Gå til innhold

Blødninger over en lengre periode

Anbefalte innlegg

Dette er mitt første svangerskap, og er dermed meget usikker på hva som er normalt å ikke. Termin 23 mai, fredag skulle jeg være 9 uker. Har ikke fortalt noen at jeg er gravid, og vil holde det for meg selv til uke 12 iallefall. Men nå trenger jeg råd, eller noen å lufte min redsel til.

Fikk små blødninger mandag ettermiddag (søndag hadde vi samleie), dermed tenkte jeg at dette var normalt. Men fortsatte tirsdag og det økte i mengde. Ringte legesenteret, som sa at dette kunne sannsynligvis var helt normalt ettersom jeg ikke hadde noe smerter. På kvelden hadde jeg lette smerter. Dagen etter økte blødningene mer, og jeg ble mer skeptisk. Torsdag ringte jeg legen igjen å kom inn samme dag. Fikk time til UL dagen etter. Hadde ganske vondt i magen den natten. Fikk en utenlandsk dame som snakket gebrokkent norsk og var litt vanskelig å forstå. Ble undersøkt, og jeg så ikke noe tegn til liv eller noe foster. Hun sa at hun så hjerte slo, men at jeg bare var 6+3 eller noe rundt der. Kunne umulig være 9 uker på vei. Skal tilbake om 14 dager, for å sjekke om alt var greit da. Det var ikke antydning til SA foreløpig.

Jeg har fortsatt blødninger, og klarer ikke å slappe av med at alt er greitt. Forstår heller ikke at jeg bare er 6 uker eller nærmere 7 uker, når siste mens var 14 aug. Har aldri hatt noe fryktelig lang syklus..

Er det noen som har opplevd å hatt blødninger i flere dager uten stans? Eller har noe erfaring med at terminen blir flyttet såpass langt? Må mulig flytte over til juni-klubben da..

Fortsetter under...

Jeg startet med blødninger 6+4, og ble selvfølgelig nervøs.Men det var ikke store mengder, bare på papiret, så jeg venta nesten ei uke før jeg dro til legen. Han fikk ordnet UL til meg dagen etter. Jeg var forberedt på det verste, men fikk se ett lite embryo med bankende hjerte. Gyn sa det var ei overflateblødning, ufarlig sådan, som kanskje var betent. Så jeg ble sykmeldt. Dette var 23. sep. Etter 1,5 uke gikk jeg over på aktiv. Jeg blødde/hadde brunlig utflod i fire uker, ikke hver dag, og aldri hele dagen.Dvs tom siste onsdag. Etter det har jeg ikke sett antydning til blod, og regner med at det nå har gått over. Jeg er jo selvfølgelig veldig spent på hvordan det har gått med den lille, og gru-gleder meg til legetime den 27.

Gyn ville forresten ha meg 5 dager bakover i forhold til min termin. Men det er rett og slett ikke mulig... Ul så tidlig trenger ikke å stemme helt. Men det var veldig stor forskjell til deg...

Lykke til!

Takk for svar:)

Jeg fikk også høre at det kunne være en overflateblødning. Skjønte ikke så mye hva hun prøvde å si meg, å håper det er noen andre jeg skal til den 2 nov. Da håper jeg det blir mer klarhet i hvor langt jeg er på vei, får det alldeles ikke til å stemme at jeg bare er mellom 6-7 uker. Det hadde vært greitt med en uke tilbake.. men når hun mener det er en forskjell på nesten 3 uker... Det er jo nesten en syklus bare det.

Blir spennende fremover nå! Gru-gleder meg til neste skritt jeg også. Håper bare blødningene stopper snart, har jo blødd en uke i strekk snart..

Annonse

Jeg var på Levanger ja, så det er nok sannsynlig at vi var hos den samme. Jeg synes hun var veldig grei, fikk meg i godt humør selv om jeg var sikker på at alt hadde gått galt. Men det er jo ett problem når man ikke forstår hverandre. Jeg har vært på flere undersøkelser der til en mannlig lege pga problemer med å bli gravid, så jeg trodde jeg skulle til ham. Hadde vært like greit det...

Når har du termin?

Bra hun fikk deg i bedre humør.

Jeg er mer usikker etter den timen, på grunn av at hun ikke klarte å forklare seg bra nok om hvordan det var mulig at jeg bare var 6-7 uker på vei. Hun klarte heller ikke å bruke utstyre bra nok, så det ble myr rot. Hun målte jo, men manglet skjemaet for å se hvor langt jeg var på vei da..

Mye kan være språket, men håper jeg kan få en god forklaring neste gang.

Foreløpig beholder jeg terminen legen satte: 23 mai. Men kan godt mulig være at jeg skal ha i juni istedet.

Hihi, hun rota med det der skjemaet til meg også. Men hun fant det i en stor bunke me slitte lapper... Er ikke så overraska nå over at hun ville sette meg tilbake 5 dager når jeg leser det du skriver. Og enda en god grunn til å holde på mitt...

Man må jo føle en har fått svar på den en lurer på når en går derifra, ellers blir man jo ikke særlig klokere.

Men du er heldig som skal dit igjen (krysser fingrene for annen gyn), så du får sjekka igjen. Jeg fikk ikke tilbud om det. Skal til 1. vanlige kontroll den 27., så får jo forhåpentligvis høre hjertelyd og roe meg litt da.

Haha, det er iallefall ingen tvil om at vi hadde samme damen. Mange slitte lapper hadde hun!

Jeg er veldig spent på neste sjekk, og håper 14 dager går fort. Håper alt er fint på kontrollen din, og at du får høre hjertelyden. Bare det hjelper sikkert mye. På ultralyden så ikke jeg noe hjerte som dunket iallfall, så det blir betryggende å se/høre det selv.

Så morsomt, verden er ikke stor!

Jeg så jo det bankende hjertet, men greier ikke å være helt sikker likevel pga blødningene. Selv om de ikke var farlige... Jeg er mye mer nervøs dette svangerskapet enn sist, men det blir vel bedre etter hvert. Bare ei uke til legetimen nå. Jeg synes tiden går ganske fort, har jo ei på 2,5 som gjør dagene litt kortere, selv om hun er i barnehagen mye av dagen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...