Luddes mamma Skrevet 17. oktober 2009 #1 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hei! Hvordan har du det? Var du hos gyn i går? Hva sa hun/han? Fins det fine store egg som er klare for bruk? Jeg ligger rett ut. Ryggen har totalt kolapset og jeg går som en krøkke. Begynte rundt lunsj i går på jobben, og jeg fikk pent ta en taxi hjem... Så jeg har mer eller mindre ligget siden 17 tiden i går. Tok en god dose med muskelavslappene i går, uten å tenkte på at det ikke er så smart når man forsøker å få barn... Men i dag har jeg kun tatt svensk "paracet". Har IKM 23 oktober. Kjenner meg ikke gravid ennå, og jeg pleier å ha mistanke minst en uke før, så jeg er ikke så positiv. Er også veldig usikker på hva jeg gjør med influensa vaksinen. Hva skal du gjøre? Da jeg vaksinerte meg mot TBE fikk jeg beksjed om å ikke forsøke bli gravid på misnt 3 mnd... Hadde det ikke vært for babyforsøkene hadde jeg tatt den nå, men nå er jeg veldig usikker. Også for Ludde sin del. Han er snart 4 år. Håper du har en fin helg, og nyter høstværet ute eller inne :-) Stor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140828439-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 18. oktober 2009 #2 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hei min kjære venn:) Nå skulle jeg akkurat til å gå inn her og skrive til deg, ble kjempe glad når jeg fant en egen hilsen til bare meg:))))) Joda, jeg var hos gynekologen min på fredag. Det er en hun som opprinnelig er fra Irland og er bare helt herlig...... På fredag var jeg på syklus dag 12, og hun fant en stor fin follikkelpose på 19 mm!!!!!! Når jeg har vært der tidligere på enkel pergokur har den vært på rundt 11-12 mm på syklus dag 12. Så hun syntes iallfall at dette så lovende ut. Har testet etter eggløsning denne helgen, men har ikke slått max ut ennå, tror den vil gjøre det i morgen tidlig. Lagt inn akser både i går og i dag:))))) Spurte henne også om litt andre ting. Ang. bruken av metformin, Pregnyl og Puregon. Man leser jo så masse her inne om andre ting som blir brukt. Men hun forklarte meg at det er ikke vist statistiske resultater om dette hjelper. Mange kurs hun har vært på så er dette omstritt om det hjelper eller ikke. Eggløsnings sprøyte blir selvsagt brukt til de som skal ta ut egg, da må man ha mer kontroll. Men har man fast partner og har regelmessig sex skal det ikke være nødvendig og bruke dette. Men på tirsdag skal jeg måle et fastende blodsukker, dette med tanke på evt. Metformin om det ikke skulle klaffe denne gangen:) Har ikke hatt noe misstanke om insulin resistens, men er jo godt og få sjekket alt mulig opp. Men stakkars deg da med den ryggen. Er ikke så lenge siden jeg hadde en slik runde selv, og man blir jo bare helt satt ut da. Og vondt er det også!!!!!!! Håper du er bedre, eller har du tenkt deg til kiropraktor i morgen tidlig???? Jeg måtte det, ringte tidlig mandag morgen å sa bare: Mayday, mayday......hehe Ang. den vaksine er jeg veldig ambivalent!!!!! Mange på jobben min sier jo at arbeidsgiver helst ser at vi tar den, helsepersonell er jo høyt prioritert. Men jeg har aldri hatt influensa før, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Skulle jeg bli gravid, får jeg jo høre hva legen anbefaler.....men mest heller jeg mot å ikke ta den. Må gå litt i tenkeboksen føler jeg, høre litt med de andre på jobben hva de tenker. Jobber på en intensivavdeling og vi får jo de dårligste pasientene......men vet ikke helt ennå hva jeg skal gjøre:/ I dag har jeg og mamma, tre tanter, en kusine av de, min kusine vært på Holmenkollen og spist lunsj. Var kjempe hyggelig og det fine været da. Fikk sett denne nye bakken de bygger og det blir litt av et anlegg:) Nå sitter jeg og venter på min mann som kommer hjem med sushi....skal legge meg tidlig og på dagvakt i morgen. Tirsdag har jeg en feriedag som jeg hadde til gode, gleder meg alt til den:) Håper virkelig det går din vei denne pp. Hadde vært moro om du sitter med en positiv test på fredag:) Jeg håper på det..... Ønsker deg en fin uke, vi snakkes:) Stor varm klem fra meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140828439-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/#findComment-140833454
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå