Gå til innhold

Våre to små prinser er født! I uke 38+4

Bakken+Ellapiaogtwinsa

Anbefalte innlegg

Den 14.10.09 Startet fødselen med vannavgang kl. 11.45. Hadde ingen rier enda. Ringte ned på føden med en gang og de ville jeg skulle komme med en gang, og siden det var tvillinger fikk jeg ikke reise hjem for å vente på riene. Ble satt på ctg i 13 tida og da begynte det å murre litt. I 14 tida hadde jeg 4 min. mellom riene, men enda litt svake. I 16 tiden var det 3 min mellom, og nå begynte de og kjennes. Ble sjekket for åpning da og hadde 4-5 cm og var veldig tøyelig.

I 19 tiden kom riene med 2 min. mellom og var vonde, hadde da 7-8cm som kunne tøyes til 9. Brukte lystgass som funket fint. Fikke ingen epidural for jordmor mente det kunne stoppe riene, men jeg synes jeg greide meg fint uten også.

I 22.40ca. tiden hadde jeg full åpning og kunne begynne og presse. Føden ble fylt av leger og barnepleier, og da ble det action. Vet ikke hvor mange press det ble kanskje 10, men 22.53 var Jakob født, han var 2930g og 47cm.

Tvilling2 lå i setet så overlege roetet litt rundt der inne og fikk tak i et bein og dro han nedover, tok vannet, samtidig ble dryppet satt på full styrke. Da måtte jeg umidelbart presse igjen. 23.02 kom Aksel til verden han var 3015g og 47cm.

(Legene sa det var en eksemplarisk tvillingfødsel.)

Begge er friske og fine og allerede samstemt på amminga. Føler meg så utrolig heldig som har fått så fine friske gutter!

Vi er fortsatt på sykehuset fordi jeg mistet my blod, men har nå fått blodtilførsel og vi får kanskje dra hjem i morgen.

Gled dere masse! Tvillinger er herlige! :)

Hilsen stolt tvillingmor

Fortsetter under...

Gratulerer så mye:) Det må være en fantastisk følelse og ha to små liggende der.. Gleder meg masse nå jeg. Men du som har født før.. Hvordan var dette sammenlignet med en enligfødsel? Har født 2 ganger tideligere, men ser for meg at dette blir noe helt annet. Synes jeg husker å være totalt utslitt etter forrige gang-nå skal vi jo søren meg presse ut en til.. Hehe masse lykke til i tiden fremover

For min del ble denne fødselen bedre enn 1. gang, da tok det veldig lang tid og jeg ble klippet. Mye ubehag i sår å sånt etterpå. Greide ikke å sitte på flere dager.

Var litt spesielt og måtte presse 2. gangen, men han kom jo så fort fordi det var helt åpent, så det var ikke så ille.

Men denne gangen mistet jeg veldig mye blod, så jeg var veldig uvel og svimmel helt til jeg fikk blodoverføring. Det hjalp noe helt utrolig. Ble noen sting denne gangen også men ingenting mot forrige gang.

Nå er det 5 dager siden og er fortsatt litt mørbanket i mage og ryggmuskler, men det blir bedre!

Masse lykke til!! :)

Annonse

Gratulerer så mye med 2 små prinser..:) Fine navn du hadde på de også..:)) Gleder meg til det blir min tur, ble helt rørt til tårer her jeg sitter..;)

Er tvillingene dine en- eller to-eggede?? Like?? (Veldig nyskjerrig på om man kan klare å ta feil av sine egene barn om de er veldig

like...er veldig redd for dette selv..;) ..kanskje bare teit av meg?!)

Kos deg med de små..:))

De er toegget og veldig forskjelllige.

Jakob skriker høyest, han er utolmodig og må legges til puppen først, han trenger mer kos og roer seg ikke så lett.Han har større sugebehov, bruker smokken mer.

Aksel kan ligge lenge våken uten å lage en lyd, vi har vel enda ikke hørt han gråte. Han roer som regel fortere også.

Utseende er de helt ulike også. Men de er helt skjønne og gode!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...