Gå til innhold

Angående hull i ørene.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

i vår ville datteren min som da fylte tre år ha hull i ørene. jeg gav til slutt etter og vi dro til frisøren for å ta hull......

det gikk veldig greit....

hun fikk ikke noe betennelse og klaget ikke på at det var vondt. 6 uker etterpå hadde hun bursdag og fikk mange fine øredobber til bursadagen... men når vi skulle bytte øredobb så vi at øredobben hun hadde i øret var MYE TYNNERE enn de hun hadde kjøpt. jeg gikk til gullsmeden og spurte og de sa at dette var de tynneste de hadde....

så gikk jeg på frisøren og spurte og de sa det var "bare" til å dra i øretflippen. da viet hullet seg ut..... jeg prøvde men det var jo helt umulig....

I sommer mistet hun øredobbene en etter en og nektet meg å putte inn nye pga at det gjorde vondt når jeg prøvde å sette i en ny. fordi den var jo mye tykkere enn den hun hadde.....

Er dette vanlig? leste om noen øredobber i plast. er de tykkere?

husker fra når jeg var liten at øredobben man fikk når man tok hullet, var tykkere enn andre øredobber....

Fortsetter under...

Skrevet

Synes 3 år er alt for ungt til å ta hull i ørene, men det var ikke tema her. Men du burde lytte til henne når hun sier at det er vondt og droppe øredobber. Hun kan alltids ta nye hull når hun er eldre

Skrevet

Kan du ikke kjøpe nye fra frisøren da?

Det var rart... Ikke vet jeg om det er vanlig.

Skrevet

Tror ikke det er vanlig nei, har aldri hørt om det før.

La hullene gro hvis hun ikke ønsker å bruke øredobber. Neste gang er det sikkert lurt å gjøre det hos noen som vet hva de driver med. Gå til en piercer :o)

Skrevet

Siden hun ikke vil ha de lenger.. så hadde jeg droppet det.Og heller tatt nye om noen år. Og hva andre folk mener om er for tidlig eller ikke skal du ikke bry deg om... I colombia får alle barn hull i øra dagen etter fødselen.. sykepleierene gjør det på sykehuset dagen etter.

Skrevet

Hun vil ikke, la henne slippe da.

Vent til hun er eldre.

Annonse

Skrevet

Min datters øredobber er og litt tynnere enn de vi har fått fra gullsmeden i gave, men jeg lar hun bare bruke de tynne til hun blir større, kan du ikke få tak i like tynne som før?

Skrevet

De dobbene man tar hos frisør skal være tykkere. Det er de vi tar i hvertfall. Hvis det er at de er for små, dra og ta hos en annen frisør, og forsikre deg om at det er tykkere dobber. De skyter jo på samme sted. Gå med de i 8 uker ihvertfall før du bytter til andre dobber.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Snuppa sine er tykkere enn vanlig. måtte kjøpe hos frisøren (de fra selve kitet) når hun mistet den ene, siden de ikke solgte så tykke til vanlig. De skal jo bare sitte i 6 uker, og da skal man bytte til noen som er tynnere..

Skrevet

det kom hvis ikke ordentlig frem, hun har ikke lenger hull i ørene. fordi hun ville ikke ta nye øredobber i når de gamle falt ut....selvfølgelig presser jeg ikke henne til å ta øredobber i om hun ikke vil. hallo.....?

det jeg tenkte på var hvilke steder man kunne få slik som er tykkere. for hun har jo allerede snakket om at hun vil ta nye... for hunv ar jo kjempe stolt av øredobbene sine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...