Gå til innhold

Hvordan holde vekta i sjakk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kjære deg...

spis normalt og hold deg til relativt sunn mat. Ikke heng deg opp i vekta, nyt at du har en gravid kropp - 10 kg er ikke så mye. Oftest raser du ned i vekt etter fødselen, da trenger du litt av det ekstra som ble lagret i graviditeten. Jeg la på meg 20 kg i mitt første svangerskap, fikk litt angst av det -tvang meg til å kaste opp noen ganger jeg syntes jeg hadde spist for mye usunt. Bestemte meg etterhvert for å slutte å veie meg, sa til legen at så lenge symfysemålene var fine fikk det holde... Ble mindre opptatt av vekt, spiste dermed mer normalt og ble heller stolt av den gravide kroppen min. Var nede i normalvekt 6 mnd etter fødsel.

Jeg gikk opp 25kg med 1.barnet mitt, og manglet kun 3kg etter 3mnd. Så jeg stresser ikke med vekten. er en del man må kutte ut etter fødselen av mat og drikke, som gjør at du går fortere ned i vekt. Jeg kunne ikke drikke hverken brus eller te, ikke spise sjokolade og løk, sikkert det som gjorde at jeg gikk så fort ned etter fødsel, for jeg trente ikke, og hadde melken helt til jeg valgte å slutte å amme ved 1års alderen. Nå er jeg 24uker på tirsdag og har gått opp 12kg. Har drukket mye brus og tror det kan være derfor, har vært mye kvalm så det som har hjulpet for meg har vært det, og i tillegg sluttet jeg å røyke, så noe usunn mat har nok kommet ned i stedet for røyken. Men, absolutt verdt det. Ikke tenk på kg, tenk på den lille fantastiske babyen i magen, som koser seg. Kan være mye fostervann eller vann i kroppejn også som gjør at man går fort opp i vekt. Ei venninne gikk opp 28kg, og når hun dro fra sykehuset var hun 1kg lettere enn før hun ble gravid..

Hei!

Jeg er 25 uker nå, og har lagt på meg 4,5 kg. (Skriver ikke det for å "skryte" på noen måte). De fleste steder jeg har lest, står det at det er vanlig å legge på seg ca. 10-20 kg pr. svangerskap. Jeg har begynt å få litt vann i kroppen nå, og fikk da beskjed av legen om å redusere saltinntaket. Så det kan jo være et tips! Ellers så tror jeg på et vanlig kosthold og litt mosjon.

Jeg la på meg 9,5 kg forrige svangerskap (var da mye kvalm). !1 uke etter fødselen veide jeg det samme som før svangerskapet, og litt senere gikk jeg ned yttligere 3 kg til i forbindelse med amming:) Jeg vet at jeg var veldig heldig med tanke på det med vekt sist...men har også endel venninner som har måttet "jobbe" masse for å bli kvitt kiloene etterpå! Syntes det høres fornuftig ut å være litt bevisst på dette her i hvertfall!

Lykke til videre:)

• 2 uker senere...

ehh... etter din signering ser det ut som du venter trillinger? Har jeg rett? Og i alle fall er ikke 10kg mye opp, spis sundt og nok (for tiden MÅ jeg jeg ha 4 skiver brød til kvelds ellers så er det opp midt på natta pga sulten og må ha mat) Hold deg mest mulig unna "tomme" kalorier altså brus, godter ol og spis ordenlig mat. Så får vekta bare si det den vil !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...