Gå til innhold

hvem er det som må reparere skaden når du har en vennine på besøk og hennes 4 år gammel datter søler sjokomelk på hele armlene på lys/hvit sofa

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvis det er venninen som skla ordene opp,hva kan man forvente..Kan jo ikke bare ta med hele sofaen på rens og den er 6 mnd gammel som kostet 7 tusen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter min mening kan ikke sofaeieren kreve noe som helst. Uhell skjer når man har besøk, og jeg regner med jentungen ikke gjorde det med vilje.

Jeg hadde i alle fall ikke krevd det, men jeg hadde kanskje håpet at venninnen skulle tilby seg å betale litt for rens.

Hadde det vært min datter, hadde jeg tilbudt meg å betale for dette, men ikke for en hel sofa. Hvorfor kan ikke sofaen renses, forresten?

Skrevet

Ungen hentet det selv uten noen sin sammtykke..Ble helt overasket at hun faktisk luktet seg fram til den...

Skrevet

Jeg ville aldri krevd en venninne for rens av en sofa. Når man velger en hvit sofa så bør man nesten ha vett til å velge en som lett lar seg rengjøre. Jeg tenker på sånt søl som en ting som lett kan skje og som ikke noen har noe større ansvar for enn andre.

Jeg vill ordnet opp i det selv og ikke gjort noe mer ut av det. Jeg er redd det kan tyne et vennskap litt om man begynner å kreve erstatning. På den andre siden så ville jeg, om jeg var venninna di, tilbydt meg å hjelpe til, men iallefall ikke erstatte n hel sofa fordi det er sølt på et armlene.

Skrevet

Derfor drikker ikke små barn slike drikker i den beige stoffsofaen vår!

Skrevet

Vanskelig å synes noe om situasjonen uten å forstå den. Fireåring henter sjokomelk, ok, og så søler hun øyeblikkelig før noen får gitt henne beskjed om at det er ugreit?

Uansett kan man knappest forvente erstatning for en hel sofa fordi en besøkende unge griser, men det vil være vanlig høflighet fra morens side å tilby et bidrag til nødvendig rens e.l.

Skrevet

Jeg synes det er du som må påkoste dette selv. Jeg skjønner det er surt, men jeg ville ærlig talt aldri bedt min venninne betale noe som helst. En sofa er en sofa, det er en ting.

Skrevet

Det samme gjelder vel hvis man har fest? Man må regne med noen rødvinsflekker. Gjestene skal vel ikke få noen regning etterpå?

Skrevet

Teknisk sett er foreldre erstatningsansvarlige for det barna ødelegger opp til 5000 kroner, vel å merke hvis barnet var overlatt uten tilsyn el.l., dvs dersom foreldrene kan lastes på noe vis. Denne saken blir helt i grenseland. Kan foreldrenes lastes for dårlig oppdragelse, eller er det du som ikke passer på?

Men altså, du kan kanskje kreve en viss kompesasjon, og det burde nok venninnen din tilby seg. Men en tusenlapp ville jeg si var max i akkurat dette tilfellet. Du kan kanskje regne med at verken venninna di eller barnet kommer på besøk til deg noensinne igjen, men det får du tåle. Og så får du skrive deg bak øret at du ikke skal kjøpe totalt upraktiske møbler neste gang. Hva om du selv hadde sølt en kaffekopp i den? Det kan skje den beste...

Skrevet

Synes du må betale det selv, uhell skjer.

Hadde jeg vært venninnen din hadde jeg nok trolig tilbudt meg å betale.

Skrevet

da får du nesten passe litt bedre på sofaen din når du har 4 åringer på besøk...

Skrevet

Regner med at du bør dekke det selv, ihvertfall mesteparten. Det kunne like gjerne ha vært din unge, og hvit sofa i et hjem med barn venter jo omtrent bare på uhell ved bursdagsfeiringer eller liknende... Det hadde skjedd med en annen unge neste år eller året etter, om ikke det hadde sjedd med denne datteren.

Kan ikke trekket vaskes da? Hvis det er IKEA kan bomullstrekkene fint vaskes på 60 grader, selv om det ikke står noe om det i brosjyren.

Skrevet

Sønnen til min kusine ødela høytaleren min pc`n min, men han gjorde det jo ikke med vilje og jeg ville aldri tenke på å kreve henne for penger. Hun tilbudte seg å betale, men et uhell er nå et uhell og det kunne like godt vært meg selv som ødela den.

Skrevet

har du kjøpt en hvit sofa som du ikke kan ta av trekket på ? utrolig at det har tatt 6 mnd før du fikk en flekk i den.. Beklager altså, men hvis du er så redd for sofaen, passer det ikke med besøk av unger. og heller ikke for fest om du vurderer det. og ikke kaffekos heller for den saks skyld. En hvit sofa som ikke kan vaskes er verdiløs etter min mening. Men så har jo jeg tre småttiser hjemme også da.

Skrevet

Ville ikke falt meg inn at venninna mi skulle betale et øre. Men jeg ville forventet at hun var med og begrenset skaden - dvs tørket&vasket av det verste sammen med meg.

Skrevet

En spray fra Hagarty som brukes av renserier og sånt koster 150 kr, det ville jeg spurt om kanskje hun ville sponset. Og vips er sofaen så god som ny.

Evt leie av damprensemaskin, koster under 500 kr time inkl alt som trengst. Do that.

Hilsen hun med beige mikrofibersofa som ALDRI bryr seg om noen søler;)

Skrevet

Vi har lys sofa og fått mange flekker, men aldri falt oss inn å kreve erstatning. Haha, da hadde vi fått et pussig rykte på oss...

Skrevet

uhell skjer. Ser ikke at du kan kreve noe her. Hadde aldri jeg gjort hvis noen hadde søla noe.

Noe annet hadde det vært hvis ho tok en kniv og skar hull i sofaen din.

Skrevet

Det er derfor man har skinnmøbler mens man har småbarn, og du kan vel ikke kreve erstatning for et uhell som skjedde mens du hadde besøk, en risiko man tar!!!!

Skrevet

Enig med alle andre her. Du bør ikke kreve noen ting. Og dessuten passe bere på at ikke mat eller drikke slipper inn i stua.

Skrevet

har du barn selv? syns det er tragisk og kreve at venninnen skal betale for at dere ikke passet på ungen... eller sa i fra?????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...