

Malou Isabel

Mira Helene

Maria Sophie

Emma Josephine

Ella Madeleine

Annonse

Har en tysk venninne som heter Friedrike, vet ikke hva som går på tysk, men kanskje

Juli Friedrieke? (uttales som Fredrikke)

Det funker synes jeg og er jo ikke helt ulikt, selv om kanskje betydningen blir en annen.

Er det viktig for deg med et tysk navn denne gangen?

Brødrenes navn var jo veldig norske.

Andre forslag (tror jeg fint kan venne meg til Jule :-)

Jule Erika

Jule Serine

Jule Synnøve

Gratulerer med jente og lykke til med navnevalg :-)

Hei Solita,

takk for flotte foreslag !! Liker best Jule Sofi. Men har funnet en annen favoritt: Philine ! Hva synes du om den ? Finnes ikke så ofte i Norge, ikke sant ? men høres det rart ut det også? Passer det til navn til guttene mine?

Jule og Rieke ble litt for sært synes jeg... Er også umulig å vite om det er gutt eller jente det er snakk om. Dessuten har jo guttene dine veldig typisk vanlige norske navn, så ville valgt tilsvarende til søsteren for å få lhelhet.

Så hyggelig at du likte forslagene :-)

Jule Sofie er jo ganske lett selv om det er dobbeltnavn.

Hmm... må smake litt på Philine, uvant det og.

Og det er vel kanskje vanskeligere å bruke hvis du ønsker dobbeltnavn?

Philine minner litt om navn á la Celine, og passer ikke så godt sammen med brødrenes navn. Men det er nå min mening.

Norge er jo etterhvert et veldig internasjonalt land, med mange ikke-norske/ europeiske navn, så synes godt du kan velge et tysk navn.

Men kan jo være greit med et navn man umiddelbart forstår hvordan skal uttales, så barnet slipper å forklare hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...