Junibølle Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Endelig, endelig, endelig er jeg gravid etter 6 måneder med prøving. Etter et par måneder begynte jeg å teste EL, og fant fort ut at jeg har en lutealfasedefekt; EL kom for sent slik at det ble for liten tid mellom EL og TR. Dette styres jo av hormoner, så jeg tenkte kanskje akupunktøren kunne hjelpe meg med dette. Og det kunne hun! 2.pp med akupunktur kjente jeg at EL var annerledes. Tidligere har jeg hatt mye smerter ved EL og TR, men nå kjente jeg ingenting. Men jeg kunne kjenne at hormonene var sterkere. Var skikkelig vemodig hele dagen og kunne nesten ha revet av klærne på mannen min.... Hadde sex dagen før og dagen etter EL, men ikke på selve dagen. Merket mange dager før TR at noe var på gang. Var syyyyykt trøtt og sliten, fikk treg mage, tempen steg, brystene ble større og veldig vonde, og jeg fryser enda letter enn vanlig. To dager før TR fikk jeg skyggestrek. En dag før fikk jeg positv CB digital. Jeg er sjokka og enormt glad. Har lyst til å rope ut til alle at jeg er gravid!!!! Blir en prøvelse å holde dette hemmelig.... Kan JEG bli gravid, kan ALLE bli gravide!!! Stå på jenter!!!
♥Axinija♥ Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!!!!!!! Stoor klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Ååååååh så fantastisk:))))))))))))))))))))))))))))) Gratulerer kjære deg!!!! Nyt svangerskapet og vær litt dronning nå Store klemmer
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 gratulerer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Carina har to små gull Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 ÅÅÅÅ Gratulerer Dette gir meg et lite håp. Har også slitet litt med defekt lutalfase og gått itl akupunktur denne pp og har ikm i morgen og jeg har enda ikke begynt å blø!!! Skulle egentlig begynt på tirsdag onsdag med å spotte.
Musemor med tre søte små Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 Gratulerer så utrolig mye, og lykke til i svangerskapet ;-)
anna_duck Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 Hei. Litt ny her inne, er også en av de som prøver.... Lurte på hva TR var? Har fått med meg hva EL er, og IKM. Og hva er lutealfasedefekt? Har prøvd i tre mnd nå å bli gravid, har to jenter på 4 og 6 fra før(med en annen en han jeg er sammen med nå) Da var det ikke no vanskelig - så har lurt litt nå - men begynner vel kanskje bli litt gammel... 32 år he he .... Har akkurat begynt i en ny jobb (4mnd sist fredag), og i den er det mye tungt løft - og jeg har scoliose(skjev ryggrad), hadde bekkenløsning med nr 2, og er hypermobil. Denne uka begynte med vondt i hotene/bekken og ned i bena - og venter mensen i morra....... Tok en test på onsdag som var negativ (klarte ikke vente...he he he) Ble mye rart her - men poenget er vel at jeg ønsker meg ut av den jobben jeg har, med en sjef som er barnslig og blir personlig fornærma, blir for lang reisevei inn til by'n - og var ikke den jobben jeg trodde jeg søkte på - jobber med alt annet. Og med ny samboer som også ønsker barn, så vil jeg ikke at det blir for langt mellom de jeg har og neste. Hadde vært flott å blitt gravid nå, så ville jeg også hatt tid til å finne en jobb jeg likt godt! Var godt å lufte ut litt, har tenkt veldig mye i det siste......
anna_duck Skrevet 16. oktober 2009 #8 Skrevet 16. oktober 2009 Pst!!! Glømte å gratulerer deg med graviditeten, Håpefull 2010!!!! De beste ønsker til deg :-))
Junibølle Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. oktober 2009 Tusen takk for alle gratulasjonene. Det er nesten litt vanskelig å tro at gratulasjonene som jeg har sett så mange andre få, nå faktisk er til meg! Carina81: Det er absolutt et kjempestort håp for deg hvis du har gått til akupunktør. Dette har jeg virkelig fått troen på nå. Siden jeg er vant med at det bare går en uke mellom EL og TR, var jeg nesten sikker på at jeg måtte være gravid da TR ikke kom. Har du noen symptomer? Har du testet? Spennende... anna_duck: Lutealfasedefekt er at det er for kort tid mellom EL (eggløsning og TR (tante rød), slik at ett eventuelt befruktet egg bare kommer ut sammen med TR og får ikke tid til å feste seg. Har å gjøre med mengden av hormoner tilknyttet egget. Ta en titt på tipslisten som nå ligger på førstesiden, der står alle forkortelsene forklart:) Du blir nok gravid du også. 32 er ikke gammelt! Har du forsøkt å teste etter EL?
Carina har to små gull Skrevet 17. oktober 2009 #10 Skrevet 17. oktober 2009 Ja jeg har testa, men den var negativ i morges, har IKM idag og kjenner ikke at TR er på vei. Skal teste igjen over helga om den ikke har dukka opp til da.
Sommerfugl82 Skrevet 17. oktober 2009 #11 Skrevet 17. oktober 2009 Gratulerer med spire, å lykke til :)
Junibølle Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. oktober 2009 Nervepirrende.... Lykke til!!! Håper å se deg på 1.tri snart:)
anna_duck Skrevet 17. oktober 2009 #13 Skrevet 17. oktober 2009 Hei:-) Har aldri skjønt når EL er, derimot søstern har smerter da. Hadde ingen problem med å bli gravid de to forrige gangene, men det er jo da 5 år siden sist;-) Jeg skulle hatt TR i dag, du kan stille klokka etter meg - så sikker er den. Men har ikke sett no til den ennå... Bare smerter i korsrygg, hoftekuler og nedover utside lår. Akkurat som da jeg hadde bekkenløsning.... Håper og håper at det har klaffet denne mnd :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå