Gå til innhold

Oppfølging etter Ma og utskraping?

Meg med tre små prinsesser

Anbefalte innlegg

Hvilken oppfølging fikk dere etter deres ma?

Jeg fikk ikke oppfølging i det hele tatt. Mistet da jeg var 12+1. Snakket så vidt med legen etter utskrapingen, men da var jeg så sjokket, trist og lei meg, at jeg ikke greide å tenke på hva jeg måtte spørre om.

Har nå hatt an del magesmerter de siste dagene (3 uker siden utskraping). Ringte legekontoret, men de mente jeg bare skulle vente å se noen dager til.

Synes det er litt rart at jeg ikke har fått noe oppfølging. Hva er vanlig?

Fortsetter under...

Først og fremst vil jeg si at dette var leit å høre at du måtte oppleve.... MA er så fryktelig vondt å gjennomgå.....

Jeg hadde exu 21. apirl (6+0) og da sprakk eggleder og jeg mistet både eggstokk og eggleder på høyre side. Etterkontroll 8 uker etterpå med UL. Da var jeg allerede 5 uker på vei igjen jeg..... Men dette endtre dessverre i MA og utskrapning da jeg var 8+4.

Fikk da totalforbud på å bli gravid før neste etterkontroll 8 uker etter utskrapningen. På siste etterkontroll var det innvendig UL for å sjeke at alt er i orden og at slimhinnene er normale igjen.

Når det gjelder magesmerter så må jeg si at jeg også hadde MYE smerter OFTE etter MA. Dette bekymret meg såpass at jeg ringte rett til gyn som hadde operert meg. Han sa at så lenge jeg ikke hadde feber, så skulle jeg ikke være red, men hvis tenpen steg til 38,0 så skulle jeg komme rett til sykehuset mtp infeksjon.

Har du hatt noe feber?

Synes du skal ringe legevakten og høre jeg. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite, men mest sannsynlig er det ikke noe farlig.

Sender en stor trøsteklem og en riktig god-bedrings-klem til deg!

Det er veldig trist å miste slik. Jeg har hatt to MA. En i uke 10+2 og en i 11+5, begge gangene var det bare utviklet til uke 5.

Jeg fikk utskrapning begge gangene.

Og jeg er helt enig i at oppfølgningen er elendig!

Jeg synes du bare burde fortsette å "mase". Om man føler noe er galt selv eller er redd og usikker så har man rett til å få det skjekket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...