Gå til innhold

Atopisk eksem og underklær. Hjelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Barnet mitt på 2 år har atpoiak eksem. De t oppstod ved ca 4mnd alder. Alle anbefaler ullklær til undertøy, men atpoiske barn skal jo ikke bruke ull. Hva bruker dere som har barn med atopisk eksem?

Tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker silkeull og det fungerer bra :) I perioder med mye eksem har vi bomull innerst med ull utenpå. Mange atopikere tåler ull, så det kan være verdt å prøve det ut.

Skrevet

Hei!

Har en sønn på 2,5 år og det ble påvist atopisk eksem for ca. 6 uker siden. Vi har brukt Aderma daglig og det har gått over en del.

Og dette er selv om i bruker ull på han. Alle barn er jo forskjellige,men min erfaring er det at ull ikke er noe problem. Men som det ble sagt her,så kan man bruke bomull under ull undertøyet.

:)

Skrevet

Sparkjøp har noen fine hvite plagg i merket Tom og Trine som er fin å bruke under. Dette bruker vi mye av. Ellers så er det best med plagg inn mot huden som ikke inneholder sterke farger og som heller ikke er syntetisk.

• 2 uker senere...
Skrevet

Cubus hadde tidligere, vet ikke om de har det ennå ull undertøy i 2 lag, med 1 lag med bomull innerst og ull ytterst. Brukte det på min sønn da han var liten. Mørkeblåe klær kan også være lite gunstig for atopikere.

Skrevet

Hei! Barnet mitt er 14mnd og fikk påvist atopisk eksem ved 3mnd alder. Det var som at eksemen kom over natta.

Jeg bruker ulltøy med bommull på innsiden,det fungerer veldi godt. Har også med ull og silke. Det anbefaler å bruke lyst bommulsundertøy til atopikere.

Lykke til:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Tubifast garment klær kjøpes hos Ecomed (67137000)

Anbef. Rikshospitalet : )

Skrevet

Hei!

Har ei jente som hadde atopisk eksem fra ho var lita. Mitt råd til andre med dette,- gi 3-omega for kids. Du får kjøpt det i daglegvare butikken. Det forbedrer det. Har prøvd mange ullmerker opp igjennom åra. Rein merinoull tåler ho godt, og som sagt før..best med lyse farger på ulla.

Lykke til:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...