Gå til innhold

Legevakten igår kveld :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk TR på torsdag, og har hatt litt menssmerter i forbindelse med det. Men sent igår kveld så fikk jeg noen helt ekstreme smerter nedi magen, mellom eggstokkene. Magen bulte utover, og jeg klarte ikke å stå. Så ringt legevakten og fikk komme med engang..

Legen var ganske sikker på at det var en cyste på eggstokken som hadde sprukket, og gitt meg disse voldsomme smertene. For smertene ble mindre mens jeg var der. Huff, det var en ekkel opplevelse..trodde virkelig det var en ex.u eller noe annet skummelt :(

Men er bra idag, og begynner virkelig å lure på om det kan være den cysten som har gjort at grav.testene mine har vært positive denne pp'en? Leste at noen cyster kan påvirke resultatet på CB-testene. Andre som har opplevd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff...stakkars deg!! Måtte ha vært noen forferdelige øyeblikk for deg igår kveld!!

klemmer

Skrevet

nå må ikke du bli redd altså men tok de ul på legevakten? blodprøve? jeg ble sendt hjem fra legevakten da jeg hadde exu.... de sa det sikkert va en cyste,smertene avtok,men 2 dager senere fikk jeg akutt smerter,reiste på legevakten,ble sendt på sykehus,hadde da 2 liter blod i buken og ble hasteoperert.... jeg blødde endel da vel og merke! men jeg stoler ihvertfall ikke på legen før de har tatt ul....

Skrevet

Ja det var skikkelig intense smerter altså :( var en dustelege som tok imot meg og, så følte ikke at han tok det så alvorlig. Men regner med at han hadde rett diagnose på meg, for har ikkje kjent noe til smertene idag..

Hvordan går det med deg da? Har du EL eller var det falsk alarm?

Skrevet

Bra at det går bedre! Forhåpentligvis er det jo ingenting å engste seg for, men enig med henne over, det kan derfor være greit å lytte litt ekstra til kroppen sin framover. Jeg hadde intense smerter i underlivet som varte et par timer, så gikk det over. Endte i ex.u. halvannen uke senere, hasteoperert! Heller ikke mening å skremme, men greit å ha i bakhodet om smertene kommer tilbake!!

Skrevet

Ms Fixi:

Nei de tok ikke blodprøve eller ul, fordi jeg fikk tatt en hcg-prøve hos legen min på tirsdag denne uken. Har fått svake positive grav.tester før ikm ser du, og negativ på ikm. Så hun ville sjekke om det kunne være en ex.u pga at jeg har hatt smerter ved den ene eggstokken også.

Hcg-prøven var negativ, så kan vel ikke være en ex.u da eller? Blør jo pga at jeg fikk TR på torsdag, så legen sa at da var det vanskelig for han å si om det var en cyste da jeg allerede blør.

Går det fint med deg nå, og ble det noe skader på eggstokken/egglederen din? Hørtes grusomt ut å ikke bli tatt på alvor når det faktisk var ganske alvorlig..men føler egentlig alle legevaktene er ganske sløve idag :(

Skrevet

Uff, ekkel opplevelse... Håper du föler deg helt bra igjen!

Kan desverre ikke svare på det du lurte på ang testing-håper noen andre vet...

Lykke til :-)

Skrevet

Er ikke så veldig mye til lege, men virker som om de gangene jg har dukket opp, føles det som om jg har vært der en gang for mye.

Vet at det er ingenting å klage over, siden vi har det eegentlig veldig godt. Men av og til føler man seg veldig liten når man blir sett på som litt små hysterisk. Ville det ha vært en brukken fot, ville det ha vært for visuellt til å bli oversett.

Håper du får en el.eller noe. Ble litt skremt på dine vegne når jg leste innlegget til miss fixi. Du må ta vare på deg, siden sambo er vekke!!!

Jg har nok hatt el. vet bare ikke når, siden jg ikke tar temperatur denne måneden. Men er veldig fornøyd med innsatsen til sambo og meg denne pp, så det er ikke så farlig.

Opplever en god del iling fra eggstokkene og ned til foten for tiden. Vet ikke hvordan jg skal tolke det..menmen

Skrevet

Ja heldigvis så er fastlegen min veldig hyggelig og omtenksom. Men er sant som du sier at man føler seg til bry når legen ikke tar en på alvor. Følte han i går bare ville ha meg ut derifra raskest mulig, og at jeg nettopp har hatt en spontanabort etterfulgt av infeksjon brydde han seg katten om!

Bablet bare ivei om at det sikkert ikke var noe farlig og at magen kjentes fin ut...merket kun en liten hevelse på ene siden, men det var nok der cysten hadde vært. Måtte få naboen min til å kjøre meg, så var ikke så kjekt når han nærmest kastet meg ut etter 10 min. Følte meg litt hysterisk kan du si :S

Så bra at du og samboeren koser dere, da er det fint å være prøver :) Tror nok jeg og må blir flinkere til å fokusere på det fremover..og ikke stresse! Sånne ilinger nedover lysken hadde jeg sist jeg var gravid, så kan jo være at det er nok på gang ;O)

Skrevet

ja går bra med meg nå;) dette var i 2004 og ikke planlagt( ble gravid på p-pilla) så visste egentlig ikke at jeg var gravid før jeg kom på legevakten! ja det kunne vært alvorlig,forsteret satt fast i egglederen,den sprakk og det lakk blod til bukhulen! så de måtte fjerne 1 eggleder:( nei jeg hadde jo stigende hcg så de ville jo egentlig vente med og operere for jeg kunne jo være gravid med et friskt foster også....

