Gå til innhold

Hvor mye sover deres 1-åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 12 mnd som begynte å sove en gang på dagtid da han kun var 9 mnd. 1-2t daglig. Han legges kl 7/halv 8 på kvelden, og står opp i 6-halv-7 tiden.. (ender en del opp i våres seng på natta av og til. Skrikemetoden funka ikke etter ukesvis med prøving..)Har hatt en del problemer med å få han til å sove gjennom natta etter at han ble 9/10 mnd. Fra han var 6 mnd sov han heeeelt rundt av seg selv..

Men så ble det tøys.. Vet ikke om det er pga jeg begynte å jobbe (men har myyyye dagtid sammen med ham for det om pga sen-vakter) eller om han rett og slett ikke blir nok tilfredstilt på dagtid? Han spiser ikke middag, kun grøt, skive, frukt og drikker vann/juice, så går liksom rundt og innbiller meg at det er min/vår feil at han pluttselig har begynt med dette. Kanskje han ikke er mett nok? Eller er det kun trass/ren stahet? Uff, noen med andre "trassende" 1-åringer..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann

min lille blir straks 1 år og sover ganske greit. Derimot- og det er litt flaut- så våkner han fortsatt om natta og da får han en flaske melk........det hele er gjort på maks 10 min da, så jeg plages jo ikke av det. Det er nok derfor han sover greit på morgenen. Sover fra ca 1840( legger ca 1830) til ca 7.30

sover fortsatt to ganger på dagen. 0930- 1030 og 1330- ca 1500.

Prøver å kutte den første duppen og heller legge han når de legges i bhg ( 11.30) men det er vanskelig.....han blir stuuuuptrøtt...så jeg drøyer litt til.vanskelig det der

JEg tenker at det ordner seg! ang nattematen så tenker jeg at han kutter den når han selv vil....det er den eneste melken han drikker......

ang middag og slikt har vi også slitt litt. løsningen ble å sette han tilbors å bare la han grise og spise selv. Vi spiser i 16 tiden i ukedagene,, også får han kveldsgrøt 1730.

lykke til!

Skrevet

Ja det må vel kanskje grising til;) Godt tips! Min får også litt melk av og til når jeg faktisk ser at han er knallsulten, sulter han aldri.. Selv om han kutta det ut før, så har han nok mye behov for mat nå som han er aktiv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...