Gå til innhold

Finnes det en mal over oppgaveskriving for vernepleiere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der vi skriver utifra vernepleierens arbeidsmodell.

Jeg går på en drittskole som ikke vil gi oss opplæring i oppgaveskriving,så eneste måten å finne det ut på,er å se eksamensresultatene.

Dette irriterer meg grenseløst,og derfor lurer jeg på om det finnes skrevet noe noen plass,så jeg kan lære det ordentlig.

Skrevet

Dalland har en god bok omoppgaveskriving

Skrevet

Den "Metode og oppgaveskriving for studenter" syns jeg er en tørr bok,men mulig det er eneste måten å gjøre det på..

Lurte på om det finnes noe annet med mer konkrete oppgaver?

Sånn at vi kan se hvordan feks analysedelen er lagt opp,hvor mye litteraturhenvisning som er "nok" osv.

Skrevet

Jeg anbefaler også Dalland:) Et tips; det kan aldri bli for mange kildehenvisninger. Bruk av kilder viser bare at du har brukt tid på å søke etter litteratur og har arbeidet med stoffet. Lykke til:)

Skrevet

innføring i profesjonelt miljøarbeid av Sølvi Linde og Inger Nordlund er en god bok i forhold til å skrive vernepleieplan, men litt usikker på sånn generelle oppgaver..

hvilken skole er det du går på?

Skrevet

huske å aldri påstå noe som du ikke kan backe opp.. =)

formuleringer er viktig fikk vi printet inn hvertfall. med en gang du påstår noe skal du ha kilde på det, men så lenge du presiserer at det er egne tanker kan det til en viss grad aksepteres.

Skrevet

Ja den til Lunde og Norlund har et godt kapittel om dette med analyse. Tror det var den iallefall, hvis ikke det var en annen av Dalland

Skrevet

Menr du generelt hvordan man setter opp en oppgave, eller utifra noe annet?

Skrevet

Hehe..går du på HiB eller?? syns å kjenne meg igjen i det du skriver HI;-)

når jeg skreiv om arbeidsmodellen brukte jeg Sølvi Lindes bok...er grei den.

Skrevet

Hehe,nei-går på en annen høyskole.

Jeg må si at jeg syns det er utrolig rart at de ikke kjører kurs i oppgaveskriving når det er en så viktig del av en vernepleiers jobb.

Jeg må vel bare bli flinkere til å lese i både Dalland- og Linde og Nordlund-bøkene mine skjønner jeg.

Ellers takk :)

HI

Skrevet

Men... Har dere ikke fått noe innføring i oppgaveskriving i det hele tatt? Hva med Roar Pettersens bøker? Bla PBL og Oppgaveskriving? Du har vel de?

Skrevet

Vi har hatt èn time med bruk av metoder,ellers nada.

Men vi får visstnok ei ukes kurs rett før bacheloroppgaven skal skrives.Og da har vi allerede gått på skolen i 2,5 år.

De bøkene fra han Pettersenhar vi aldri hørt ett ord om..

På vår skole skal vi finne ut alt selv,og så skjønner de ikke hvorfor det er så mange som dropper ut....*oppgitt*....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...