Gå til innhold

Diabetiker - julegavetips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å gi en liten julegave til hver av de som jobber på barnehageavdelingen til klumpen. Har tenkt å gi små ekser med hjemmelaget konfekt, men en av de ansatte er diabetiker.

Hva kan jeg finne på til henne?

Tusen takk for tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og hadde personlig blitt glad for hjemmelaget konfekt (nam :o)) men vet at flere av mine kolegaer (opp gjennom tidene) ikke hadde spist det.

Mange syns det blir litt ekkelt å spise mat som de ikke vet helt hvor kommer fra, hygienen da det ble laget, hvor gammelt det er, osv.

Når jeg gir bort mat (til andre enn venner og familie) passer jeg på at det alltid er innpakket og datostemplet.

Siden en av dem helst ikke skal ha så mye skukker ville jeg funnet på noen annet til dem alle.

Men hvis du skal gi konfekt ville jeg gitt det samme til diabetikeren. (har diabetiker på avdelingen min og hun spiser det samme som alle andre, regulerer blodsukkeret med insulin)

Et langt svar på et kort spørsmål :o)

Må bare legge til at jeg syns det er kjempeflott at du legger så mye omtanke i gaven til personalet! Jeg hadde blitt rørt :o)

Skrevet

Du har helt sikkert rett i at folk gjerne er skeptiske til mat de ikke vet helt hvor kommer fra. Tror jeg satser på litt sveitsisk sjokolade i stedet (med datostempling og innpakning :) til de øvrige på avdelingen, takk for tipset.

Problemet er at hun som har diabetes ikke spiser søtt, jeg har spurt.

Så jeg vill gjerne finne på et eller annet som jeg vet hun kan ha...

Skrevet

Høres veldig godt ut :)

Jeg skal gi fin sjokolade til noen venner til jul, de som slanker seg skal få nykvernet kaffi eller en god te.

Skrevet

Kaffe var en strålende idé, dét vet jeg at hun drikker.

Takk for nok et tips :)

Skrevet

Nå er jeg sikkert kjip, men jeg har et familiemedlem som jobber i barnehage. Hun ender opp med ca 10 poser kaffe hver jul, det er VELDIG vanlig å gi, å sånn passe interessant for en som ikke drikker kaffe .

Skrevet

Hmm... tips?

Dette er en litt eldre dame, og klumpen har blitt skikkelig godvenner med henne, enda han ikke har gått i barnehagen så lenge.

Skrevet

Jeg fikk en gang en skål som et barn hadde malt på med twist oppi. (og celofan rundt) Den ble jeg veldig glad for. Ellers er en god håndkrem veldig kjekt å få :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...