Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 17. oktober 2009 #1 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hei dere. Er det noen som har hatt samme problemet og som kan gi meg noen råd? Han har holdt på en uke nå og er lysvåken da han våkner 4-5 tiden. Har prøvd med litt pupp - men det fungerer bare enkelte ganger... Han sover ellers sammenhengende fra kl 19.00 til han våkner i otta. Har også forsøkt å legge han senere i håp om at han faktisk forskyver døgnet litt, men neida.Funker ikke! Har tenkt på skrikekur, men vet ikke om det er riktig når det faktisk er på morgensiden og han har sovet greit frem til dette altfor tidlige klokkeslettet. Er det noen med gode erfaringer som kan hjelpe meg å få litt mere søvn per natt? Kjedelig å legge seg 09.00 hver kveld for å kunne holde tritt..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140827494-min-s%C3%B8nn-p%C3%A5-9-mnd-vil-opp-kl-4-5-p%C3%A5-morningen-noen-r%C3%A5d/
VåreSøteSmå Skrevet 17. oktober 2009 #2 Del Skrevet 17. oktober 2009 Har slitt en del med søvn til mini her,spesielt første 10mnd. Kunne våkne kl. 3 eller 5 og så kalr for å leke selv om hun egentlig var stuptrøtt samtidig.men neida,skulle ikke sove uansett hva vi gjorde..prøvde å gå med henne og være i mørket på rommet så hun skulle skjønne at det var natt ennå.men neida. prøvde mye,men ikke mye som hjalp,men det gikk seg til etterhvert,var bare en periode.Kan jo være det går over der og,at han tilslutt blir så trøtt av å våkne om natten og bare sover videre. Da jeg nattammet så visste hun at nam nam visst hun våknet, men når jeg sluttet med det så begynte hun å sovne etterhvert og ikke våkne om natten lenger.til slutt sov hun hele natten.Står opp mellom 6 og 7 (legger seg kl.19), får sammenhengde søvn,og det er jo deilig.og får også noen timer på kvelden til å slappe av og gjøre litt husarbeid . Virker som om det var nattammingen her som ødela litt?! ikke vet jeg. Håper du finner ut av det,for er ganske slitsomt å holde på sånn. og ikke noe gøy og ligge seg kjempe tidlig for å kunne klare å stå opp om natten. når man endelig har litt tid for seg selv,så må man legge seg for å klare å stå opp. Men det vil nok gå over. Kanskje noen andre som har vært borti det som kan gi deg bedre råd Lykke til ihvertfall Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140827494-min-s%C3%B8nn-p%C3%A5-9-mnd-vil-opp-kl-4-5-p%C3%A5-morningen-noen-r%C3%A5d/#findComment-140828204
jussisuss Skrevet 17. oktober 2009 #3 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hei. Hvor masse sover han på dagen da?? Kanskje på tide me litt kortere lur på dagen?? Barn har ulikt søvn behov.. Jeg sluttet tidlig me lurene på dagtid og har til gjengjeld hatt ei som sover hele natten.. Viktig at du viser han at det er natt og ikke snakker så masse til han.. Gi han oxo et bad og en god skål me grøt før han legger seg.. Da blir han mett, trøtt og go... Lykke til... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140827494-min-s%C3%B8nn-p%C3%A5-9-mnd-vil-opp-kl-4-5-p%C3%A5-morningen-noen-r%C3%A5d/#findComment-140830433
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå