Gå til innhold

hvor mange hviler om dagen?

Anbefalte innlegg

Sover barna deres mellom hvert måltid, og i så fall hvor lenge?

når er det de begynner med 2-3 lengre lurer per dag?

mini her sover en halvtime her og en halvtime der.. sover hele natten da, så han får jo nok søvn.

Men lurer på om jeg burde prøvde å tilpasset litt at han hadde et par lengre lurer om dagen i steden for hyppige og korte. eller skal man bare følge deres rytme når de er så små fortsatt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140828949-hvor-mange-hviler-om-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi bare tre lurer hver dag. Og jeg kan ikke akkurat si at det er noen "lengre lurer". Rundt 9 er det ca 30-45 min. Rundt 12 er det 30-45 min og rundt 15 er det 30-45 min. Men etter at vi begynte å trille tur, har vi byttet ut den kl 12 med en lang på 2-2 1/2 time! Fantastisk som han sover i vogna! Men dersom vi ikke triller, så er det tilbake til tre korte igjen!

Jeg tror det kan være vanskelig å tilpasset lurene. Jeg prøvde det med storesøster, men det var helt umulig. Hun sov 40min uansett - og kun i vogna. Så jeg trillet og trillet og trillet. Men måtte tilpasset turen slik at vi var hjemme etter 40min. Hun skulle jo hvertfall ikke ligge våken i vogna!

Og siden dere er så heldige å ha hel nattesøvn, så har han kanskje ikke behov for lange lurer på dagen? Kanskje han bare trenger små hviler innimellom?

Her er det som regel 3-4 lurer per dag. Får som regel til en lur mellom hvert måltid, men mellom de to siste måltidene for dagen er det sjelden vi får han til å sove noe, selv om han er trøtt og gnir seg i øynene. Luren i 12 tiden varer på en god dag i 2 timer. Ellers er det 30 - 45 min. Og siste lur er av og til under 30 min. Ofte våkner han etter 30 min, men noen ganger får jeg han til å sove litt til etter å gi han smokken noen ganger og stryke på kinnet. Av og til er det full stopp etter de første 30 min, men da blir han gjerne veldig grinete. Har sovet godt om natta, men i det siste har han begynt å våkne oftere på natta. Ikke alltid like lett å få disse små til å få den søvnen de trenger viser det seg. Fram til han var nesten 2 mnd sov han godt på dagen, men så måtte vi begynne å jobbe litt for å få til dagsøvnen. En periode sov han nesten ingenting. Kunne være våken i ett fra ca 14.00 til leggetid rundt 21.00. Hadde kun noen små 5 - 10 minutters lurer i den perioden. Men heldigvis bedre nå.

Lille tryll har som regel 3-4 lurer pr dag. De to første er som regel på 2-3 timer. Mens de siste er på mellom halvtimen til timen.

Jeg har latt henne regulere sovinga selv, ser ikke noe poeng i å styre det når hun sover såpass mye..

dårlig mor jeg for jeg vet ikke hvor mange lurer han har, hehe er vel fordi dette er forskjellig hver dag.

noen dager sover han start sett hele dagen men mat, bleie og kose pauser. mens andre dager er han nesten bare våken. har ikke noe rutine på dagen, bare natten som vi haar hatt rutine på fra fødselen(styrer dette selv)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...