Så tror ik du har hatt exu hvis hcg er neg. ja legevakten er veldig slappe,legen på kk ble faktisk forbanna over at jeg var blitt sendt hjem fra legevakten uten og bli undersøkt med ul!! hun sa "man tuller ikke med damer som har positiv g-test,smerter og blødninger".

Siden du hadde pos g-test før ikm,kan det jo være egget har blitt befruktet men ikke festet seg godt nok og rett og slett komt ut sammen med TR? kroppen begynner og produsere hcg bare egget er borti slimhinnen selv om det ik fester seg....

Skrevet

Ja er helt enig med legen på kk! At det går an å bry seg så lite som enkelte leger gjør..føler de har glemt ut at pasienten faktisk er jobben deres. Det er godt å høre at det har gått fint med deg etter den hendelsen, hørtes veldig skremmende ut :(.

Jeg satser på at det var en cyste som legen sa, men tror kanskje jeg skal prøve å få en henvising til gynokolog av fastlegen min for å se om det er flere cyster på eggstokkene mine. Har hatt en del smerter ved den ene eggstokken over lengre tid. Samboeren min kunne til og med se at den siden av magen var opphovnet for noen dager siden.

Er det ikke kjemisk graviditet de kaller det for når egget ikke fester seg skikkelig? Tenkte litt på om det kunne være at kroppen ikke var klar etter MA'en jeg hadde i august...for hadde infeksjon i livmoren og da :( så kanskje likegreit at egget ikke festet seg.

Skrevet

jo kan hende det heter kjemisk graviditet,jeg vet ikke helt:) ja dt er sik cyste... ja er sikkert bare til og spørre fastlegen om du kan få henvisning!

har dere prøvd lenge og bli gravid?

Skrevet

Ja føler jeg maser på legen min for tiden..men er bedre for min egen del at jeg får svar på det som bekymrer meg, enn at jeg skal gå rundt å være nervøs. Spesielt etter den episoden igår.

Sluttet med p-pillene sist jul, og begynte såvidt å prøve i mars. Men hadde egentlig ikke første pp før i juni, da gikk vi skikkelig inn for å bli gravide ;O) og det ble jeg og, men mistet dessverre.

Hvor lenge har dere prøvd da? Og kan jeg spør hvor gamle dere er?

Skrevet

du maser ikke;) er normalt og være nervøs når en opplever sånt!

Vi har vært uten prev siden den episoden i sep 2004 men har ikke gått inn for og bli gravid før 2006. mannen min er på båt og jeg jobber offshore så vi har ikke fått prøvd alle pp heller:) venter på svar fra haukeland ang ivf. vi fikk tilbud om utredning etter exu`en men de fant ingenting gale med oss så vi får se hva som skjer:)

Jeg er snart 28 og han er 31 så vi har god tid enda:)jeg går til akupunktur denne pp så blir spennende og se om det hjelper... har merket litt forandring i kroppen allerede;))

du skal bare se på det at du blir gravid igjen snart:)

Skrevet

Nå skal de sies at jeg prøvde akupunktur den mnd jeg ble gravid da, så kan jo være at det var årsaken til at det klaffet så fort ;o) så det har jeg virkelig tro på! Fikk til og med EL noen dager tidligere den mnd, og så satt spiren gitt :)

Får håpe det er det som skal til for dere og, at du blir gravid innen kort tid. Vet ihverfall om flere her inne som det har funket for :) Samboeren min jobber på båt han også, så blir bare prøving annenhver mnd på oss. Går jo fint enda, da det har klaffet med EL når han har vært hjemme. Så får bare håpe det forsetter sånn..:o)

Hvilke forandringer har du merket etter akupunkturen da?

Jeg er forresten 25 år og samboeren 28, så vi har god tid vi også heldigivs.

Skrevet

Såpass:) ja eg krysser alt jeg har(nesten) for at dt kan hjelpe med akupunktur;)) ja kjedelig med mann på båt men men vi overlever nok;)

Nå har jeg hatt 3 timer hos aku men merket egentlig ikke noe før etter sist gang...

- mye luft(akupunktøren sa kroppen kvittet seg med "avfall"

-mer opplagt

-søvnen er bedre

-mer stabil mage hvis du skjønner....

- har hatt problem med lite el- slim men denne pp hadde jeg mer enn vanlig;)

men så spurte hun meg om så mye jeg egentlig ikke hadde tenkt på før,så jeg har vel beg og legge merke til mer vil jeg tro;)

Merket du noe forandring etter at du gikk til aku?

Skrevet

Jada, overlever selv om det ikke blir prøving hver mnd :) men hadde nok gått litt raskere å bli gravid om det ble det tenker jeg.

Jeg merket egentlig ikke så mye når jeg gikk til akupunktur. Sov vel kanskje litt bedre, men merket lite ellers..men fikk som sagt EL tidligere den syklusen, og ble gravid. Så gikk jo ikke til behandlinger så lenge etter det..kun litt pga kvalme og for å styrke livmoren. Men det virket tydeligvis ikke på meg, for var kvalm likevel. Og så mistet jeg jo i uke 12. Så er nok ikke alt man kan fikse med akupunktur dessverre.

Men det var nok noe galt med fosteret, så det har jo ingenting med akupunkturen å gjøre. Men prøver uten denne gangen, så får vi se hvordan det går da :)

Ønsker deg masse lykke til, og håper aku'en hjelper deg og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...