Gå til innhold

Flere som er trøtte?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere!

Jeg er rimelig ny her! Har nå slutta på p-pilla i håp om at det skjer noe! Veldig spennende:) Jeg slutta på p-pilla den 10 oktober, og har i de siste dagene vært veldig trøtt og utslitt.. Har sovet opptil 3 timer på ettermiddagen etter skole osv. Er jo som regel trøtt, men ikke såå ekstremt hehe! Jeg tenker sånn at det er jo altfor tidlig at det kan ha skjedd noe.. Eller? Noen som har opplevd det samme?

Setter stor pris på svar! Klem fra Elise

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes kansje litt tidlig ut, men jeg vet ikke..det har vært det aller første tegnet til meg de andre gangene..Husker ikke helt hvor tidlig det begynte, men før IKM. Kommer jo litt an på når du hadde eggløsning?

Skrevet

Ja det er det jeg tror også, sikkert fordi jeg tenker at "nå har jeg slutta på p-pilla" så da blir jeg jo litt gravid i hodet hehe :)

Hva er IKM? Er som sagt ny her.. Hehe

Hmm hadde hvertfall siste mens i slutten av september/begynnelsen av oktober.. Har ikke helt satt meg inn i når man har eggløsning, hvordan finner man det ut? :)

Skrevet

IKM er innkommende mens :)

Skrevet

Aha:) Takk hehe! Føler meg veldig ung og ny her..

Skrevet

For å finne EL (eggløsning) kan du enten ta EL tester i urin fra dag 7 eller 9 etter mensen. Den dagen du får mensen er dag 1 i en ny syklus. EL er som regel 14 dager etter 1. mens dag, hvis du har 28 dagers syklus. Dvs fra 1. dag med mens til dagen før du får neste mens.

Jeg hadde f.eks fra 29-33 dagers sykluser så jeg målte med el-tester for å finne best mulig tidspunkt. Om du måler fra dag 7 el 9 så tar du en test hver dag frem til pos test, da vil el mest sannsynlig skje innen 12-24 t (står litt forskjellig). Eller du kan ta temp til samme tid hver dag før du står opp og føre dette på en kurve, når tp faller eller stiger (husker ikke for jeg har aldri prøvd=) så kan man se at el har vært. De sier dette skal være en ganske sikker metode for å finne ut når du har el... men det lønner seg å skrive opp når man får mens, pos el test osv..så man kan regne seg litt tilbake. Masse lykke til.

:o)

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Skrevet

Kroppen min ble litt tullete etter jeg slutta på pilla og jeg følte meg skikkelig slapp og syk første mnd :P

Kan sikkert være noe med at kroppen din holder på å komme tilbake til "normal gjenge" igjen?

Lykke til videre :)

Skrevet

Ja det er nok derfor:) Tror det er litt for tidlig å begynne å håpe!

Takk for svar! Har du barn? Evt. hvor lang tid tok det for deg før du ble gravid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...