Gå til innhold

Gruer meg til å prøve igjen etter 2 MA...

07&10&13?

Anbefalte innlegg

Hadde første MA for 12 uker siden, og siste nå på torsdag. 1. gangen trode jeg at jeg var i uke 10, men spiren hadde ikke utviklet seg mer enn til uke5-6...

denne gangen trodde jeg at jeg var ca. 7 uker, men på ul mente de at jeg var 7-8, men at spiren hadde dødd for en stund siden noe som kunne tyde på at jeg ikke hadde hatt menstruasjon mellom graviditetene og egentlig skulle vært 11uker. (Hadde en blødning på et par dager som jeg trodde var menstruasjon..)

Denne gangen fikk jeg beskjed om å ha minst 2 menstruasjoner før vi prøvde igjen...Synes det er forferdelig lenge, men skjønner jo at kropen må bli klar. Men tenker desto lengre vi venter med å prøve, føler jeg at jeg kommer til å bli mer usikker. vet ikke om jeg klarer takle det enda en gang! Noen med erfaring her ute? som kanskje har noe tipps?

Fortsetter under...

Uff så leit at det ikek gikk denne gangen heller! Vet hvor utrolig vondt det er å miste!!!

Jeg hadde exu i april med sprukken eggleder og mistet eggstokk og eggleder i hui og hast 21.april. Var da 6 uker på vei. Fikk da beskjed om å vente 1 pp før vi hadde ubeskyttet sex. Gjordes om legen sa og ble gravid med en gang på 2. pp etter exu. Da jeg skulle på etterkontroll 8 uker etter exu var jeg 5 uker på vei. Dette endte dessverre i MA og utskrapning da jeg var 8+4. Etter utskrapningen fikk vi STRENG beskjed om å IKKE bli gravid før neste etterkontroll 8 uker senere. For meg var det faktisk HELT OK å vente for jeg fikk en skikkelig knekk etter noen tøffe mnd bak meg og jeg følte at jeg måtte bearbeide sorgen og greie å se fremover igjen før vi begynte prøvingen igjen.

I starten tenkte jeg BARE på hvor mye jeg gruer meg til å bli gravid igjen. Redd for den konstante frykten for at det skal gå galt igjen og at jeg bare hadde lyst å gå sykemeldt de 3 første mnd og gå og grue meg til hver UL osv og at jeg sikkert kom til å ha en SA eller MA igjen...

Men nå tenker jeg mye mer positivt altså. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg fortsatt gruer meg til å være gravid igjen, men at jeg likevel har en mer positiv innstilling til at neste gang skal vi klare å fullføre svangerskapet.

Jeg har egentlig ikke noen gode tips til deg annet enn å hør på legen din og bruk tiden nå til å bearbeide alt det vonde dere har opplevd de siste mnd. Når dere igjen er klare for prøving har dere da forhåpentligvis snakket dere gjennom det verste og grått de tårene som presser mest og kanskje kanskje vil dere se litt mer positivt på det å bli gravid igjen?

Sender deg en stooooooor varm klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...