Gå til innhold

Ute tid. hvor mye syns dere de bør være ute?problemer med å ha barna i samme barnehage som man jobber i selv.....

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i samme barnehage som sønnen min på 5 år går i. jeg jobber også selv på storbarnsavdeling..... det har i lang tid nå vært skikkelig fint vær ute. Vi har vært ute en time på formiddagen med noen barn og fra kl 13- til de blir hentet med alle..... det har vært helt hærlig. så ser jeg at han sitter inne. eller de er ute en time på formiddagen eller etter lunsj....

Jeg skjønner jo at de ikke er ute mer enn en time eller to når det er skikkelig dritt vær. men når solen skinner fra knall blå himmel......når det har vært skikkelig høst vær med regn osv så har det faktisk hendt to ganger at han ikke har vært ute i det heletatt..........

det som er problemet mitt er at jeg syns det er vanskelig å ta det opp siden dette er mine kollegaer..... hva syns dere? noen tips? er det greit å være ute en times tid når det er kjempe fint vær ute?

Fortsetter under...

Jeg synes det er veldig synd når barnehagen ikke benytter seg av muligheten til å være masse ute når det er så flott vær som det vi har hatt i høst. I barnehagen der jeg jobber er vi nesten bare ute og ungene storkoser seg!

I barnehagen til datteren min er de veldig lite ute og jeg synes godt de kunne vært mye, mye mer ute. Selvfølgelig vet jeg at det er en del aktiviteter og deler av rammeplanen osv som må gjøres innendørs, men jeg mener at her i landet er det så store deler av året vær og temperaturer som gjør at man er lite ute, så når været er så behagelig som det har vært nå så bør man prioritere det og heller la fingermaling, klipping og liming etc vente til kulde og ruskevær kommer. Det er dessuten mye man kan gjøre av formingsaktiviteter, synging og samlingsstund ute også.

Angående det å ha barn i samme barnehage som man jobber så er jeg ikke så veldig for det. Det kan godt hende at det fungerer godt for enkelte, men jeg tror også at det ofte skaper en del konflikter og problemer. Jeg ønsket meg opprinnelig å ha datteren min der jeg jobber selv, men jeg ser nå at vi begge har det best med å være i hver vår barnehage. Jeg tror det er bra for henne å ha sin barnehage " i fred". Jeg tror også at det er lettere for meg å jobbe med andre barn uten å ha mitt eget barn i nærheten fordi at uansett hvor rettferdig man prøver å være og behandle alle likt så har man et annet forhold til sitt eget barn enn de andre og det merker barna. Det er også vanskelig for mange barn at mamma skal deles med så mange andre.

1 time på småbarn på denne tiden av året, synes jeg er greit, men storbarn bør kunne være ute mye lenger hver dag.

Det burde ikke være noe problem å være mor og kollega i samme barnehage.

Kollegene dine bør kunne være så proffe at de skiller mellom dine roller som mor og kollega.

Du henvender deg jo som mor når du stiller spørsmål ved utetiden, ikke som deres kollega og da må de behandle deg som hvilken som helst annen mor som tar dette spørsmålet opp

Det beste tipset jeg har til deg er å melde deg inn i Fagforbundet og prøve å få flere aktive i din bhg. De jobber for bedre arbeidsmiljøet i bhg og sikre alle gode rettigheter til lik lønn og pensjon.

Tror dere trenger bedre dialog og åpent klima slik at du slipper å gå rundt å ikke tørre å ta opp ting. Kan jo ta tipse styrer om samspill og dialog metoden.

Du har min fulle støtte. Stå på. Men ikke føl ansvar for alle, håp at ting vil bedre seg over tid. Det gjør det nok.

Blir det ille kontakt arbeidstilsynet!

Masse lykke til!

Her er stortsett alle organisert. jeg er selv organisert men i utdanningsforbundet.

grunnen til at ungene går i dene barnehagen er fordi han eldste gikk i en annen barnehage før som jeg var VELDIG misfornøyd med. så da valgte jeg heller å ta han dit jeg jobber.. og da fikk minste plass der og....

jeg syns det går veldig bra å ha demi samme barnehagen. jobber i en stor barnehage så det er ikke noe problem egentlig. er over 100 barn.... vi har et godt arbeidsmiljø på jobben men det er anderledes å snakke som mor. jeg vet jo at dem ikke hadde blitt sur på meg eller noe om jeg hadde nevnt noe. men det er ikke kjekt. jeg tenker jeg får gi dem en uke til. det har vært mye sykdom blandt personalet der så kan jo være derfor...

jeg er ellers kjempe fornøyd og sønnen min stortrives. MYE mer fornøyd enn den barnehagen han gikk i før. syns også det er kjekt å få muligheten til å se dem i lek med barna. jeg vet mye mer hva som skjer i barnehagen, siden jeg er der selv. Når vi er ute samtidig så kan jeg stjele meg en liten kos, og det er jo ekstra kjekt å se hvem dem leker med, hvordan dem fungerer i lek osv. ikke minst så syns vi det er så kjekt fordi når han vil ha med seg noen hjem fra barnehagen så går det alltid så greit fordi dem kjenner meg....;)

Sorry, men jeg forstår ikke helt hva som er problemet ditt.

Det virker som om du vil ha totalt kontroll over din sønn sin hverdag.

Første innlegg så beskriver du en situasjon og nå en annen.

Håper du finner ut av saken selv.

Lykke til!

Annonse

Hva som er forskjellen på det jeg forklarer? Problemet mitt er jo at jeg syns de er alt for lite ute. Jeg syns det er dumt at han får en time ute når solen skinner fra knall blå himmel. Alle de andre barna fra de andre avdelingene er ute og leker.....

Du sier jo at det er sykdom blandt personalet, og at du nå tror er det er grunnen.

Er du virkelig redd for å snakke med dem?

Hva om de leser om det her inne da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...