mamma til fire små Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 Bare lurer på hva dere legger i denne betydningen? Ser det er flere som synes for eksempel at Nathalie- navnet er harry. Og mange andre navn også.
Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg mener det vel i harry som i "belastet", unge (eller for den saks skyld eldre...) foreldre uten noe særlig utdannelse, eller foreldre som har en eller annen kriminell fortid og som fort velger "white trash"/amerikanske såpeopera-inspirerte navn på barna sine.
mamma til fire små Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2009 såpass ja.. våre unger går ikke under denne kategorien da, om noen skulle lure på det:) jeg er i ferd med å ta master utdannelse på universitetet.. og amerikanske såpeoperaer har jeg ikke hatt tid til å se på mange år
3djebarn Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har tenkt det samme som deg, mamman til elias&emma+baby. Liker veldig godt Nathalie selv. Tror det er et navn som man enten liker eller ikke liker i det hele tatt, og det får bare være slik. Siden vi selv vurderer navnet på jenta vår fordi vi har kjempefine assosiasjoner til flere nydelige jenter (med en sterk, fantastisk og godt utdannet familie...) så har jeg lett litt etter grunnen selv. Når jeg da ser hva de som synes navnet er fryktelig harry e.l. kaller sine barn eller foreslår som et alternativ, så forstår jeg saken. Det er ofte navn jeg aldrig i livet ville kalt mine barn (Brage, Gorm, Pil, Isfrid, Olava osv), så da føles det helt ok. Det med utdanning mener jeg ikke helt holder mål. Det finnes folk som heter Klara og Astrid uten utdannelse og som kommer fra uheldige kår, men de kan da være flotte mennesker de også. Vi har alle ulik smak og godt er det. Synes det er fint å få tilbakemeldinger fra de som synes annet enn meg også:-)
M ♥ ♂-2010 Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Harry ... Hmm! Jeg synes nåtidens pøbelnavn er harry - synes Adrian, Kevin osv minner om førtidens Ronny og Roger. Jeg synes også navn som 70% av alle blonde bertelurer fra Oslos beste vestkant er harry - Michelle, Nathalie, Isabelle..
Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 Men er jo grad av harry, da. Nathalie er kanskje litt småharry, vil noen påstå, men jeg vet om mange med navnet som kommer fra ressurssterke hjem. Ville ansett Ronny, Kim André eller Melissa som "mer" harry, om du forstår. Men når det er sagt, Emma er et veldig, veldig fint navn. Fineste i verden. Hihi :-p
3djebarn Skrevet 17. oktober 2009 #7 Skrevet 17. oktober 2009 Nå ble jeg litt mer enig med Kapabel, hehe:-) Med harry tenker jeg selv på navn som Ronny, Wenche, Gunvor, Arvid og Ragnhild. Slike jeg ser for meg reiser landet rund på dansefestivaler og elsker cowboyhatter med fjær og glitter på (unnskyld). Disse navnene som har blitt så populære nå (Isabella, Celine, Nathaniel osv) kan jeg kalle klissete (selv om jeg liker mange av de) men ikke harry... For å svare mer på det du egentlig spurte om:-)
peggy08 Skrevet 17. oktober 2009 #8 Skrevet 17. oktober 2009 Må bare svare på dette siden jeg har en datter som heter Nathalie. :-) Jeg har også lagt merke til at det er et navn som ofte blir karakterisert som harry her inne. Vi er IKKE kriminelle, tror vi er rimelig godt utdannet (5 år på høgskolenivå). "Vår" datter er voksen nå (snart 19 år). Hun er, som oss opptatt at utdanning og startet på sykepleierutdanning nå i høst, og det ser ut som hun kommer til å klare seg godt (til tross for navnet ;-) Jeg synes dere skal velge det navnet dere liker best, og heller tenke på at det er den omsorgen og kjærligheten dere gir til barnet som er med på å forme barnet.
Miranda C Skrevet 17. oktober 2009 #9 Skrevet 17. oktober 2009 Nathalie er kjempefint :-) Hvorfor skal alle ha et norsk ''norsk, stødig navn'' ? ..Nei, det blir for dumt. Velg det navnet man liker best ;-) ..Det kommer vel også av tidligere erfaringer.. Har man møtt tre stk med navnet Ronny, som er noen fyllesvin, men ingen med navnet Edvard, kan det jo være at man tenker at Ronny, nei, det er et fyllesvin-navn :-P Ikke vet jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå